Balíkovna

Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.

Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.

Balíkovna

Jak funguje služba Balík do Balíkovny?

Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.

Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.

V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.

Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.

Jaké jsou výhody Balíkovny?

  • Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
  • Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
  • Více než 5 500 výdejních míst.
  • Cena již od 65 korun.
  • Balík je možné podat on-line.
  • Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
  • Dodání zásilky již následující den od podání
  • Garance platby kartou.
  • Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.

Co je Balíkovna?

Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.

Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.

Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.

Jak podat balík do Balíkovny?

Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?

  1. Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
  2. Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
  3. Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
  4. Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
  5. Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
  6. Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
  7. Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
  8. Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
  9. Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
  10. Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
  11. Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.

Jak vyzvednout balík z Balívkovny?

Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.

Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.

Ceník

  • Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
  • U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
  • Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
  • Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
  • Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.

Aplikace Balíkovna

Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.

Pobočky Balíkovny

Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?

  • Praha – přes 500 poboček
  • Brno – skoro 300 poboček.
  • Ostrava – přes 200 poboček.
  • Olomouc – více než 100 poboček.
  • Plzeň – téměř 200 poboček.
  • Hradec Králové – skoro 100 poboček.
  • Karlovy Vary – přes 20 poboček.
  • Česká Lípa – skoro 50 poboček.
  • Ústí nad Labem – přes 160 poboček.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 218 218 218
  • Email: pomuzeme@balikovna.cz
  • Facebook: Balíkovna

Hodnocení

8 Celkové hodnocení
Služba českého dopravce

8Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
9
2.5Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.1
Klady
  • mnoho poboček
  • mobilní aplikace
  • výhodná cena
  • velmi rychlá obsluha
Zápory
  • přesměrování zásilek mezi pobočkami
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

398 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Moje zkušenosti s doručovacími službami České pošty jsou strašné, balíky do ruky se na týdny ztratí, na depo se nikdy nedá dovolat, řidič nikdy nedoručuje a rovnou ukládá balík na poštu. Přesto jsem dal novou šanci nové službě balíkovny, hlavně proto, že mám kousek od domu Alzabox a balíkovna nabízí doručení do něj. Často nakupuji přímo v Alze a vím, že tento ALzabox je vždy dostupný. Teoreticky se na takové služba nedá nic pokazit, ale omyl.
    Ze tří balíků byl jen jeden doručen do mého ALzaboxu. Ostatní pak každý do zcela jiné pošty, a to doručení mi bylo jen oznámeno jakože z provozních důvodů. Namísto vyzvednutí kdykoliv, kousek od domu, mě čekalo hodinové cestování pro balík v otevírací době pošty. Namísto pohodlného vyzvednutí, ztráta času a starosti. Neuvěřitelná arogance a neúcta ke klientovi. Nepoužitelná služba.

    Klady: člověk ušetří, když si raději vůbec nic neobjedná
    Zápory: neukládají balíky tam kam si objednám, ale na zcela náhodné pošty, nevím jestli tam kde řidiči dojde benzín, nebo ho zastihne nějaká osobní potřeba...
    Přínosný(2) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. Reply
    nasupěnámamyna 1.3.2024 v 11:45
    2
    Rychlost doručení
    70
    Jednání se zákazníkem
    10

    Nejsem spokojená. Česká pošta zůstane Českou poštou, i když si změní název… Z dobrých důvodů si vyberu pobočku Balíkovny, kterou mám nejblíž, dostupnou kočárkem, aplikace hlásí výdejní místo mnou vybrané, vše v pořádku. Radeji ještě zkontroluji email – a ejhle! V emailu stojí adresa jiná, stejně tak v sms. Za prvé by si v tom měli udělat pořádek. Za druhé, kdybych věděla, že budu muset jet vystát frontu na hlavní poštu, vyberu si jinou doručovací službu! Bylo by fajn informovat o změně doručení VIDITELNĚ hned do hlavičky emailu nebo VIDITELNĚ A SROZUMITELNĚ v sms s OMLUVOU za komplikace/změnu! Příště zvolím jinou doručovací službu…Fakt mě na**li.

    Klady: rychlost doručení, cena
    Zápory: přesměrování zásilek bez omluvy, chaos v informacích o doručení (aplikace vs email, sms), nepřehledné sms i emaily, kde na první dobrou není jasné, že vám zásilku přesměrovali - stejně si musíte vystát frontu na poště
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  3. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Dne 3.2.2024 jsem přes balíkovnu poslal zásilku která dodnes nedorazila a nikdo není schopen mi říct kde je, podaná reklamace byla zamítnuta jako nedůvodná,po nesouhlasu s reklamací jsem přehazován z jedné telefonní linky na druhou a nikdo není schopen nic řešit. I když pracovníky telefonní linky mi bylo sděleno že zamítnutí bylo nedůvodné a pracovníci měli reklamaci lépe prošetřit poště opět běží 30 denní lhůta na vyjádření

    Klady: Absolutně žádný nevidím
    Zápory: Ztracená zásilka, neochota řešit reklamaci
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  4. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Je to úplně stejně k ničemu jako všechny služby pošty. Objednám si doručení blízko bydliště a dostanu zprávu, že z provozních důvodů je na poště 5 km daleko… Akorát se člověk nase.e jako vždy při komunikaci s poštou. A nedá se vyžádat znovudoručení, třeba na jinou balíkovnu. Jak je to jednou na poště už to bude vždycky na poště. Strašná služba. Vyhnout se obloukem!

    Klady: Žádné
    Zápory: Služba k ničemu, když nedoručí kam se objednalo.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Hnus,co víc dodat.

    Klady: žádné
    Zápory: Vše špatně
    Přínosný(1) Nepomohl(1)You have already voted this
  6. Jedním slovem katastrofa. Balík je objednán na určité místo a pak přijde SMS zpráva že je uložen o 20km dál. To si dělají srandu. Pak tedy přijedu si balík vyzvednout a ejhle. On tam není že ho mezitím zase doručili na tu stávající adresu ale už se nikdo nesnaží obtěžovat posláním druhé SMS o tomto přesunu. Mám 40km najeto a jen kvůli neprofesionalnimu přístupu personálu balikovny.

  7. Reply
    Dvořák Michal 15.2.2024 v 11:04

    Klasika,z provozních důvodu balík nechán na Poště 2 Jihlava,což je sama o sobě pobočka úplná tragédie. Takže místo 2 minut u boxu, to vidím tak na 20 minut, pokud nebudou mít zrovna zavřeno,pauzu,nebo se prostě jen nebude chtít. To jsem si myslel jak si to urychlím a zase nic. Prostě služba pošty. Děkuji za nic a přeji pěkný ničím nerušený den.

  8. 1.25
    Rychlost doručení
    40
    Jednání se zákazníkem
    10

    Platím si doručení na adresu,vždy je někdo doma ale neobtěžuje se balík doručit, vždy je vyhodí na poště.tak proč si tuto službu platím, jsou nespolehlivi

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  9. Dvakrát v jednom týdnu mi dát balík na jiné místo, protože se řidiči nechce zdržovat. A já místo deseti minut to mám na dvě hodiny. S touto službou komčím!

  10. 5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    Musím to zaklepat,ale zatím ani jeden problém. Do druhého dne je balík vždy u zákazníka.

    Klady: Rychlost doručení
    Zápory: Zatím žádné
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
1 17 18 19 20 21 38

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo