Balíkovna

Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.

Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.

Balíkovna

Jak funguje služba Balík do Balíkovny?

Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.

Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.

V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.

Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.

Jaké jsou výhody Balíkovny?

  • Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
  • Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
  • Více než 5 500 výdejních míst.
  • Cena již od 65 korun.
  • Balík je možné podat on-line.
  • Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
  • Dodání zásilky již následující den od podání
  • Garance platby kartou.
  • Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.

Co je Balíkovna?

Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.

Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.

Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.

Jak podat balík do Balíkovny?

Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?

  1. Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
  2. Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
  3. Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
  4. Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
  5. Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
  6. Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
  7. Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
  8. Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
  9. Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
  10. Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
  11. Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.

Jak vyzvednout balík z Balívkovny?

Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.

Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.

Ceník

  • Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
  • U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
  • Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
  • Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
  • Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.

Aplikace Balíkovna

Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.

Pobočky Balíkovny

Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?

  • Praha – přes 500 poboček
  • Brno – skoro 300 poboček.
  • Ostrava – přes 200 poboček.
  • Olomouc – více než 100 poboček.
  • Plzeň – téměř 200 poboček.
  • Hradec Králové – skoro 100 poboček.
  • Karlovy Vary – přes 20 poboček.
  • Česká Lípa – skoro 50 poboček.
  • Ústí nad Labem – přes 160 poboček.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 218 218 218
  • Email: pomuzeme@balikovna.cz
  • Facebook: Balíkovna

Hodnocení

8 Celkové hodnocení
Služba českého dopravce

8Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
9
2.5Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.1
Klady
  • mnoho poboček
  • mobilní aplikace
  • výhodná cena
  • velmi rychlá obsluha
Zápory
  • přesměrování zásilek mezi pobočkami
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

398 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. 1.5
    Rychlost doručení
    40
    Jednání se zákazníkem
    20

    Velké zklamání, nebyli schopni dodat zásilku na mnou vybranou pobočku ,míst toho ji uložili na poštu kde jsem musel vystát 30 minutovou frontu,odůvodnění že zásilkovna měla plnou kapacitu přitom tam neměli skoro žádné balíčky

    Zápory: Nedodržení domácího místa
    Přínosný(2) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. Služby Balikovny úplně na nic Balík který šel 4.11 na Balikovny až do teď nedorazil!Dovolat se až po 50minutach na infolinka je otřesne!,Paní řekne to je divný, ať udělá odesílatel reklamaci!Na emaily neodpovídají! O takové služby jim nikdo nestojí!

  3. služba na tři věci, paní na infolince otřesná.. Balíkovna NAPOSLEDY!
    Balík stále nedorazil..

  4. 0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    Jako vse, co je nejak spojene s Ceskou postou je i balikovna katastrofa.
    Vybrala jsem jako misto doruceni zasilek samoobsluzny box v blizkosti meho bydliste, abych nebyla limitovana omezenou oteviraci dobou post.
    V jeden den mi mely prijit dve zasilky a posta kazdou z nich ulozila na jine poste, ani jedna z tech post nebyla v blizkosti a jedna ma velmi omezenou oteviraci dobu, takze bych si musela vzit dovolenou, abych se tam dostala.
    help linka pokud se vubec dovolate nepomuze a na email pomuzeme@balikovna.cz nikdo nereaguje.
    Neni to dobra sluzba, vrele nedoporucuji.

    Klady: Zadne
    Zápory: Nespolehlive, komplikuje zivot
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. Do dneška dobrá zkušenost. Ale dnes. Nechám si balík zaslat do boxu, ať si ho můžu vyzvednout kdykoliv a nespoléhat se na otvírací dobu ČP a co se nestalo. SMS: Nemohli jsme zásilku doručit do boxu máte ji na poště… Takže z práce dřív, ať člověk stihne otvírací dobu. A ještě čekat v nekonečné frontě. DĚKUJI.
    PS: zásilka malá do 1 kg.

  6. 1.25
    Rychlost doručení
    40
    Jednání se zákazníkem
    10

    Balikovna je absolutne nespolehliva co se tyka mista doruceni. Nechápu proč nabízí Alza boxy a další místa k doručení když balík skončí vždycky na poště bez udání důvodu. Takže se nakonec musíte přizpůsobit otvírací době České pošty. Nechápu jak si to můžou dovolit. Zaplatíte si doručení na konkrétní místo, a oni to tam nedodají. Balíkovnu si uz nikdy nevyberu.

    Klady: Žádné
    Zápory: Nespolehlivé dodání , nikdy balík nedoručí na objednané místo.
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  7. Bohužel velká nespokojenost. Dne 3.11.2023 jsem osobně podala na podacím místě Balíkovny zásilku, měla jsem vygenerovaný kod, pracovník mne informoval o novém nařízení na zásilce uvést jméno adresáta / následně dopsal fixem /, zadal do systému a odešla jsem. Potvrzení nedávají. Poté mi nedorazila ani potvrzující zpráva o dodání, adresát začal urgovat zásilku a já v úterý 7.11. zahájila pátrání, abych se dozvěděla, že zásilka není vůbec v systému ( pracovník na podacím místě nechápe proč, je ochoten vystavit potvrzení, že ji převzal – údajně špatný systém České pošty a oni jako podací místo nemají žádné kompetence ), kontaktní linka 218 218 218 trvale nedostupná, email : pomuzeme@balikovna.cz bez odpovědi…., takže shrnutí – zásilka se ztratila, nikdo nenese odpovědnost, nikdo za nic nemůže a řešit to nemá kdo, protože nikdo nekomunikuje. Přišla jsem od 3.000 Kč. Balíkovnu nedoporučuji.

  8. Reply
    Marek Smejkal 7.11.2023 v 22:46
    1
    Rychlost doručení
    40
    Jednání se zákazníkem
    0

    Je smutné, že „experti“ z Balíkovny, poté, co de facto poslali ke dnu Českou poštu (resp. se přisáli na tu její část, ze které je ještě možné něco vysát) vůbec nepochopili podstatu podobného typu služby. Objednávám si ji proto, že buď NECHCI nebo NEMOHU (sádra na noze, berle) se trmácet 1,6 km od zvoleného boxu na pobočku České pošty, protože „Váš balík jsme z provozních důvodů museli uložit na jiném ukládacím místě…“. Tato pobočka se letos stala nejbližší poté, co byla zrušena dosti vytížená pobočka u metra Háje (proč má být na Jižním Městě s cca 100 000 obyvateli více pošt, že)? Služby ČP zkrátka využívat NECHCI, proto volím alternativu. Co je to ale za alternativu, když balík skončí přesně tam, kde skončit neměl. Nabízí-li někdo službu, kterou ale neposkytne, jedná se o PODVOD, sorry jako… Marek Smejkal, Praha

    Klady: neznám
    Zápory: viz komentář
    Přínosný(2) Nepomohl(0)You have already voted this
  9. Velmi nespokojen z důvodu uložení zásilky na jiné místo. Vybral jsem Zásilkovnu s otevírací dobou 24h denně a balík mi přišel do Zásilkovny s nesmyslnou otvírací dobou 9-12 a 13-16. Je to banda hlupákú.

  10. Reply
    Procházková 7.11.2023 v 17:37

    Naprosto otřesná zkušenost. Z asi 10 poboček byla jedna schopna přijmout balíček. Ve schránkách nejde ani zadat kód, i když se prezentují možností odesílání balíčků. Prostě otřes a nikdy víc

1 25 26 27 28 29 38

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo