Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.
Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.
Jak funguje služba Balík do Balíkovny?
Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.
Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.
V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.
Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.
Jaké jsou výhody Balíkovny?
- Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
- Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
- Více než 5 500 výdejních míst.
- Cena již od 65 korun.
- Balík je možné podat on-line.
- Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
- Dodání zásilky již následující den od podání
- Garance platby kartou.
- Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.
Co je Balíkovna?
Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.
Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.
Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.
Jak podat balík do Balíkovny?
Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?
- Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
- Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
- Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
- Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
- Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
- Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
- Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
- Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
- Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
- Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
- Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.
Jak vyzvednout balík z Balívkovny?
Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.
Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.
Ceník
- Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
- U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
- Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
- Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
- Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.
Aplikace Balíkovna
Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.
Pobočky Balíkovny
Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?
- Praha – přes 500 poboček
- Brno – skoro 300 poboček.
- Ostrava – přes 200 poboček.
- Olomouc – více než 100 poboček.
- Plzeň – téměř 200 poboček.
- Hradec Králové – skoro 100 poboček.
- Karlovy Vary – přes 20 poboček.
- Česká Lípa – skoro 50 poboček.
- Ústí nad Labem – přes 160 poboček.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 218 218 218
- Email: pomuzeme@balikovna.cz
- Facebook: Balíkovna
Pokud není vyhnutí,Balíkovně se vyhýbám.Skoro pokaždé nechají na zcela jiné pobočce a navíc docela daleko vzdálené od původní.Kurýři si podstatně ulehčují práci.Možná by si měli uvědomit,že pak nebudou možná co rozvážet a o práci přijdou,protože si zákazníci raději zvolí spolehlivějšího dopravce.Za mne palec dolů !
Jak poznám jestli to není podvodnik
Za jak dlouho přijde zpráva od zasilkovny že tam mám zásilku včera prý odesláno nic nepřišlo
Objednal jsem si dřevní tér (impregnaci dřeva), který z neznámých důvodů nelze koupit v žádné dostupné kamenné prodejně Brno a okolí (!!). Prodejce nabízel dodávku pouze přes Českou poštu – Balíkovnu.
Ač nerad, musel jsem akceptovat tuto podmínku a nechal si 1,5 kg těžký balíček poslat na nejbližší poštu – 638 00.
Po distribuci mi přišla mailová zpráva z Balíkovny, že „už se mohu těšit, balíček je na cestě k místu výdeje“. Další den mi již přichází zpráva, že si mě „balíček nemůže dočkat“ a mohu si jej vyzvednou na místě určeném, na poště 613 00(!).
Několikrát kontroluji tuto mailovou zprávu, k která je v rozporu s webovou stránkou Balíkovny, určenou ke sledování zásilky, která potvrzuje, že balíček je připraven k vyzvednutí na vy výdejním místě 638 00
Nejsem z toho moudrý.
Volám na Balíkovnu. Paní – slečna se se mnou dohaduje, že balíček je přece na svém místě, dle zaslané mailové zprávy. Na můj dotaz, že web. stránka mě posílá někam jinam, mi sděluje, že se mám jít tedy zeptat na poštu 638 00, kde že balíček je, jinak mi pomoci nemůže. Že bych tedy vyrazil na poštu, které se snažím vyhýbat všemi silami, abych získal nějaké informace??!
???!!!
Nebylo by rychlejší, kdyby mi Balíkovna hned na začátku sdělila, že na zákazníky nemá čas, ať si pro zásilku těch 170 x 2 km zajedu sám a ušetřil jim práci?
Kolik že bylo těch odměn pro ředitele pošty?
Jak to říci slušně, ale jadrně? „Doprdele už s Českou poštou!“
Jednou zkusim neco jinyho než zasilkvnu hned problém sledovací číslo mi bylo zaslání ve špatném formátu balík nikde na podpoře nevědí co s tím proste nejhustší nikdy vic
Balíkovna nedoručila do vybraného Alzaboxu a jen ve zprávě o doručení uvedli „z technických důvodů jsme vám to nechali na poště“, kam přesně jsem to nechtěla!
Daný obchodník bohužel nenabízel jinou možnost, než s Českou poštou, tak jsem si řekla, že dám té Balíkovně ještě šanci (jinak se ČP vyhýbám obloukem), ale už nikdy – to radši i objednám zboží u někoho jiného :-(
Tak mně přesměrovali balík 20 km od mého původního doručení.Balíkovna naposledy.
Absolutně neskutečné jednání balík jsem zaplatila on-line , ale dobírku chtějí pro vyzvednutí dále zaplatit . Na linku se nedá dovolat , na e-mail kam jsem zaslala veškerou dokumentaci o zaplacení zatím také nereaguji . Budu muset řešit přes banku případně policii. Obloukem se balikovna a celkové české poště vyhnete obloukem .
Je to nejhorší doručování!!!
Zatímco si čtu recenze a přemýšlím jestli dárek objednat podruhé a přes zásilkovnu, přišla SMS že balík je připravený, ALE „z provozních důvodů“ na poště vzdálené od Balíkovny asi 500m, s tím že budu muset vystát frontu. Je to jako komedie. Nejhorší služba.
Alespoň přišel na konci dne, kdy měl opravdu přijít (tedy v pořádku).