Balíkovna

Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.

Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.

Balíkovna

Jak funguje služba Balík do Balíkovny?

Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.

Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.

V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.

Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.

Jaké jsou výhody Balíkovny?

  • Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
  • Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
  • Více než 5 500 výdejních míst.
  • Cena již od 65 korun.
  • Balík je možné podat on-line.
  • Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
  • Dodání zásilky již následující den od podání
  • Garance platby kartou.
  • Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.

Co je Balíkovna?

Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.

Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.

Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.

Jak podat balík do Balíkovny?

Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?

  1. Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
  2. Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
  3. Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
  4. Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
  5. Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
  6. Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
  7. Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
  8. Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
  9. Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
  10. Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
  11. Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.

Jak vyzvednout balík z Balívkovny?

Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.

Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.

Ceník

  • Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
  • U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
  • Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
  • Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
  • Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.

Aplikace Balíkovna

Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.

Pobočky Balíkovny

Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?

  • Praha – přes 500 poboček
  • Brno – skoro 300 poboček.
  • Ostrava – přes 200 poboček.
  • Olomouc – více než 100 poboček.
  • Plzeň – téměř 200 poboček.
  • Hradec Králové – skoro 100 poboček.
  • Karlovy Vary – přes 20 poboček.
  • Česká Lípa – skoro 50 poboček.
  • Ústí nad Labem – přes 160 poboček.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 218 218 218
  • Email: pomuzeme@balikovna.cz
  • Facebook: Balíkovna

Hodnocení

8 Celkové hodnocení
Služba českého dopravce

8Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
9
2.5Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.1
Klady
  • mnoho poboček
  • mobilní aplikace
  • výhodná cena
  • velmi rychlá obsluha
Zápory
  • přesměrování zásilek mezi pobočkami
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

398 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Nedodržení místa doručení již po několikáté. Balíkovnu nikdy více!!!

  2. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Zatím se mi ani jednou nestalo, že by mi Balíkovna doručila balík do vybraného Alzaboxu. Pokaždé si pro to musím na přepážku na poštu kde se čeká v průměru tak 20 minut. Tohle Balíkovna vůbec nevychytala a skončil jsem s ní.

    Klady: žádné
    Zápory: nedoručuje kam si platící zákazník vybere
    Přínosný(2) Nepomohl(0)You have already voted this
  3. 2.5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    0

    Jestliže si zvolím konkrétní místo uložení, tak k tomu mám určitě nějaký důvod. Uložit 12kg balík do jiného boxu, než bylo požadováno bez jakéhokoliv předchozího odsouhlasení a potom jen zaslat SMS, že balík je jinde, tak tomu říkám skutečná služba pro lidi. Trávit čas hledáním, kde se box nachází a potom zjistit, že k němu nemohu dojet autem ……. fakt super. Děkuji!

    Klady: rychlost doručení
    Zápory: uloží kam chtějí
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  4. Katastrofa jako Česká posta

  5. 0.5
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    20

    Opravdu se nezapře, že Balíkovna má něco společného s Českou poštou. Tak že dnes čekám celý den na doručení do boxu na který koukám z okna. Nic. V 17 hodin už mne popadá panika mají mi doručit dárky k 59 nar. Tak že se dozvídáme, že Balíkovně předali můj balík včera v 9 hodin nebo 21 to se od pana na tel nedovím. Jen mi řekl, že na balík nebyl volný box tak ho doručovatel odvezl zpět do Počernic a že dají na Lodzskou 6, pak jsem z něj vypáčila, že to je budova pošty. Kdy neví. Tak jsem zavolala na poštu a tam mi opravdu velice hodný pán vše zjistil a bohužel mi řekl že to bude na poště až v pondělí. Tak že po České poště i Balikovna nebrat. Kde mají toto doručování nebudu nakupovat. Veliké zklamání. Kdyby alespoň přišla zpráva že to nedoručí tak se člověk nějak zařídí.

    Klady: Nic
    Zápory: Nedodání balíku Nepošlou zprávu, že balík nedoručí Na jejich cool centru nic neříkající odpovědi. O zásilce mne informoval až pan z České pošty v Lodžské. Tohoto doručovatele nebudu využívat
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. 3x jsem si neco nechal poslat do boxu a 3x mi, asi za trest dorucili 10kg balik na postu, kteras byla nejdal co slo. Nechapu proc to nemuzou nechat na nejaky z tech vydejnich mist pobliz a nebo civilozovane zavolat jak to delaji ostatni sluzby. Za me uz to stacilo a nikdy vice a totez doporucujui ostatnim. Krome toho od nich nikdo ani nereaguje.

  7. Zasilkovna, balikovna gen. Hrusky 1216 Ostrava
    Nejhorší pobočka na vyzvedavani všeho, arogantní majitelka, která by vůbec neměla dostávat do jakéhokoliv styku se zákazníky.
    3x jsem byl pro balík a nemám ho.
    Nedodržuje pracovní dobu.
    Nemá peníze na vydání.
    Doba na výdej balíku je krátká.

  8. Dobrý den, 4x jsem si nechal něco zaslat na pobočku balíkovny u domu a 4 x skončil balík na poště. Pokaždé vyjímečně z provozních důvodů. Já mám poštu daleko a ještě se tam nedá zaparkovat. Nejlepší se této službě úplně vyhnout balíkovna=pošta.

  9. Reply
    Odřej Říha 29.3.2024 v 11:51
    0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Absolutně příšerný. Objednal jsem a zaplatil službu dodání do samoobsluzneho boxu (zásilku jsem zaplatil predem). Přišla mi zpráva, že zásilku do boxu nedají a hodili to na místní poštu, která má zcela nesmyslnou (cti nedostatecne dlouhou) otevírací dobu. Balík NELZE přesměrovat a NELZE prodloužit ulozni dobu. PROTI JEJICH ROZHODNUTI SE NEJDE ODVOLAT ANI VYJADRIT. Zcela odporná služba, Zasilkovne neváhají ani po kotniky

    Klady: Nic
    Zápory: Zcela všechno
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  10. Reply
    Renata Šindelářová 26.3.2024 v 11:41

    Nedodržení místa doručení, opětovně balík uložen na poštu!!!! Není to poprvé, a není to jen moje zkušenost

1 15 16 17 18 19 38

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo