Balíkovna

Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.

Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.

Balíkovna

Jak funguje služba Balík do Balíkovny?

Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.

Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.

V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.

Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.

Jaké jsou výhody Balíkovny?

  • Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
  • Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
  • Více než 5 500 výdejních míst.
  • Cena již od 65 korun.
  • Balík je možné podat on-line.
  • Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
  • Dodání zásilky již následující den od podání
  • Garance platby kartou.
  • Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.

Co je Balíkovna?

Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.

Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.

Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.

Jak podat balík do Balíkovny?

Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?

  1. Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
  2. Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
  3. Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
  4. Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
  5. Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
  6. Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
  7. Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
  8. Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
  9. Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
  10. Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
  11. Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.

Jak vyzvednout balík z Balívkovny?

Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.

Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.

Ceník

  • Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
  • U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
  • Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
  • Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
  • Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.

Aplikace Balíkovna

Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.

Pobočky Balíkovny

Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?

  • Praha – přes 500 poboček
  • Brno – skoro 300 poboček.
  • Ostrava – přes 200 poboček.
  • Olomouc – více než 100 poboček.
  • Plzeň – téměř 200 poboček.
  • Hradec Králové – skoro 100 poboček.
  • Karlovy Vary – přes 20 poboček.
  • Česká Lípa – skoro 50 poboček.
  • Ústí nad Labem – přes 160 poboček.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 218 218 218
  • Email: pomuzeme@balikovna.cz
  • Facebook: Balíkovna

Hodnocení

8 Celkové hodnocení
Služba českého dopravce

8Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
9
2.5Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.1
Klady
  • mnoho poboček
  • mobilní aplikace
  • výhodná cena
  • velmi rychlá obsluha
Zápory
  • přesměrování zásilek mezi pobočkami
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

398 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Hrozné, nedoporučuji

    Klady: žádné
    Zápory: Arogance k zákazníkovi, když bez dotazu a jeho souhlasu je zásilkapřesunuta na jiné výdejní místo.
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. 0.25
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    10

    Balíkovnu České pošty s jejich pobočkami už raději nikdy ne. Zaplacený vánoční dárek, odeslaný 18.12.23 z Balíkovny na pobočku jsem do dnešního dne nedostal. Z olomoucké Balíkovny byl předán na pobočku Balíkovny OD Senimo, kde mi neposlali sms, ani e-mail, že zboží obdrželi a že si ho mám vyzvednout, aby mi 23.12.23 sdělili, že můj balík mají, ale musí ho vrátit do Balíkovny, neb jsem si ho včas nevyzvedl. Balík se tak se vrátil do centrální olomoucké Balíkovny a není možné se k němu dostat, protože telefonní čísla, která mi dala Česká pošta, nejsou nikým obsluhována a Balíkovna nedoručený balík ani nevrátila obchodu, kde jsem si zboží objednal a zaplatil. Pěkně děkuji za takové služby…

    Klady: Hezká budova České pošty s Balíkovnou na Jeremenkově ulici v Olomouci a vstřícné zaměstnankyně na přepážce České pošty, které vám ale s nepředanými balíky v Balíkovně nepomohou...
    Zápory: Nedoručený balík, nekomunikace Balíkovny a amatéři na pobočce Balíkovny OD Senimo
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  3. Balikovnu už nikdy přijimám hodně baliku ale už jsem přešel na zasilkovnu jelikoš z 70% my balik došel na poštu a ne na místo kde jsem chtěl takže konec.

  4. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Před vánocema dorazily 3 zásilky. Z provozních důvodů doručené na tři různá místa
    a to každý na jiný konec čtvtě. Zákaznická linka k ničemu (jen odpovědi – provozní důvody, nelze, nemožné a zvýšilo by nám to náklady). Na e-mail dodnes neodpověděli. Zadarmo drahé, už nikdy více tyto služby nepoužiji.

    Klady: - Žádné jsem nenašel - Omlouvám se, jeden přece jen ano. Na jejich stránkách mají všichni nepřekonatelné úsměvy.
    Zápory: - Nedodání zásilky na vybrané místo - Bez možnosti si vybrat náhradní výdejnu - Zákaznická linka na dvě věci (na hov.. a na nic) - e-mail k ničemu( nedokážou ani odpovědět).
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. 0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    Přesně tak, jak píší ostatní. Zásilka uložena jinde, navíc tam, kde mají omezenou provozní dobu. Ještě že alespoň ve stejném městě. Také se mi stalo, že ji uložili v sousední obci.

    Klady: Nic.
    Zápory: Vše.
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. sluzba naprosto k nicemu, na strankach balikovny zobrazeno jako dostatek kapacity avsak ulozena na poste 4 km daleko, pobliz volne 3 alzaboxy, pripadne lze dorucit nasledujici den, nelze preposlat, nelze se dovolat ridici, infolinka tragicka a vubec me nemrzi, ze jsem je poslal do patricnych mist. proboha k cemu tam ty lidi sedi? ze mi budou rikat, ze nic nejde, tak si asi mam vzit dovolenou nebo mam rict nekomu jinemu aby si vzal dovolenou, aby nekdo mohl zasilku vyzvednout? proto si ji davam tam, kde je ovetreno i o vikendu a jestli tohle nekomu nedochazi, tak by vubec takovou sluzbu nemel nabizet nehlede na tu klamavou reklamu, ze je balikovna na kazdem rohu, ne neni.

  7. Balíček mi byl doručen do AlzaBoxu s úložní dobou 1,5 dne !!! A pozor – nelze nijak prodloužit ! Teď mezi svátky nejsem doma, takže mám smůlu, balíček se bude vracet k odesílateli a nenaděláte nic… Prostě báječné služby, příště rozhodně poslat přes jinou společnost.

  8. Už 4 dny jede balík na pobočku – po Praze – a balík stále nedojel. Vanocni darek, garance dodání do Vanoc. Vcera jsem volala na cenrum balíkovny- prý odpoledne by měl být v boxu. Samozřejmě že nebyl, ani dnes. Strašná služba. Nikdy více. Vracet poštovné by měli. Na mejl neodpovídají a o víkendu call centrum nefunguje.

  9. Reply
    vaše fanynka 22.12.2023 v 17:22

    v životě ne, v pět večer sms, že na poště, místo v balíkovně, kterou mám za rohem a krásně bych si to zítra dopo vyzvedla, půl hodiny min. než jsem se dovolala, nelze přesměrovat jak u zásilkovny, nelze poslat na tu mnou vybranou, bud to vyberu v poště nebo obvolávat a reklamovat v eshopu? Z jakého důvodu. Odpovědi Není možné, není možné. Ano, použila jsem větu Jdete do prdele. A trvám na ní. Takže po dvanáctkách stráví volný den na poště v balíkovně. A nepomůže vám ani svěcená voda. Chování snad i dobytek má lepší.

  10. 4.5
    Rychlost doručení
    80
    Jednání se zákazníkem
    100

    S Balikovnou jsem zatím velmi spokojena. Doba doručení je sice průměrná, ale za to je to mnohem pohodlnější, než čekat na poste.

    Klady: -Automatické vraceni poštovného v případě nepodani balíčku do 7 dnů. -Pohodlnost -možnost odeslání na adresu
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
1 19 20 21 22 23 38

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo