Max banka byla založena již v roce 1991 a pokud vám její název nic neříká, pravděpodobně to může být tím, že za celou dobu jejího působení se u ní událo několik změn, a to právě včetně změny užívaných názvů. V roce 2022 proběhla změna i akciového vlastníka, tím se stala Banka CREDITAS, která zároveň rozhodla o jejím novém názvu.
Do roku 2022 tak Max banka vystupovala pod názvem Expobank CZ, v minulosti jste Max banku mohli znát i pod názvy InterBanka, BAWAG Bank CZ nebo třeba LBBW Bank CZ. Čím vás může tato převážně online banka s pouze jednou pobočkou oslovit, jaké poplatky, služby a produkty má ve své nabídce se dozvíte v následujících řádcích.
Co Max banka nabízí?
Základním produktem, který otevírá bránu ke všem dalším, je běžný korunový účet Neo. Neo účet se chová jako naprostá většina jiných osobních účtů, založení a vedení účtu je zcela zdarma včetně většiny běžných operací a od jiných účtů se liší rozdílem, že je automaticky úročen 0,5 % a to na denní bází s měsíčním připsáním.
Běžný účet mohou založit i podnikatelé ve verzi pro podnikatele a firmy. Pokud chcete založit i jiný účet, než korunový Neo, má Max banka připraven běžný účet v měnách EUR, USD, GBP, CHF nebo PLN, tato verze účtu je ovšem zpoplatněna měsíčním poplatkem 50 Kč. S běžným účtem vedeným v jiných měnách, než v korunách, je dále nutné počítat i s poplatky za výběry z bankomatů nejen v České republice, ale i zahraničí. Dále Neo banka nabízí při průměrném měsíčním zůstatku minimálně 3 milionů korun i VIP konto.
Ke každému účtu získáte základní kartu Mastercard Standard. Platební karta, pakliže je vydána k Neo účtu, umožňuje výběry ze všech bankomatů po celém světě zdarma a lze k ní taktéž sjednat cestovní pojištění. Pokud již předem víte, že vaše pobyty v zahraničí jsou častější než jedna dovolená v roce, pravděpodobně využijete nabídky platební karty Mastercard Gold, jenž v základu pojištěna do celkové výše pojistného plnění 6 milionů korun, varianta Gold je měsíčně zpoplatněna částkou 350 Kč.
Vzhledem k téměř úplné absenci kamenných poboček, kdy v současnosti existuje pouze jedna v Praze, lze účet kompletně založit online za pomocí intuitivního formuláře, avšak k dokončení založení účtu je třeba provést kontrolní aktivační platbu z jiného účtu.
Další, téměř navazující produkt, který Max banka nabízí je korunový spořící účet s úrokem 6,01 %, ten lze sjednat naprosto kdykoliv a kdekoliv v internetovém bankovnictví. Spořící účet lze založit taktéž v eurech s úrokem 0,75 %. Další možností, jak nechat vaše úspory vydělávat, je založení termínovaného vkladu, který lze sjednat po dobu 6 měsíců až 5 let.
Mobilní a internetové bankovnictví
Vzhledem k samé podstatě Max banky, tedy její výhradní digitální orientaci na bankovnictví, zajisté nikoho nepřekvapí moderní internetové bankovnictví a přehledná mobilní aplikace. Internetové bankovnictví získáte automaticky se založením účtu, spravovat skrze něj můžete naprosto cokoliv. K dispozici tak na jednom místě máte kompletní přehled účtů, transakcí, můžete libovolně zadávat platební příkazy, spravovat trvalé příkazy, platební karty a zřizovat nebo rušit další produkty.
Autorizovat operace můžete v internetovém bankovnictví i bez nutnosti zadávání SMS autorizačních kódů, pokud máte v mobilním bankovnictví povolen otisku prstu či rozpoznání obličeje. Chytrá mobilní aplikace, kterou si můžete stáhnout do svého chytrého mobilu, ovšem slouží víceméně pouze k autorizaci plateb, zobrazení zůstatků na účtech a historii transakcí.
Max banka si mezeru v technické zdatnosti aplikace ohledně zadávání plateb a převodů mezi účty uvědomuje a již připravuje verzi, ve které bude všem klientům umožněno tyto platby provádět nejen v internetovém bankovnictví, ale právě v mobilní aplikaci. Žel momentálně není znám ani přibližný datum kdy vývoj této verze bude dokončen.
Shrnutí
Max banka je tuzemskou bankou s dlouhodobou tradicí, která pravděpodobně uspokojí potřeby méně náročné klientely, kterou zaujme převážně svou jednoduchostí a oproti konkurenci i poměrně vysokými úroky na spořicím účtu. Ve finálním shrnutí hodnotíme Max banku kladně, i přesto že již existuje pouze jedna kamenná pobočka se rozhodně nemusíte obávat špatné komunikace se zákaznickým centrem.
Max banku můžete kontaktovat v pracovních hodinách od pondělí do pátku, v případě závažnějších problémů, jako je ztráta platební karty, je k dispozici nonstop telefonní linka. Pokud upřednostňujete písemnou formu pokládání dotazů či řešení problémů, samozřejmě je vám kdykoliv umožněno banku kontaktovat skrze e-mail či za pomocí kontaktního formuláře. Pokud se rozhodnete navštívit kamennou pobočky, je nutné se předem objednat.
Pokud hledáte banku, která vám nabídne běžný účet s úrokem, dále má poměrně výhodný úrok na spořícím účtu i termínovaných vkladech, poté může být Max banka vaší pravou volbou. Je ovšem třeba předem počítat se skutečností, že se jedná výhradně o online banku a vaše potřebná znalost a zkušenost technologiemi je proto brána jako samozřejmost. V případě, kdy mezi vaše požadavky na bankovní instituci spadá i možnost čerpání spotřebitelského úvěru, hypotéky, nebo zřízení finanční rezervy, pak vám Max banka rozhodně stačit nebude, neboť v současnosti žádný ze zmíněných bankovních produktů nenabízí.
Podobné články, co by vás mohly zajímat
Jak se vám líbí tento článek? Pomohl vám?