Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.
Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.
Jak funguje služba Balík do Balíkovny?
Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.
Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.
V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.
Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.
Jaké jsou výhody Balíkovny?
- Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
- Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
- Více než 5 500 výdejních míst.
- Cena již od 65 korun.
- Balík je možné podat on-line.
- Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
- Dodání zásilky již následující den od podání
- Garance platby kartou.
- Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.
Co je Balíkovna?
Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.
Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.
Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.
Jak podat balík do Balíkovny?
Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?
- Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
- Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
- Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
- Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
- Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
- Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
- Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
- Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
- Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
- Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
- Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.
Jak vyzvednout balík z Balívkovny?
Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.
Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.
Ceník
- Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
- U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
- Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
- Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
- Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.
Aplikace Balíkovna
Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.
Pobočky Balíkovny
Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?
- Praha – přes 500 poboček
- Brno – skoro 300 poboček.
- Ostrava – přes 200 poboček.
- Olomouc – více než 100 poboček.
- Plzeň – téměř 200 poboček.
- Hradec Králové – skoro 100 poboček.
- Karlovy Vary – přes 20 poboček.
- Česká Lípa – skoro 50 poboček.
- Ústí nad Labem – přes 160 poboček.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 218 218 218
- Email: pomuzeme@balikovna.cz
- Facebook: Balíkovna
Stejný produkt jako Česka pošta, uplně k ničemu, balik objednán před týdnem a stále nikde. Silně nedoporučuji!
Naprostá nespokojenost!
Balíček mi došel roztržený!
Předešlé zásilky nikdy nebyli na vybraném výdejním místě bez předešlé zprávy.
Jednoznačně si raději připlatit za zásilkovnu. Tuhle balíkovnu NIKDY VÍCE!
Katastrofa, balík nejde zaplatit kartou, hrozná zákaznická linka 30minut a nikdo se nespojil, ztráta peněz a balík zůstal v boxu.
Už nikdy nevyuziju. Zásilka nesla uhradit skrze zaslány odkaz z mailu, neustále chyba. Člověk vola na linku 15x za den, píše e-maily a nic, žádná odezva. Tuto službu nikdy znovu, má se od alzaboxu a zboxu co učit….holt česká pošta……
Pryč od Balíkovny, varuji před ní!!!!
Nejsem s Balíkovnou spokojen, naopak, jsem krajně nespokojen, jsem na ni totálně naštvaný a už nikdy jejích služeb nevyužiji.
Jen tak mi změnili místo uložení, takže se dnes k zásilce nedostanu, z čehož budu mít velké problémy (na obsah čeká dalších několik lidí, se kterými máme schůzku – jedou za mnou).
Pouze suše napsali: Váš balík jsme z provozních důvodů museli uložit na jiném ukládacím místě. Omlouváme se!
A tím to mají vyřešené. Banda nadutých arogantních ignorantů. Nojo, státní podnik, to nemůže fungovat.
MVDr. Vítězslav Slabý
V alzaboxu lze platit pouze online skrz odkaz co vám pošle Balíkovna, avšak tento odkaz většinou nefunguje a vy balík nemůžete zaplatit ani vyzvednout, tato služba je naprostý odpad a v žádném případě nedoporučuju.
Nevěda, že je služba Balíkovna v režii české pošty, nechal jsem si poslat balík do boxu. To, že cesta trvala víc jak týden je ještě ok, ale nešlo platit on line, stále hlásí chybu v mobilu i na PC, nešlo se dovolat na odkazující telefon, nereagovali na email. V pořádku , jsem poučen a je mi líto spolupracujících firm . Bohužel negativní recenze jsem si přečetl až nyní , moje chyba.
Svoji poslední zásilku jsem si nechal poslat Balikovnou v domnění, že se jedná o moderní službu na jaké jsem zvyklý. Nemohl jsem se více mýlit. Jelikož nelze odhadnout jak dlouho potrvá doručení zboží objednaného na Aukru a do soboty jsem byl v Brně, potřeboval jsem jej nutné mít v sobotu v Písku, zvolil jsem možnost uložení v Alza boxu. Jsem zvyklý na uživatelský komfort který nabízí Zásilkovna. Z-box má uložni dobu 3 dny a jedním kliknutím v aplikaci ji pohodlně mohu prodloužit o 2 dny. O to větší zklamání mě čekalo když jsem zjistil, že balikovna má pouhé 2 dny bez možnosti prodloužení. Našel jsem odkaz „pomůžeme“ tak jsem napsal žádost o prodloužení. Pomůžeme v podání pošty znamená kašleme na vás. Zatím nepřišla žádná odpověď. Zkusil jsem číslo které tam bylo uvedeno. Jen na spojení jsem čekal více než 15 minut. Paní na lince nevyřešila vůbec nic. Po kritice (bez vulgarit) zavěsila. Zásilku mi nakonec musel vzít někdo jiný koho jsem musel otravovat na dálku a pak složité znovu vyzvedávat. Tato zkušenost mě spolehlivě odradila od dalších pokusů využívat služeb balíkovny. Už nikdy s ní nechci mít nic společného. Jejich služby jsou extrémně uživatelsky nepřívětivé. Jsou nepružné a zaostávají za konkurencí. Až pošta zkrachuje, nebudu je litovat. Za svůj úpadek si mohou sami!
Neposílají e-mail o přepravním lísku nebo kódu a personál na balíkovně v bakově nad jizerou velice neochotný a nepříjemný.
Balík putoval po ČR týden, aby nakonec doputoval nikoli na objednané místo, ale na poštu…
Přišel email: „Váš balík je v našich rukou“
a pěkně dlouho si ten balík v rukou podrželi…
a Po celou dobu visí na webu hláška „na cestě, dáme vědět až dorazí“
Nikdy více nevyužiju…
Otrasná skúsenosť, medzi sviatkymi máte na vyzdvihnutie len 7 dní bez možnosti predĺženia. Takže cez Veľkú noc smolík a teda -2 dni. Balíky z dovodu kapacity presunuli „na depo“ tak som si zmenila vlaky k rodine na sviatky aby som sa tam mohla vypraviť hneď ráno. Na depe že balíky nie sú (super apka!) že sa budú doručovať až po sviatkoch..topka, tj. na vyzdvihnutie som mala už len dva dni…
Ďalšia top skúsenosť dnes, objednala som do večerky k Vietnamcovi, prídem tam „neumím baliky“ a „nemumím česky“ vraj si po tom mám prísť inokedy…Dva malinké balíky, jeden ostal u Vieta a druhý presmerovali kvoli kapacite na poštu, ktorá je ešte vačšia tragédia…dikyčko nikdy viac. Zlatá profi Zásilkovna!
(Brno-Černovice)