Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.
Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.
Jak funguje služba Balík do Balíkovny?
Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.
Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.
V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.
Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.
Jaké jsou výhody Balíkovny?
- Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
- Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
- Více než 5 500 výdejních míst.
- Cena již od 65 korun.
- Balík je možné podat on-line.
- Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
- Dodání zásilky již následující den od podání
- Garance platby kartou.
- Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.
Co je Balíkovna?
Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.
Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.
Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.
Jak podat balík do Balíkovny?
Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?
- Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
- Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
- Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
- Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
- Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
- Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
- Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
- Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
- Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
- Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
- Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.
Jak vyzvednout balík z Balívkovny?
Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.
Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.
Ceník
- Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
- U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
- Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
- Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
- Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.
Aplikace Balíkovna
Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.
Pobočky Balíkovny
Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?
- Praha – přes 500 poboček
- Brno – skoro 300 poboček.
- Ostrava – přes 200 poboček.
- Olomouc – více než 100 poboček.
- Plzeň – téměř 200 poboček.
- Hradec Králové – skoro 100 poboček.
- Karlovy Vary – přes 20 poboček.
- Česká Lípa – skoro 50 poboček.
- Ústí nad Labem – přes 160 poboček.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 218 218 218
- Email: pomuzeme@balikovna.cz
- Facebook: Balíkovna
Balíkovna je extra pomalá oproti konkurenci. Katastrofa jako vždy. 4 dny od předání a není ani v hloupém boxu. Už nikdy více. Na kole bych to přivezl rychleji.
Negativní zkušenost. Již to tu bylo zmíněno několikrát. Vybrán pro doručení BOX zásilkovny, který funguje 24h
Z technických důvodů umístěno do Balíkovny na poštu :(
Domáhal jsem se u Balíkovny přepravu do jiného Boxu kdekoliv po Mostě… Bylo mi sděleno, že tle směrnice to nelze, že když si to nevyzvednu tak balík bude vrácen odesílateli.
Mohl jsem se rozčilovat jak jsem chtěl bylo to marné ani na kompetentnější osobu vás nepřipojí. Takže připlatíte si za umístění do BOXu a stejnak to skončí na poště kde jsou strašné fronty a špatná otevírací doba . Rozhodně nedoporučuji.
Vše co v současné době má něco společného s Českou Poštou je podvod na zákazníky. Proč jsem si vybral balíkovnu kousek od svého bydliště, když mi přijde zpráva…
Dobrý den,
Váš balík jsme z provozních důvodů museli uložit na jiném ukládacím místě. Omlouváme se!
A jâ musím na hlavní poštu. A proč?, protože je to Česká Pošta.
Jaromír Kudela, Prostřední Suchá
Odeslani zbozi od prodavajiho eshopu a prevzeti balikovny 11.7. Do 17.7 se nic nedelo. Mezi tim objendnano pres zasilkovnu x dni po jine zbozi a uz davno doma. Prvni vec spatne. Pak vam najednou prijde ze zasilka neni v boxu pred barakem, ale 3km daleko. Nikdo vam nezavola kam jinam by ste to chteli, boxu okolo v praze milion. Pak si uvedomite ze tohle se vam uz stalo, presne to same od balikovny. Tak proste nasrany sednete do auta a jedete 3km daleko. A tam zjistite ze u posty v v boxu balikovny zasilka neni. Jak to, zaplacena sluzba byl box. Volate na linku co se deje, ze nejde kod a tam vam reknou ze ji nemate v boxu ale na poste. Tak jdete jak kokoti pro listek a jdete si hezky vystat frontu. Proc to nabizeji, kdyz stejne musim nakomec jit na pobocku posty. S postou jsem skoncila uz davno. Tak ted vim ze i s balikovnou. Stejne sluzba uplne na hovno. Liny to rozvest, to je vse. Chcete sw vyhnout fronte na poste a stejne vam to tam bez vaseho vedomi daji.
Naprosta katastrofa, dlouha doba dodani a temer vzdy dodani jinam nez je pozadovano a zaplaceno. Pro me vzdy z ruky. Tuto sluzbu vyuzivat nebudu.
NEJHORSI SLUZBA JAKA KDY MOHLA EXISTOVAT . NIKDY VIC . SKAZILI VSE CO MOHLI . NIKDY VIC !!! Balicek byl opozden o nekolik dnu a nakonec dorucen na uplne jine vydejny misto balikovny !!!!
Přesměrují si zásilku kam se jim zlíbí!! Na druhý konec města kam.nedojdu a nikoho otravovat nechci aby mi to vyzvedl!!!! Takže opravdu neee i když je to nejlevnější ale za tohle to nestojí!!!!
Když zvolím dodání přes balíkovnu, bohužel téměř vždy nedodrží vybrané místo a dají na jiné což mě vadí a snažím se dodání přes balíkovnu vyhnout. Pokud by místo dodání neměnil, neměla bych výhrady. Téměř pokaždé mě v tomto zklamou.
Místo zaslání na požadované místo, uložení na poště kterému jsem se chtěl vyhnout protože mají otevírací dobu do 16:00 a normální člověk v tuto dobu pracuje. Takže doprava objednána do bodu A, doručili do bodu B, určitě mají v podmínkách že je to možné. S nimi už nikdy!
Nejhorší zkušenosti. Vzhledem k mému pracovnímu vytížení (nemožnost si zásilku vyzvednout v denní době), zvolil jsem doručení zásilky do výdejního boxu. Přesto byla zásilka dodána na poštu. Komunikace pracovníka na infolince ze strany pošty otřesná, spousta výmluv a svalování problému na smluvního partnera ( ALZA box ). Dle sdělení pracovníka přímo na pobočce pošty, jedná se o běžnou praktiku. Česká pošta – Balíkovna musí platit smluvním partnerům za využití jejich boxů, poněvadž vlastní nemá. Proto vetší část zásilek končí na poště. Pro poštu je jednodušší zavést hromadu zásilek na jednu poštu, nežli je rozvážet po celém městě do mnoha různých boxů a navíc za využití těchto boxů platit poplatky. Proto jsou zásilky zpravidla dodávány přímo na poštu, nežli do výdejních boxů.
Doporučuji služby Balíkovny nevyužívat pokud to jen jde. Vzhledem že eshop kde jsem udělal objednávku jinou možnost doručení ve večerních hodinách neměl, musel jsem využít této možnosti a opět jsem se zklamal.
Presmerovanie balíkov má naozaj vytočilo,5 balíkov mám na troch miestach a jeden donáška domov,lebo cez Aukro je tak nastavené.Dakujem pěkně.Len sa chvalite, aký ste perfektní,iné spoločnosti sú rýchlejší.