Balíkovna

Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.

Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.

Balíkovna

Jak funguje služba Balík do Balíkovny?

Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.

Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.

V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.

Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.

Jaké jsou výhody Balíkovny?

  • Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
  • Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
  • Více než 5 500 výdejních míst.
  • Cena již od 65 korun.
  • Balík je možné podat on-line.
  • Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
  • Dodání zásilky již následující den od podání
  • Garance platby kartou.
  • Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.

Co je Balíkovna?

Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.

Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.

Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.

Jak podat balík do Balíkovny?

Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?

  1. Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
  2. Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
  3. Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
  4. Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
  5. Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
  6. Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
  7. Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
  8. Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
  9. Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
  10. Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
  11. Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.

Jak vyzvednout balík z Balívkovny?

Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.

Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.

Ceník

  • Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
  • U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
  • Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
  • Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
  • Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.

Aplikace Balíkovna

Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.

Pobočky Balíkovny

Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?

  • Praha – přes 500 poboček
  • Brno – skoro 300 poboček.
  • Ostrava – přes 200 poboček.
  • Olomouc – více než 100 poboček.
  • Plzeň – téměř 200 poboček.
  • Hradec Králové – skoro 100 poboček.
  • Karlovy Vary – přes 20 poboček.
  • Česká Lípa – skoro 50 poboček.
  • Ústí nad Labem – přes 160 poboček.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 218 218 218
  • Email: pomuzeme@balikovna.cz
  • Facebook: Balíkovna

Hodnocení

8 Celkové hodnocení
Služba českého dopravce

8Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
9
2.5Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.1
Klady
  • mnoho poboček
  • mobilní aplikace
  • výhodná cena
  • velmi rychlá obsluha
Zápory
  • přesměrování zásilek mezi pobočkami
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

398 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Absolutně se nedovoláte na jejich linku. Mele tam virtuální asistentka, i když pak spustí vyzvánění, nikdo se neobtěžuje hovor zvednout. Otřesné

  2. Naposled! Už po třetí doručena zásilka na jiné výdejní místo. Končím s vámi

  3. Opakovaně (třikrát za sebou) mi nebyla doručena zásilka na mnou vybrané místo ale jen jsem obdržel SMS že je k vyzvednutí na depu.
    Odmítám dále využívat tuto službu a platit za podvodné jednání!!!

  4. Já už taky nikdy!

  5. Plánovaný termín doručení zásilek byl 9.5.2024. V pátek 10.5. jsem měla pouze „starou“ informaci, že je balík na cestě, na infolince sděleno, že už je balík přímo v boxu, tak mi s určitými pochybnostmi byly zaslány kódy k vyzvednutí. Následně jsem strávila hodinu u daného boxu, kdy jsem se snažila přes kódy zboží vyzvednout, kódy ovšem neplatné. V pondělí dalších 30 minut na infolince, abych zjistila, že balíčky tam sice jsou, ale není možné je vyzvednout, protože kurýr nepotvrdil jejich vložení. Bylo mi řečeno, že se balíky přeloží na místní poštu.
    Dnes, 15.5.2024 po více než dalších 30 minutách strávených na infolince, jsem zjistila, že mám čekat, že nedokáží říct, kdy to bude vyřízené, řečeno s jistou arogancí.. Jako vážně? Zboží mám bohužel zaplacené, jinak bych ho už dávno měla objednané jinde. Balíkovnu jsem využila poprvé a zajisté NAPOSLEDY. Snad se ke mě balíky někdy dostanou..

  6. Opět jsem si, bohužel, vybrala balíkovnu a nechala si poslat balík do alzaboxu, který mimochodem nebývá na 100% využit. Přesto jsem dostala sms, kde mi oznamují, že z technických důvodů jsme uložili balík na poště. Na poště omezili provozní dobu, takže si na vyzvednutí musím vzít volno. Spíž bych řekla, že se jim nechtělo s balíkem tahat. Minule se mi stalo to samé, dokonce jsem napsala e-mail a domáhala se dodání do vybraného alzaboxu, ale prý to není možné. tak jsem si pro něj nakonec na poštu došla.Takže se mi balík dostal do ruky až o 5 dní později než měl.

  7. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Balík zatím nedošel

    Klady: Nic
    Zápory: Zásilka nedoručena už 8 dní, pommoc ze strany balíkovny omezená pouze na informací co mám dělat ( žádat reklamaci), místo aby zvedli telefon a zavolali na jejich podatelnu a řešili problém, kde se balík nachází. Zřejmě komunikujeme s AI která nic jiného neumí. ( " než odbýt zákazníka, a udělat si čárku za vyřešeno " )
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  8. Pekelná služba. 2x se mi už stalo, že nebylo možné vyzvednout balík z boxu, kam byl poslaný, protože technický problém. Balík tedy nakonec poslali na poštu, kde jsem si ho vyzvedla, ale musela jsem se dohadovat s automatem a než jsem se dostala k živé osobě, tak to fakt trvalo. Další 3 balíky přesměrovány úplně jinam a nikoho nezajímalo, že se mi to vůbec na ta místa nehodí. Kdyby prodácající měli ve výběru i jiného doručovatele, tak beru všema deseti.

  9. Dcera měla balík dostat na výádejní místo v Prostějově a přišla jí sms že tam bylo plno tak balíček odvezl do Olomouce .Takové zaměstnance by chtěla určitě každá firma.

  10. Reply
    Martin Číž 9.5.2024 v 14:01
    0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Absolutně nedoporučuju. Nedodrží místo vyzvednutí. Nechápu proč tuto službu nabízí, můžete rovnou napsat jen město a oni Vám to dají na náhodné místo, kde si pro balík můžete zajet.

    Nemají nikde kontakt, kde si chcete domluvit převezení balíku na původní místo, i za cenu delší dodací lhůty.

    Stalo se mi to poprvé. Vůbec jsem netušil, že je něco takového možné. Přišel jsem na určenou pobočku a tam mi řekli „nene, Váš balík je jinde“.

    A jestli si lidi pro ty balíky jinde chodí, tak se vůbec nedivím, že tohle využívají.

    Klady: Rychlost doručení je fajn, jen to doručí na jiné místo než mají, což je při téhle službě dost podstatný problém. Něco jako rychlé počítání: kolik je 8541x9515? 471125555... dobře to sice není, ale rychle to bylo.
    Zápory: Nulová schopnost s někým vyřešit problém převezení zásilky na jiné místo. Buď si pokecáte s robotem, nebo Vám na mail nikdo neodpoví.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
1 13 14 15 16 17 38

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo