Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.
Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.
Jak funguje služba Balík do Balíkovny?
Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.
Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.
V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.
Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.
Jaké jsou výhody Balíkovny?
- Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
- Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
- Více než 5 500 výdejních míst.
- Cena již od 65 korun.
- Balík je možné podat on-line.
- Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
- Dodání zásilky již následující den od podání
- Garance platby kartou.
- Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.
Co je Balíkovna?
Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.
Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.
Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.
Jak podat balík do Balíkovny?
Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?
- Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
- Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
- Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
- Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
- Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
- Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
- Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
- Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
- Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
- Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
- Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.
Jak vyzvednout balík z Balívkovny?
Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.
Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.
Ceník
- Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
- U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
- Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
- Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
- Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.
Aplikace Balíkovna
Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.
Pobočky Balíkovny
Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?
- Praha – přes 500 poboček
- Brno – skoro 300 poboček.
- Ostrava – přes 200 poboček.
- Olomouc – více než 100 poboček.
- Plzeň – téměř 200 poboček.
- Hradec Králové – skoro 100 poboček.
- Karlovy Vary – přes 20 poboček.
- Česká Lípa – skoro 50 poboček.
- Ústí nad Labem – přes 160 poboček.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 218 218 218
- Email: pomuzeme@balikovna.cz
- Facebook: Balíkovna
Při prvním pokusu o dodání zboží přišla zpráva od balíkovny o technických potížích a následovala nulová komunikace ze strany balíkovny.Po urgování na straně dodavatele bylo zděleno,že balík byl rozbit nebo ztracen balíkovnou a opětovné doručení nového balíku proběhlo po oznámení o technických potížích balíkovny do jiné obce.
Nejhorší přepravní společnost. Nikdy neobjednám více. Balíček z důvodu nefunkčnosti Alzaboxů (spíš nefunkčnosti lidí z České Pošty – lidi přede mnou normálně vyzvedávali) přesměrován na nejbližší poštu. Tak děkuji rovnou za vrácení odesílateli. A taky za rady, ať jdu alzabox znovu zkusit znovu, když byl nefunkční. Chodila jsem tak 3x jak blbec. Čekání na infolinku 45 minut.
Česká pošta naprostá katastrofa!!
Nejhorší služba ever. 2 ze 3 balíčků dorazil úplně jinam. Skvělé, když si zaplatíte za službu, kdy vám má přijít balíček do boxu před barákem a dají vám ho na asi kilometr a půl vzdálenou poštu, na které čekáte 20 min. Opravdu parádní služba. Už v životě nic přes Balíkovnu! Nedoporučuji!
Balíkovna je hrozná služba. 21.4. objednané zboží přes Mall – zboží skladem v Horních Počernicích. K vyzvednutí na pobočce balíkovny v Letňanech. Zboží na místě není k vyzvednutí ani 24.4 po 14 hodině. Pouze přišel email s omluvou se zpožděním doručení. Je vidět, že Česká pošta je fakt k ničemu. Jiné společnosti jsou schopny do druhého dne dodat zboží z druhé strany republiky ( osobní zkušenost). Vůbec tuto službu nedoporučuji a vyhnul bych se jim obloukem. Ani tu jednu hvězdu jsem nechtěl dát :-(.
Jsem hodně vytížená a ty naše pražské pošty jsou věčně plné a čekací doba je občas i přes hodinu, tudíž jsem velmi oceňovala, když pošta uvedla tuto službu na trh. Poblíž mě je Alza box, jenž není příliš využíván, takže jsem se velice zaradovala, že si budu balíčky posílat tam. No, celkem jsem v životě využila služby zásilkovny asi 10x a v cca 7 případech mi zásilka nedorazila na místo určení, nýbrž na poštu, která je ode mě docela dost vzdálená a kde jsem si musela vystát dost dlouhou frontu, takže bohužel to mě odradilo a již tuto službu nevyužívám.
Přišla mi jen zpráva, že z důvodu naplnění kapacity boxu byl uložen na poště X. Ne u nejbližšího partnera, ne na nejbližší pobočce ČP. Za co jsem teda zaplatil?
Nedodržují výdejní místo už se to stalo mnohokrát,nebudu už objednávat přes balikovnu
Balíček přes Balíkovnu tragédie. Dlouhá doba dodání, balík poškozený, přesto mi ho v Balíkovně vydali – nemají prý žádné reklamační formuláře, oni prý balíky jen vydávají, řešit si to mám sama s poštou, takže poště se nevyhnu … nikde mi nebrali telefon …na infolince a pomoci zákazníkům jsem se za 3/4 hodiny nikam nedovolala. A linka Balíkovny, tak tam se nedozvíte vůbec nic, jen automat, který mi vůbec nepomohl akorát jsem ztratila spoustu času posloucháním nesmyslů a snahou někam se proklikat… neúspěšně… závěr:NEDOPORUČUJI
Balíkovna v Hoštce, která má pořád zavřeno. Už si tam nic nepošlu.
Dneska Balíkovna nezastihla Alzabox (to cituji: adresát nezastižen), tak nám místo toho hodili balík na poštu. Víc myslím netřeba dodávat. To taková Alza zatím Alzabox vždy zastihla, nikdy nám objednané zboží nepřeposlali třeba na 10 km vzdálenou prodejnu :-)