Balíkovna

Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.

Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.

Balíkovna

Jak funguje služba Balík do Balíkovny?

Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.

Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.

V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.

Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.

Jaké jsou výhody Balíkovny?

  • Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
  • Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
  • Více než 5 500 výdejních míst.
  • Cena již od 65 korun.
  • Balík je možné podat on-line.
  • Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
  • Dodání zásilky již následující den od podání
  • Garance platby kartou.
  • Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.

Co je Balíkovna?

Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.

Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.

Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.

Jak podat balík do Balíkovny?

Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?

  1. Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
  2. Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
  3. Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
  4. Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
  5. Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
  6. Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
  7. Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
  8. Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
  9. Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
  10. Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
  11. Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.

Jak vyzvednout balík z Balívkovny?

Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.

Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.

Ceník

  • Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
  • U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
  • Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
  • Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
  • Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.

Aplikace Balíkovna

Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.

Pobočky Balíkovny

Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?

  • Praha – přes 500 poboček
  • Brno – skoro 300 poboček.
  • Ostrava – přes 200 poboček.
  • Olomouc – více než 100 poboček.
  • Plzeň – téměř 200 poboček.
  • Hradec Králové – skoro 100 poboček.
  • Karlovy Vary – přes 20 poboček.
  • Česká Lípa – skoro 50 poboček.
  • Ústí nad Labem – přes 160 poboček.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 218 218 218
  • Email: pomuzeme@balikovna.cz
  • Facebook: Balíkovna

Hodnocení

8 Celkové hodnocení
Služba českého dopravce

8Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
9
2.5Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.1
Klady
  • mnoho poboček
  • mobilní aplikace
  • výhodná cena
  • velmi rychlá obsluha
Zápory
  • přesměrování zásilek mezi pobočkami
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

398 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Reply
    Zdeněk Kunst 11.1.2025 v 13:52
    0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Balíkovna je služba na nic, balík přesměrují na pobočku která má otevírací dobu pondělí, úterý a sobota od 7:30 do 12:00. Středa až pátek od 7:30 do 16:00. Pracující nemá šanci balík vyzvednout. Na zákaznické lince čekáte hodinu a pak vám řeknou, že přesměrovat a prodloužit do soboty to nejde a že je to nezajímá protože to mají v podmínkách. Na telefonu arogantní k****, která nedokáže poradit co mám dělat a dokola mele jen, že se mám starat sám. Ale kdo má balík vyzvednout, když v provozní dobu prodejny všichni pracují už vám neřekne.

    Klady: Žádné
    Zápory: Úplně vše. Nedoručení, neumožní převzít zásilku, chování telefonistky.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. HNUS

  3. Jak je možné, že se vám nepodařilo balík doručit, když jsme všichni doma a zvonek zvoní .
    Připlácela jsem si za doručení domu, protože jsem nemocná.

  4. Už nikdy více. Čekal jsem doma v uvedený čas a nic…na číslo které bylo dano jako kontakt na řidiče se nedalo dovolat. Napsal jsem tedy e-mail a ani na ten nikdo neodpověděl. Škoda že jsem si nepřečetl recenze dříve…nikdy bych si tuto společnost nezvolil.

  5. 0.5
    Rychlost doručení
    20
    Jednání se zákazníkem
    0

    Nedoporučuji

    Balík vám přesunou na poštu, žádný výběr náhradního místa není možný, navíc tím byla moje zásilka dovezená v pátek nevyzvednutelná do pondělí.
    Na maily nereagují, operátoři se 24/ věnují jinému zákazníkovi.

    No nic, beru zimní bundu a jdu 2,4 km pro balík. Nedělejte stejnou chybu a vyberte si jiného dopravce.

    Klady: Rychlé doručení na jinou pobocku, než jste si vybrali.
    Zápory: Komunikace Změna výdejního místa
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Dobrý den, ze zdravotních důvodů jsem si balík nechala poslat domů, přišla SMS že balík doručí mezi 13:20-15:20, v 16 hod mi bylo jasné, že to nebude pravda. Žádná SMS, kde je balík, kdy budou doručovat. Druhý den okolo oběda SMS, že je uloženo na poště.
    Proč jsem si tady zadala a uhradila zaslání na adresu?!? – Česka pošta – nezklamala.

    Klady: 0
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  7. 0.25
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    10

    Nejhorší doručovací služba na trhu. Po 4 dnech od předání balíku kontaktuji linku s dotazem na termín doručení, čekací doba na lince 30 min, slečna na lince nemá žádné informace a termín dodání nezná.

    Klady: NIC
    Zápory: Pomalé doručení Nemají informace o termínu doručení Dlouhá čekací doba na lince
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  8. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Nejhorší doručovací služba na trhu. Po 4 dnech od předání balíku kontaktuji linku s dotazem na termín doručení, čekací doba na lince 30 min, slečna na lince nemá žádné informace a termín dodání nezná.

    Klady: NIC
    Zápory: Pomalé doručení Nemají informace o termínu doručení Dlouhá čekací doba na lince
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  9. Reply
    Michal Teplansky 18.12.2024 v 14:06
    0.75
    Rychlost doručení
    20
    Jednání se zákazníkem
    10

    Nedoporučuji používat Balikovnu před svátky . Balík vám většinou přesměrují na jiné místo,které není rozhodně nejbližší,jak rádi uvádějí a vy potom musíte řešit volno v práci,aby jste byli schopni balík vyzvednout,kvůli otevírací době,které má nové místo omezené. Raději použijte jiného dopravce .

    Klady: Rychlost přepravy
    Zápory: Přesměrování balíku Omezená provozní doba nového místa , Balíkovny
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  10. Reply
    Václav Kuželka 17.12.2024 v 23:13

    S Balíkovnou nemám dobré zkušenosti, již 2x skončil balík na poště , dostal jsem jen SMS že „z provozních důvodů“ , a to na poště, která se mi zrovna dostupností nehodila. Nevím, jaký problém je zavolat, kam bych to chtěl ( pokud je např. vybraný box plný… ). Ale to je moc práce. To se mi u Zásilkovny, Alzy, PPL stát nemůže ( resp. nikdy nestalo ).

1 2 3 38

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo