Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.
Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.
Jak funguje služba Balík do Balíkovny?
Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.
Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.
V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.
Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.
Jaké jsou výhody Balíkovny?
- Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
- Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
- Více než 5 500 výdejních míst.
- Cena již od 65 korun.
- Balík je možné podat on-line.
- Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
- Dodání zásilky již následující den od podání
- Garance platby kartou.
- Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.
Co je Balíkovna?
Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.
Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.
Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.
Jak podat balík do Balíkovny?
Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?
- Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
- Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
- Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
- Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
- Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
- Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
- Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
- Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
- Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
- Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
- Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.
Jak vyzvednout balík z Balívkovny?
Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.
Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.
Ceník
- Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
- U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
- Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
- Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
- Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.
Aplikace Balíkovna
Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.
Pobočky Balíkovny
Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?
- Praha – přes 500 poboček
- Brno – skoro 300 poboček.
- Ostrava – přes 200 poboček.
- Olomouc – více než 100 poboček.
- Plzeň – téměř 200 poboček.
- Hradec Králové – skoro 100 poboček.
- Karlovy Vary – přes 20 poboček.
- Česká Lípa – skoro 50 poboček.
- Ústí nad Labem – přes 160 poboček.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 218 218 218
- Email: pomuzeme@balikovna.cz
- Facebook: Balíkovna
Objednal jsem si menší balík od železářství.az, s dodáním do AlzaBoxu poblíž mého bydliště (bohužel obchod nabízí tuto formu dodání v rámci služby Balíkovna). Následně mě Balíkovna textovou zprávou informovala, že balík uložili na poště, což pro mě znamená cestu přes celé město bez možnosti zaparkovat. Jsem velmi zklamán. Ověřil jsem si, že obchod odeslal balík správně do AlzaBoxu a ověřil jsem si, že AlzaBox v té době nebyl přeplněný. Opět otřesná služba České pošty a arogance vůči zákazníkům. Jejich počítačem vygenerovanou, neopodstatněnou omluvu považuji za nefér a vlastně drzost. 👎
Katastrofa. Přijde SMS i potvrzovací e-mail, že balíček je na výdejním místě. Dva dny obcházím poštu a paní na přepážce, že kurýr balík ani jeden den nepřivezl. Je mi jedno, zda bych na balík čekala ve výsledku 4 dny, ale aspoň kdybych nemusela každý den jezdit na poštu, jestli náhodou už nedorazil🙃
Když si objednám a zaplatím doručení zásilky do určitého výdejního místa (boxu), tak k tomu mám nějaký důvod. Nevidím žádný důvod pro uložení zásilky na poště. Toto se mi stává u Balíkovny velmi často a pokud to bude vždy jen trochu možné, budu se Balíkovně vyhýbat velkým obloukem a to samé doporučuji všem ostatním i obchodníkům.
Služby České pošty úspěšně ignoruji už několik let. Když jsem ale v e-shopu zjistil, že Balíkovna doručuje i do Alzaboxů, rozhodl jsem se, dát jí ještě šanci. To byla veliká chyba. Balíkovna mou zásilku „z technických důvodů“ doručila místo do boxu na poštu. Že jsem si objednal jinou službu? Nezájem. Že se vzhledem k provozní době pošty nedostanu k vyzvednutí? Nezájem. U Balíkovny není možné ani opětovné doručení do boxu, ani prodloužení doby uložení. Takže co? No buď si vezmu dovolenou, nebo musím sehnat někoho, kdo mi balíček vyzvedne. Po mnoha letech jsem to zkusil a dál v mém světě služby České pošty nebudou existovat. Upřímně řečeno vůbec nechápu, jak je možné, že tahle organizace ještě neskončila. Jakýkoliv libovolný poskytovatel služby by při těchto kvalitách už dávno neexistoval…
Katastrofa bez komunikace a bez doručení v čase
Ráda jsem využívala Balikovnu s dodáním do boxů. Bohužel poslední dobou mi přesměrují všechny balíčky na pobočku pošty, kde je nevýhodná otevírací doba. Navíc výdejní box mám velmi blízko k bydlišti. Docela mě to už štve, tudíž nebudu Balikovnu již více využívat.
Přitom výdejních boxů které balikovna může využít je u nás čím dál víc!
Zavřete ten bordel a přestaňte delat z lidí blbce, objednané výdejní místo kde jsou do 20.00 a balík je na poště která
zavírá v16.00 už poněkolikáté služba úplně k ho..u ale čemu se divit když to provozuje pošta už nikdy vice
Balíkovna? No tak to určitě ne. Rychle pryč, to je sprosté slovo. Zásilky si doručují kam chtějí. K čemu by takový kurýr mohl být dobrý? Nikdo si pečlivě nevybírá místo dodání proto, aby si nakonec jel pro zásilku někam jinam. Uvádějí pro to spoustu důvodů (vyčerpaná kapacita, provozní důvody a podobně). Koho to ale zajímá? Neexistuje žádný důvod proč by zboží mělo být doručené jinam pokud o to příjemce nepožádá sám.
musím říct, že HRŮZA.. na uvedené číslo se prostě NEDOVOLÁTE.. stojíte u boxu, stokrát zadáte zaslaný kod, zboží placeno předem – nesprávný kod.. co to jako je??? žádná komunikace, žádná informace, žádné dovolání?
strašné, absolutní NESPOKOJENOST. Kdybych já měla takový přístup k zákazníkům, tak mne roznesou – zlikvidují..ale vás se nic nedotkne, jste přeci velká splečnost.. je mi z toho do pláče..
Nejhorší společnost co znám.SMS email vše potvrzujicí dodání zásilky , vezmu si dovolenou a čekám a čekám a nic!!!!!neměl by mi někdo ten zbytečný den zaplatit??v našm státě bohužel,kurýr asi nestihá s spěchá domu.