Balíkovna

Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.

Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.

Balíkovna

Jak funguje služba Balík do Balíkovny?

Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.

Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.

V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.

Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.

Jaké jsou výhody Balíkovny?

  • Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
  • Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
  • Více než 5 500 výdejních míst.
  • Cena již od 65 korun.
  • Balík je možné podat on-line.
  • Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
  • Dodání zásilky již následující den od podání
  • Garance platby kartou.
  • Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.

Co je Balíkovna?

Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.

Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.

Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.

Jak podat balík do Balíkovny?

Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?

  1. Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
  2. Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
  3. Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
  4. Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
  5. Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
  6. Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
  7. Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
  8. Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
  9. Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
  10. Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
  11. Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.

Jak vyzvednout balík z Balívkovny?

Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.

Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.

Ceník

  • Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
  • U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
  • Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
  • Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
  • Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.

Aplikace Balíkovna

Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.

Pobočky Balíkovny

Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?

  • Praha – přes 500 poboček
  • Brno – skoro 300 poboček.
  • Ostrava – přes 200 poboček.
  • Olomouc – více než 100 poboček.
  • Plzeň – téměř 200 poboček.
  • Hradec Králové – skoro 100 poboček.
  • Karlovy Vary – přes 20 poboček.
  • Česká Lípa – skoro 50 poboček.
  • Ústí nad Labem – přes 160 poboček.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 218 218 218
  • Email: pomuzeme@balikovna.cz
  • Facebook: Balíkovna

Hodnocení

8 Celkové hodnocení
Služba českého dopravce

8Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
9
2.5Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.1
Klady
  • mnoho poboček
  • mobilní aplikace
  • výhodná cena
  • velmi rychlá obsluha
Zápory
  • přesměrování zásilek mezi pobočkami
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

398 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. 1.5
    Rychlost doručení
    60
    Jednání se zákazníkem
    0

    Neskutečné jednání.Jsem úplně vytočena z jednání balikovny (pošty).
    Objednáte balík na adresu na vám vyhovující místo a najednou přijde zpráva, že balík umístili na hlavní poště úplně jinam bez předchozího souhlasu!!!!
    Kdyby alespoň nabídli možnost vybrat si místo náhradního doručení. Ale nic takového se neděje..
    Nedoporučuji.

    Zápory: Balíček si přehazují jak se jim zachce. Vůbec to se zákazníkem neřeší. Objednáte na místo A a musíte vyzvednout v místě B. Většinou na poště,kde je problém z parkováním a o frontách ani nemluvím.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. Vsechno špatně měli by jste ukončit svou činnost…jste úplně k ničemu.. člověk pracuje od rána do večera celý týden stim ze chce balik do boxu a tyhle kreteni mi to nechají na poště když to nestíhám vyzvednout.🤬🤬🤬

  3. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Nedoručují balíky na vybrané místo. Nedoporučuji.

    Zápory: Nedoručují balíky na vybrané místo.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  4. naprosto idiotské služby – pokud někam nezavážím, tak to nenabízím jako možnost. V posledním týdnu jsem dvakrát (e-shop moc jiných možností nenabízel) zvolila dopravu Balíkovnou do Alza boxu poblíž bydliště. V obou případech přišel balík úplně jinam, (navíc s možností vyzvednutí do 16 hodin – o to, že jsou mezi námi i tací, co chodí do práce, provozovatelé balíkovny ještě neslyšeli). V jednom případě se jednalo o 15 kg pytel granulí pro psa – bez auta lahůdka vléct přes celý město jen proto, že Balíkovna nabízí služby, které reálně neposkytuje. Dvakrát ze dvou je asi tak sto procent. Balíkovnu velmi! nedoporučuji.

  5. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Strašná firma. Přehazuje si balíky jak se jí to hodí Už se mě to několikrát stalo…………….chtěla jsem balík do boxu. No samozřejmě, že skončil na poště !!!
    Fakt nemám čas lítat na poštu, když mají mizernou pracovní dobu, proto to chce asi zákazník do boxu !!!

    Klady: žádné
    Zápory: Všechny
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. 1.5
    Rychlost doručení
    30
    Jednání se zákazníkem
    30

    Jakmile má eshop pouze balíkovnu, tak mi balíček nikdy nedojde do vybrané balíkovny, ale vždy na místní poštu v Praze 10 a to ještě se zpožděním.

    Klady: žádné plus
    Zápory: vždy přesměrování na místní poštu=nefukční služba pomalé
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
    • Balíkovnu už nikdy 😱. Od 24.10.2023 čekám na balíček. Dovolat se nejde a na mail(už poslaných 3) se nikdo neozval!

  7. Reply
    Filip Procházka 15.11.2023 v 17:10
    1
    Rychlost doručení
    40
    Jednání se zákazníkem
    0

    Pokud nelze doručit balík do vybraného boxu, měla by být alespoň možnost výběru náhradního místa doručení. Když balík pošlete na poštu, která má provozní hodiny a moje pracovní doba je překrývá, tak musím otravovat všechny známé a příbuzné, jestli by neměli chvilku a došli tam za mě. Alternativou by bylo nechat si zásilku poslat domů, ale v takovém případě obvykle ve schránce nacházím vzkazy, že zásilku nebylo možné doručit a mám si jí vyzvednout na postě. Prestože nikdo nevolal a ani nezvonil. Neustále slyším ubohé kňourání, že nikdo nechce využívat služeb pošty a že je to důvod, proč se zavírají pobočky, ale když pošta není schopná naprosto základních úkonů, tak proč bych jí měl používat, pokud to není jedinná možnost, jak balík doručit?

    Klady: Široký sortiment lokací výběrových boxů.
    Zápory: Ale balík do nich nikdy nedorazí.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  8. 0.25
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    10

    Strašné.Balik ztracený na maily reagovali až po několikáté urgenci.Dovolat se je také oříšek a poté se stejně dozvíte jen to že se musíte domluvit s odesílatelem ať balík reklamuje.

    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  9. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Balíkovna už nikdy! Několikrát přesměrování zásilky na nejvzdálenější možnou bez jakékoliv možnosti si alespoň toto alternativní místo vybrat. Plus žádná komunikace! Viva Zásilkovna!

    Klady: žádné
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  10. 0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    Tragédie ,balík doručí na poštu ,měl být ale doručen na pobočku zásilkový,takže jsem musel čekat do 10 hodin než otevřou pobočku a vystát 30 min frontu

    Zápory: Bezdůvodné přeposílání zásilek
    Přínosný(2) Nepomohl(0)You have already voted this
1 24 25 26 27 28 38

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo