Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.
Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.
Jak funguje služba Balík do Balíkovny?
Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.
Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.
V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.
Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.
Jaké jsou výhody Balíkovny?
- Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
- Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
- Více než 5 500 výdejních míst.
- Cena již od 65 korun.
- Balík je možné podat on-line.
- Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
- Dodání zásilky již následující den od podání
- Garance platby kartou.
- Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.
Co je Balíkovna?
Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.
Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.
Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.
Jak podat balík do Balíkovny?
Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?
- Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
- Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
- Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
- Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
- Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
- Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
- Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
- Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
- Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
- Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
- Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.
Jak vyzvednout balík z Balívkovny?
Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.
Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.
Ceník
- Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
- U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
- Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
- Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
- Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.
Aplikace Balíkovna
Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.
Pobočky Balíkovny
Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?
- Praha – přes 500 poboček
- Brno – skoro 300 poboček.
- Ostrava – přes 200 poboček.
- Olomouc – více než 100 poboček.
- Plzeň – téměř 200 poboček.
- Hradec Králové – skoro 100 poboček.
- Karlovy Vary – přes 20 poboček.
- Česká Lípa – skoro 50 poboček.
- Ústí nad Labem – přes 160 poboček.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 218 218 218
- Email: pomuzeme@balikovna.cz
- Facebook: Balíkovna
Po přečtení komentářů vidím, že je to marný s balíkovnou všude.
Rychlost dodání ok, ale že mi už xkrát dorazil balíček úplně někam jinak, ideálně teda na pobočku ČP, někdy jsem pro něj musela až na Depo. Fakt super, že Vám balíček doručí x kilometrů mimo. Ale vytočená jsem teď, kdy mi balíček doručili do úplně jiného města! A otevírací doba samozřejmě úplně na h***o. Alzabox byl údajně plný. Ale o hodinu více mi tam doručili jiný balík, taky balíkovna. Nikdy více tuhle službu nevyužiju, to je prostě katastrofa.
Na co mají v nabídce boxy, když to potom stejně švihnou na poštu, kde člověk kvůli balíčku čeká frontu jak mraky? To si to rovnou můžu nechat poslat poštou domů…
Balíkovnu jsem zkoušela opravdu naposledy. Z posledních dvou balíků co měly být do boxu mi každý nakonec skončil v jiné části Brna na poště …. Po mé stížnosti mi bylo personálem řečeno že mám být ráda že si balíky můžu vyzvednout. To ztrácí smysl si nechal uložit balík do boxu co máte poblíž práce, příště jinou společnosti přímo na adresu.
Balíkovna české pošty nabízí doručení do alzaboxu. Ale pouze nabízí. Párkrát jsem zkusil a ani tentokrát do Alzaboxu nic nedoručily, byť konkurenční rozvážková služba o pár hodin později do stejného alzaboxu doručilo dvě zásilky větších rozměrů – třetí mi nechali o alzabox (300m dál), než měla doručit pošta.
Je super, že Pošta zrušila pobočky a neposkytují nabízené služby. Jen doručení na poštu, která je nyní až (Slušně tam, kam slunce nesvítí).
Přeji poště to nejlepší, především rychlý zánik, aby uvolnila místo levnějším společnostem, které na rozdíl od ní své zakázky plní a jsou schopny si potřebné místo ve výdejním boxu zarezervovat.
Klasika České pošty, dělá si, co sama uzná za vhodné. Bez souhlasu adresáta přesměruje zásilku na jiné výdejní místo. O takovou službu nestojím. Již nikdy více nevyužiju.
Tak jsem také ponaučen, že Balíkovnou už nikdy více. Nechal jsem si zásilku zaslat do Alza boxu, kterou mám přímo u domu. Přišel mi mail, že Balíkovna převzala zásilku a míří ke mně. Ale čekal jsem marně dalších 5 dnů a nakonec mi oznámili mailem, že mám zásilku k vyzvednutí na poště?! Podle různých recenzí na Balíkovnu ale vidím, že je tato praxe u nich normální. Palec dolů a už nikdy více.
TO SNAD NEMYSLÍ VÁŽNĚ! Já si za službu neplatím, aby to bylo na pobočce, kde je omezená doba výdeje!
Tohle se stalo dnes zase, že mi přijde zpráva, že si to mám vyzvednout jinde! Já jsem týden zase pryč, a pokud na pobočce mají otevírací dobu, tak to nejde vyzvednout v noci a jindy to nestihnu.
Doteď jsem byla s balíkovnou vždy maximálně spojená. Posílám i si nechávám posílat balíčky přes balíkovnu. Ale teď mi přišla SMS, že bohužel z provozních důvodů dali balíček na jinou poštu. To by nebyl takový problém, kdyby jej dali na další nejbližší možnou pobočku, jak píšou na svých stránkách. Mě balíček odvezli tak hodinu autem daleko. To by mi tak nevadilo, kdyby mi ho doručili v dalších dnech na mnou vybranou balíkovnu. Psala jsem jim 4x email na pomuzeme@balikovna.cz a bez jakékoliv reakce!! A balíček jsem měla mít k vyzvednutí na poště, takže to nebylo z důvodu kapacity,… I na mnou vybrané poště se divili, kam až mi balík odvezli. Může se stát, že řidič zapomněl balíček v autě, odvezl jinam,… Nechápu ale, že svoji chybu prostě nenapraví, co mám z toho, že mi napíšou SMS, že se omlouvají, ale balíček mám někde jinde.
Katastrofická firma BALÍKOVNA, nejenom že přesměrovávají balíky a to absolutně mimo Váš domov na dost vzdálenou pobočku ČP, kde musíte dojet, platit parking, zajistit hlídání aj. aby někdo tam mohl dojet balík vyzvednout. Tohle je vrchol sprostoty, kde si zaplatíte za službu a balík jsme přesměrovali, omlouváme se a stále dokola výmluvy ale to, že máte na opačné straně bydliště. NEDOPORUČUJI ANI NEJHORŠÍMU NEPŘÍTELI!!!! NEFUNGUJICÍ!!!
Zajímalo by mě na základě čeho si uvádíte vlastní hodnocení 9*z 10, když přes 138 lidí tady komentují jako hroznou službu a v hodnocení uvádějí sotva jednu*.
Taky píše každý tu stejnou chybu, že mu balíček nedorazí na místo určení, ale jinam.
Mohli by jste začít konat a zabývat se problémem, aby došlo ke spokojenosti. Peníze vám přijdou na účet, ale nám balík na své místo nedorazí. Děkuji