Balíkovna

Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.

Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.

Balíkovna

Jak funguje služba Balík do Balíkovny?

Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.

Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.

V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.

Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.

Jaké jsou výhody Balíkovny?

  • Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
  • Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
  • Více než 5 500 výdejních míst.
  • Cena již od 65 korun.
  • Balík je možné podat on-line.
  • Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
  • Dodání zásilky již následující den od podání
  • Garance platby kartou.
  • Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.

Co je Balíkovna?

Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.

Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.

Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.

Jak podat balík do Balíkovny?

Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?

  1. Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
  2. Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
  3. Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
  4. Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
  5. Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
  6. Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
  7. Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
  8. Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
  9. Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
  10. Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
  11. Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.

Jak vyzvednout balík z Balívkovny?

Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.

Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.

Ceník

  • Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
  • U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
  • Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
  • Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
  • Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.

Aplikace Balíkovna

Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.

Pobočky Balíkovny

Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?

  • Praha – přes 500 poboček
  • Brno – skoro 300 poboček.
  • Ostrava – přes 200 poboček.
  • Olomouc – více než 100 poboček.
  • Plzeň – téměř 200 poboček.
  • Hradec Králové – skoro 100 poboček.
  • Karlovy Vary – přes 20 poboček.
  • Česká Lípa – skoro 50 poboček.
  • Ústí nad Labem – přes 160 poboček.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 218 218 218
  • Email: pomuzeme@balikovna.cz
  • Facebook: Balíkovna

Hodnocení

8 Celkové hodnocení
Služba českého dopravce

8Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
9
2.5Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.1
Klady
  • mnoho poboček
  • mobilní aplikace
  • výhodná cena
  • velmi rychlá obsluha
Zápory
  • přesměrování zásilek mezi pobočkami
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

398 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Naprostá nespokojenost. Přestože mám v okolí bydliště do 500 metrů mnoho možností umístěni, tak mi balík mi umístili do vzdálenosti 1,6 km do místa, kde se nedá zastavit ani zaparkovat. Prý náhradní místo. To i na poštu to mám blíže. Psal jsem jim, ale odezva žádná. No co naplat, šel jsem tam. A druhý den mi to s dalším balíčkem udělali znovu. Psal jsem jim znovu a světe div se….zase se na komunikaci vybodli. Balíkovnu již NIKDY, NIKDY, NIKDY a NIKDY.

  2. 0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    V dnešní době velké konkurence, prozákaznického přístupu, možnosti vyzvednutí v boxech kdekoliv a kdykoliv dle přání zákazníka…absolutně nechápu jak může mít tato služba, tak otřesný přístup.
    Tato služba nerespektuje zadané místo pro vyzvednutí a rozhazuje balíky random a nesmyslně po celém městě. Když si vyberu určité místo doručení, tak je to z důvodu pro mě vhodných hodin pro vyzvednutí, přístupnost atd. A lobotomové z této služby se rozhodnout dát balíky na opačné konce města do míst, kam se nedá dostat, kde je nesmyslný čas pro vyzvednutí apod. případně na poštu kde si to snad můžu taky objednat a nechci!!!
    Přestaňte tuto službu nabízet, uděláte lépe..

    Klady: žádné
    Zápory: nerespektují vybrané místo pro uložení není možné reklamovat způsob doručení jednoduše nemožnost vyzvednutí zásilek včas aniž by si člověk musel vzít dovolenou celkově zbytečná služba
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  3. 4.5
    Rychlost doručení
    80
    Jednání se zákazníkem
    100

    Na poštu pro balík už nechodím. Je to vždy na dlouhé čekání. Proto jsem začala používat Balíkovnu (mimo poštu). V Praze 10, Horních Měcholupech je Balíkoven víc, ale na Veronském nám.(v podloubí) jsou dvě. Doporučuji poště udělat si v nich pořádek. Obě jsou označeny
    Praha 10 SAZKA.Ta původní Praha 10 SAZKA Žabka, Veronské nám.598, ta novější Praha 10 SAZKA Potraviny, tak jak uvádíte č.p. 598, ale tam prakticky nesídlí.
    Vzhledem k tomu, že oba obchody jsou potraviny, tak ani dopravce neví kam má balík doručit.
    Prostě do jedné z nich to předá a zákazník pak hledá, kde by zásilka mohla být.Musím podotknout, že ta novější Balíkovna nemá ani logo Balíkovny, tak to je potom těžké jak pro dopravce, tak i pro zákazníka. A v neposlední řadě nesouhlasí ani informace o možnosti platby.Tyto údaje by měly být na stránkách obchodníků, e-shopů atd. jasně a pravdivě uvedeny.

    Klady: docházková vzdálenost
    Zápory: - přesměrování na jinou pobočku
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  4. 1.75
    Rychlost doručení
    70
    Jednání se zákazníkem
    0

    Již po několikáté jsem musela zvolit balíkovnu,již po několikáté jsem vybrala doručení do boxu a to opět neproběhlo. Balík opět uložen na poštu! Člověk objedná do boxu, aby si v klidu balík mohl vyzvednout dle svých možností, ale balíkovna pravidelně uloží balík na poštu, kde se pořádně nedá ani zaparkovat. Výborná služba!

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Naprost tragédie už 6 dnů řeším balíček na jehož vyzvednutí měl příjemce 6h poté mě byl vrcen, momentálně je už ž den někde v mezipeklí, nikdo neví kde, s adresátem pošta která vrátila zpět odmítá řešit. Mě píší na reklamaci podanou e-mailem, že v systému nevidí, kde zásilka je, mám řešit na poště, jsme v zahraničí takže vlastně neřešitelné, Reakční doba na e-mail 6 dnů, na lince čekačka 15-20min. Snaha zkopírovat koncept úspěšné Zásilkovny, ale diletanty z Ceské pošty, takže tragédie jako vše od této instituce

    Klady: žádné
    Zápory: nespolehlivost nekompetentnost dlouhá reakční doba nemožnost vyřešit přes e-mail či telefon
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Doručili mě poškozený balík, zřejmě s ním hodili, chovají se k zásilkám jako h*****, mám škodu 3 500 kč. Už nikdy víc!!!

    Klady: Nic.
    Zápory: Všechno.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  7. 0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    Dnes ráno jsem zadal zaslání do Balikovny,napsalo mi to opakujte zadání,4x mi to strhlo peníze a teď musím čekat týden na vrácení. Hnus,nekorektní jednání Balikovny, zlatá zasilkovnu a další,co předvádí česká pošta,alias balikovna je hnus. NEDOPORUČUJI !!! !!!

    Klady: Žádné
    Zápory: Často Nefunkční aplikace,problém vrácení peněz!!! NEDOPORUČUJI !!!
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  8. Balíkovnu už nikdy nevyužiji. Zvolila jsem BOX abych si zásilku mohla večer vyzvednout a oni mi ji přesměrovali na pobočku pošty s pracovní dobou a nemožnosti parkování na druhém konci města.

  9. Reply
    Edvard Pícka 11.12.2024 v 3:28

    Neschopnosti nedodržení objednané služby, je vždy na prvním místě.

  10. Reply
    Edvard Pívka 11.12.2024 v 3:28

    Neschopnosti nedodržení objednané služby, je vždy na prvním místě.

1 2 3 4 38

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo