Balíkovna

Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.

Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.

Balíkovna

Jak funguje služba Balík do Balíkovny?

Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.

Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.

V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.

Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.

Jaké jsou výhody Balíkovny?

  • Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
  • Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
  • Více než 5 500 výdejních míst.
  • Cena již od 65 korun.
  • Balík je možné podat on-line.
  • Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
  • Dodání zásilky již následující den od podání
  • Garance platby kartou.
  • Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.

Co je Balíkovna?

Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.

Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.

Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.

Jak podat balík do Balíkovny?

Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?

  1. Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
  2. Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
  3. Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
  4. Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
  5. Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
  6. Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
  7. Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
  8. Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
  9. Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
  10. Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
  11. Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.

Jak vyzvednout balík z Balívkovny?

Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.

Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.

Ceník

  • Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
  • U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
  • Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
  • Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
  • Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.

Aplikace Balíkovna

Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.

Pobočky Balíkovny

Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?

  • Praha – přes 500 poboček
  • Brno – skoro 300 poboček.
  • Ostrava – přes 200 poboček.
  • Olomouc – více než 100 poboček.
  • Plzeň – téměř 200 poboček.
  • Hradec Králové – skoro 100 poboček.
  • Karlovy Vary – přes 20 poboček.
  • Česká Lípa – skoro 50 poboček.
  • Ústí nad Labem – přes 160 poboček.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 218 218 218
  • Email: pomuzeme@balikovna.cz
  • Facebook: Balíkovna

Hodnocení

8 Celkové hodnocení
Služba českého dopravce

8Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
9
2.5Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.1
Klady
  • mnoho poboček
  • mobilní aplikace
  • výhodná cena
  • velmi rychlá obsluha
Zápory
  • přesměrování zásilek mezi pobočkami
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

398 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Balíková už nikdy víc. Št e mě přesměrování zásilek z jedné strany města na druhou. Chápu, že jsou boxy plné, ale proč se to nedá do nejbližšího boxu? A další věc, nesmyslné SMS

  2. Reply
    Kateřina Surá 29.5.2024 v 11:58

    Balík doručen místo do boxu na poštu. Neochota jakékoliv domluvy. O čekacích dobách na postě nic psát nemusím.

  3. Naprostá katastrofa. Už nikdy víc. Balíkovnu jsem zvolila omylem a když jsem si tohoto výběru všimla, bylo mi jasné, že to nedopadne dobře. Balík byl v čekáš již přes týden, 4 dny v místě doručení a tři dny na výdejním místě. Nicméně to už jaksi zapomněli ukončit v systému a vygenerovat heslo na převzetí s informací o doručení.
    Takže jsem 15 minut čekala na callcentru a kdybych se nedovolala, tak balíček za pár dnů poletí zase zpět :). Je mi z Pošty na blití už dlouho, ale tohle je opravdu dno největšího dna.

  4. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Není to poprvé co nebyla zásilka doručena na určené výdejní místo. Dnes opět. Čekala jsem balík do Alzaboxu, ale přišla jen sms že z provoznich důvodů si mám balik vyzvednout na poště. Takže balík 15 kg jsem tahla z pošty 2km místo 100 m od Alzaboxu. Opravdu kvalitní služby! Balíkovna a Česká pošta již nikdy víc!!!

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. Reply
    Milan Cajthaml 24.5.2024 v 15:06

    Absolutní ignorace . Inkasují peníze za doručení na adresu a nikdy nic nedoručí, pouze uloží na poštu Zavání to podvodným jednáním . Již nikdy víc pošta nebo balíkovna . Navrhuji tento podnik ignorovat nebo zrušit !!

  6. 2.75
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    10

    Katastrofa, balíček dají do nefunkčního automatu a přes sliby nápravy balík odeslán balíkovnou zpět. Už nikdy více. Zlatá Zásilkovna.

    Klady: Žádné
    Zápory: Vše
    Přínosný(2) Nepomohl(0)You have already voted this
  7. Již nikdy více

  8. Místo dodání víceméně v pořádku, ale dopravci jsou tragédie. Objednány 2 balíčky na výdejní místo s otevírací dobou do 20:00, abych mohla balíček vyzvednout v 19:30 po práci. SMS přišla dopoledne, že jeden balíček je na dané balikovne a druhý na jiné, na poště z důvodu plne kapacity balikovny 🤷 byla jsem naštvana, protože jsem to potřebovala ten den a na této balikovne, kde balíček ležel bylo již zavřeno, když mi tam došel rodinný příslušník, ale já ho potřebovala dnes. To jsem nevěděla, že budu naštvaná ještě mnohem víc, když dojedu večer na balikovnu pro první balicek a paní mi oznami, že dopravce byl nejdriv na poště a poté až jel na balikovnu, takže to určitě nebylo z důvodu plne kapacity, což mi paní i potvrdila, že rozhodně plno nemá. Na poště otevřou až zítra odpoledn y takže to co jsem potřebovala mít a něco z toho udělat absolutne nestiham 😡Takže mě vytočili úplně do běla a pokud se to stane znovu, tak to bude velký bordel, to si za rámeček nedají

  9. 0.25
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    10

    Neuvěřitelná služba. Přítel si párkrát objednal zboží přes Balíkovnu s vyzvednutím na výdejním místě. Vždy z technických důvodů nedoručeno, ale ponecháno na poště. Mně měl balík dorazit na adresu, nedorazil. Volala jsem řidiči, který mi tvrdil, že mi volal – nevolal a balík je opět v tramtárii na poště. Co dodat. Ať žije Česká pošta…

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  10. Reply
    Ondřej Balek 21.5.2024 v 9:31
    1.25
    Rychlost doručení
    40
    Jednání se zákazníkem
    10

    Jde o službu české pošty a funguje jako česká pošta..úplně k..
    Eletronicky podaná zásilka musí mít veškeré údaje na sobě napsané..Nemohou to vytisknout, nemohou to načítat. K ničemu.

    Klady: Také by mě zajímali
    Zápory: Nespolehlivost Nefunguje elektronické podání (vše musí být napsané na balíku) Nereklamovatelnost
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
1 12 13 14 15 16 38

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo