Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.
Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.
Jak funguje služba Balík do Balíkovny?
Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.
Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.
V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.
Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.
Jaké jsou výhody Balíkovny?
- Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
- Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
- Více než 5 500 výdejních míst.
- Cena již od 65 korun.
- Balík je možné podat on-line.
- Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
- Dodání zásilky již následující den od podání
- Garance platby kartou.
- Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.
Co je Balíkovna?
Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.
Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.
Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.
Jak podat balík do Balíkovny?
Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?
- Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
- Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
- Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
- Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
- Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
- Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
- Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
- Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
- Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
- Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
- Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.
Jak vyzvednout balík z Balívkovny?
Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.
Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.
Ceník
- Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
- U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
- Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
- Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
- Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.
Aplikace Balíkovna
Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.
Pobočky Balíkovny
Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?
- Praha – přes 500 poboček
- Brno – skoro 300 poboček.
- Ostrava – přes 200 poboček.
- Olomouc – více než 100 poboček.
- Plzeň – téměř 200 poboček.
- Hradec Králové – skoro 100 poboček.
- Karlovy Vary – přes 20 poboček.
- Česká Lípa – skoro 50 poboček.
- Ústí nad Labem – přes 160 poboček.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 218 218 218
- Email: pomuzeme@balikovna.cz
- Facebook: Balíkovna
Stejně to můžu poslat českou poštou a přišlo by možná i dřív. Chcete doručit na konkrétní výdejní místo? Leda h**** přesměrujeme to jinam ! Služba úplně k ničemu.
Na své provozovně máme i balikovnu .Nechavam si tedy posílat balíky k sobě .Již mnohokrát se stalo že mi balík nedorazil, místo toho sms že je balík jinde z důvodu naplněné kapacity.To je ovšem lež !!!!!Chodi k nám balíky 2x denně a ráno mi příjde zprava že balík nedorazí a to mám na provozovně v tu chvíli 10 balíku .A v poledne přijede 20 balíku . A můj jinde.Neni možné se s nikým domluvit,každý hází vinu na toho druhého .Dokonce mi bylo řečeno ,že za to muže řidič ……Děs!!!!!!!Uvažuji že s něma skončím (stejně musím běhat pro své balíky jinam)
Balík odeslaný 28.11.2023 mi dosud nedorazil! Na maily nereagují, dovolat se nelze. Předala jsem ČOI a budu řešit i přes PČR
Jednou jsem zkusila a uz nikdy vice, ale co asi čekat od ČP. Člověk si vybere pobočku, kde vyhovují časy vyzvednutí a bez jakékoli domluvy přehodí na poštu, která je spíš zavřená, nez otevřená. Achjo 🤦. Příště si radši připlatím u konkurence 😤.
Už nikdy víc, zaplatíte nemalé peníze za neschopnost doručit balík na vybranou pobočku, hodí ji na pobočku, která vám absolutně nevyhovuje, co se otvírací doby týče. Zásilku mám zaplacenou a nemám jí jak vyzvednout, operátor Vám poradí jedině kontaktovat odesílatele, ať Vám zaslání vyreklamuje a nechá poslat jinam. Kdyby alespoň zavolali a zeptali se na které jiné pobočce to mohou nechat.
Když si objednam balik do boxu,tak ho nechci hodit na nějakou zkurvenou poštu,kde mají otevřeno dvakrát týdně.Nikdy víc,ztrčte si ty Vaše služby do pdele a slušně už to bohužel nejde.
Včera mi měli doručovat balík. Dnes jsem se snažila dovolat operátorovi abych zjistila kde je problém. Po půl hodině mi to konečně někdo zvedl abych zjistila, že je balík 100km od místa kam měl přijít a že neví kdy ho doručí. Měl to být dárek na narozeniny, ale bohužel mi ho nedoručili. Když už se to platí tak by to mohlo aspoň trochu fungovat a ne toto.
Nejhorší služba dodání objednávek, jaká na trhu existuje (hned za ní služba DPD). Kdykoliv jsem využila službu přes BALÍKOVNU, mi NIKDY nedodali zboží do boxu, který jsem zvolila z jejich výběru. Pokaždé mi přišla stejná sms, a to, že buď z provozních důvodů nebo z důvodu plného boxu, nechali mou objednávku na poště. Schválně jsem si v případě jejich odůvodnění plného boxu, zjistila, zda tomu tak skutečně bylo a box nebyl naplněn ani na 40 % (a opravdu nešlo o objednávku větších rozměrů, šlo o dva šampóny v malé krabici!). Stejnou zkušenost mají i mí blízcí a známí. Tedy tuto službu osobně již nikdy nevyužiji a ani ji nikomu nedoporučuji!
Využití služeb Balíkovny považuji za svůj omyl, netušila jsem, že to provozuje Česká pošta. Jinak bych zvolila jiného dopravce. Hned napoprvé mi balík nedoručili. Dle eshopu, který zásilku prověřoval, ho ztratili. Nainstalovala jsem si i jejich aplikaci, která balík ani neevidovala. Službu už nikdy zkoušet nebudu.
Zkušenost úplně identická jako tu popisují mnozí – objednáno doručení do Alzaboxu, přišlo oznámení že z provozních důvodů uložili jinam – na poštu která je 5km daleko, ačkoliv od určeného Alzaboxu je jiná pobočka pošty cca 200 metrů. Omlouváme se ;o). Nemožnost nechat si balík přeposlat na bližší pobočku, na linku Balíkovny se dovolat nedá, čekačka 15 minut, pak jsem to vzdal. Na emailové adrese pomuzeme@balikovna.cz také nikdo nereaguje, přišla akorát automatická odpověď „Vzhledem ke zvýšenému množství dotazů může být odpověď zpožděna.“ – ani se nedivím, protože vzhledem k tomu jak služba (ne)funguje mají těch emajlů asi hodně ;op. Druhý den jsem se dovolal po 12ti minutách, ale operátorka prý nic nemůže (nechápu tedy na co ta linka je, kde je balík jsem věděl i bez ní) – akorát mi dala telefonní čísla na pobočku kde je balík uložen (první uvedené číslo neexistuje, druhé nikdo nezvedá ;o). Na středověk možná dobrý, na 20té století už moc ne a ve 21ním absolutně neobstojí. Neschopnost, arogance, nulová sebereflexe. Využil jsem poprvé a také naposledy. Jak tu někdo vtipně poznamenal, kdybych se byl býval byl pro balíček vydal pěšky přímo k odesílateli, nejspíš už bych s ním byl zpátky ;o).
Něco tak tragického jako je balíkovna může provozovat jen česká pošta. Termíny tak dlouhé, že člověk přemýšlí jestli nechodí ti kurýři pěšky. 14 dní nejde ani balík z číny. V balíkovně standard. Když už přijde email, tak z hrůzou zjistíte, že vámi vybrané místo to nebude a pošlou vás na druhý konec na poštu, kde mají přes poledne hodinu zavřeno a standardně otevřeno do 16 hodin. Trochu nekonfortní čas. Již nikdy balíkovnu. Výhodnější je jít si pěšky přes celou republiku sám. Zboží budete mít rychleji a bez stresu a nervů. Druhé jméno balíkovny je Tragédie.