Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta
Zákaznická linka absolutně nefunguje, pokud chcete něco vyřešit, máte smůlu.
Česká pošta nejen, ze nedodržuje pravidla týkající se předání zásilek včas, ale ještě nehorázně lže. Mely by uz konečně zkracovat. Vivat zásilkovny.
Již týden čekám na doručení balíku. POslední informace že byl balík převzat do přepravy, pak týden nic – na linku balíkovny ani české pošty se nedá dovolat, na e-mail nikdo nereaguje, na depu mi řekli že balíček převzali, odeslali na třídící centrum a pak už nic – žádný možný kontakt kam se obrátit o dohledání balíčku.
Podána reklamace na přepravu.
Česká pošta Rovná se jedna velká tragédie. Dne 8. listopadu zásilka vzata do přepravy. Dne 10. listopadu zásilka pořád v přepravě. Čekání na infolinku 35 minut. Tam jsem se dozvěděl že zásilka je v přepravě. Na moji otázku jestli je zásilka tři dny na podací poště nebo ji tři dni řidič vozí na autě a z toho důvodu nedorazila na depo, mi bylo řečeno že toho asi mají hodně tak se k mé zásilce ještě nedostali. Z toho mi vychází, že 8 listopadu řidič vyložil zásilky na depu a všichni kolem chodí a dělají že to nevidí. Opět jsem se utvrdil že s Českou poštou už nikdy nic a prodejce co zasílají přes Českou poštu budu ignorovat.
Už týden čekám na doručení balíku od Dr. Max. Dnes mi již podruhé přišlo, že jsem byla nezastizena a to jsem pořád doma. ČESKÁ POŠTA UŽ NIKDY VÍCE.
U ČP nefunguje nic.
Z poslední doby:
Balíkovna:zásilka z eshopu rozdělena do dvou balíků.Každý balík skončil k vyzvednutí jinde.
Balík do ruky: objednáno večerní doručení a od kurýra se člověk dozví, že nemají lidí, tak večerní rozvozy nedělají.
Návštěva pobočky:1 pobočka pro cca 70000 lidí. Tak si dám online rezervaci a na pobočce- neznámý rezervační kód.
Balíky nechávají na poště a nedoručují po balíkovnách.
Nejhorsi servis na svete! Milion falesnych doruceni baliku kteri se nikdy vlastne nedorcili. Lhani ze zvonili, volali a nevolali. Kdyz posilate balik do ciziny a v nem je neco hezkeho, muzete mit jistotu ze bude vykraden.
Naprostá nespolehlivost
Moje zkušenost s přepravci zasilek České pošty není vůbec dobrá,zásilku nedoruci,přestože pošlou sms o doručení,řidič nekomunikuje a zásilku nepriveze,přestože 2dny čekám od 8-16 doma,a když konečně 3den balík doveze jiný řidič,tak je balik dobitý a uvnitř věci poškozené,hrůza, už nikdy vice
Balík OL9788493502F z CHina dopraven do ČR dne 19.9.,opět ztracen.