Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.
Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.
Jak funguje služba Balík do Balíkovny?
Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.
Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.
V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.
Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.
Jaké jsou výhody Balíkovny?
- Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
- Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
- Více než 5 500 výdejních míst.
- Cena již od 65 korun.
- Balík je možné podat on-line.
- Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
- Dodání zásilky již následující den od podání
- Garance platby kartou.
- Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.
Co je Balíkovna?
Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.
Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.
Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.
Jak podat balík do Balíkovny?
Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?
- Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
- Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
- Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
- Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
- Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
- Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
- Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
- Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
- Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
- Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
- Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.
Jak vyzvednout balík z Balívkovny?
Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.
Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.
Ceník
- Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
- U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
- Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
- Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
- Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.
Aplikace Balíkovna
Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.
Pobočky Balíkovny
Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?
- Praha – přes 500 poboček
- Brno – skoro 300 poboček.
- Ostrava – přes 200 poboček.
- Olomouc – více než 100 poboček.
- Plzeň – téměř 200 poboček.
- Hradec Králové – skoro 100 poboček.
- Karlovy Vary – přes 20 poboček.
- Česká Lípa – skoro 50 poboček.
- Ústí nad Labem – přes 160 poboček.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 218 218 218
- Email: pomuzeme@balikovna.cz
- Facebook: Balíkovna
Objednal jsem si balík z prodejny na moje blízké místo ať nemusím na poštu. Nerad tam chodím. No, ale co se nestalo. Prý z důvodů plné obsazenost na dané prodejně přemístěno na poštu. Šel jsem se tedy zeptat na danou prodejnu a světe div se … žádné omezení celý týden. Prostě řidič sám rozhodl a co na to Balíkovna? Na info lince s tím nic neudělá, tam umí vyhledat jen balík, takže zbytečná agenda, psal jsem mail. Cože? Oni mlčí? Prý toho mají hodně, chudáci. Tak mi nezbylo než na tu poštu sakra jít. Proč tedy mají tuhle službu, když si sami konkurují a stejně jak řidič nechce, tak to dá na poštu. Hnus
1. března jsem podala na balíkovně balík, utekl měsíc a balíček stále „na cestě“ absolutně nekomunikují, nereagují.. prostě je ztracenej polibte si prdel očividně.
Podobný problém jsem zažila 1x se zásilkovnou, stačil jeden telefonát a vše bylo vyřešeno. Tady vypisujete emaily čekáte na infolince jak kreténi a nikdo se stejně nezajímá!
Nemůžu uvěřit že tohle nabízí státní podnik.
Mám odpor k ČP! Neskutečnej hnuj!
No vymazal ksem si kod a balik na vydejne v Teplicich my nemohli vydat. Volal ksem posru, pqk do Usti, do Prahy, odesilateli a nikdo mi kod nemohl dat a ani novej. Proste ani na OP. Tak ze jak vymazete kod uz se nechytate a kazdy s ppsty a i z vedeni vam kod nejsou schopny dat. TAK ZE UZ JEN KORYRA PPL,.DHL.atd……
Poprvé jsem využila možnost poslat balík – do boxu balíkovny (v tomto případě s Alzaboxem). Ale můžu říct, katastrofa.
1. Balík vyzvedli u e-shopu 24.3.2023. S dodáním do 2. dne. Ok, chápu, byl to pátek. Ale nedodat do boxu balík v pondělí 27.3.23, když už celý den svítilo u sledování balíku, že je na cestě na místo dodání…. to je katastrofa. OK, chápu, že může nastat problém.. byť by bylo fajn, kdyby o něm informovali aspoň sms.
2. O dodání balíku, mne informovali až 28.3.2023 po 11 hodině. S tím, že 29.3.2023, do 7:00 je nutno balík vyzvednout. Bez možnosti prodloužení. Na což jsem fakt nebyla upozorněna předem. Žila jsem v domnění, že uložení do boxu je pro pohodlné vyzvednut. Ne, že na to nemám ani den!!!
Určitě bych si tuto dopravu nevybrala.
Tak to si dělají vážně z lidí srandu, ne? Májí dojem, že všichni nemají na práci nic lepšího, než čekat, kdy budou moci vyrazit pro balík? Navíc mne jejich nekompetentnost stála poštovné, e-shopu se vrátila zaplacená zásilka, tedy musí vracet peníze. Tedy aspoň doufám, že vrátí.
A zboží musím narychlo sehnat jinde
Pak se divíte, že je pošta ve ztrátě. Není to poprvé, co mám s poštou problém.
Už nikdy více. Drahé zadarmo !!!
Nesnáším absolutně kdyz objednam přes balikovnu k vyzvednutí do trafiky, a balikovna uloží na postu, kde se s kočárkem nedostanu a na ulici malou nechat nemuzu, tak ji musim brát sebou a vzbudit ji a dotoho pak balík a jeste je tam nepříjemná obsluha!!!!!! Katastrofa tyto služby.
Proto na postu nic neposilam
Tak tedy Balíkovna….. Objednala jsem si zásilku a doručení do do boxu, který mám v místě, kde se nejvíce pohybuji. Doručení bylo rychlé ale… Balík byl bohužel objemný a box, který jsem vybrala na to nestačil. Proto bylo potřeba ho doručit jinam. Potud bych to chápala za předpokladu že mě Balíkovna vyrozumí a domluví se, kde si balík vyzvednu. Vybrala bych jiné místo i za cenu doplatku a pozdějšího doručení….. Přesně tohle se ale nestalo. Oznámili, že balík je doručen, ale v boxu nebyl. Na můj dotaz mi sdělili, že je na jedné poště na Praze 5. Na můj dotaz, zda to nejde dopravit jinam mi bylo řečeno že ne. U této pobočky se pořádně nedá zaparkovat a tak jsem táhla objemný a těžký balík veřejnou dopravou. Než jsem dojela na místo určení, měla jsem ruce až na zem a byla jsem na pokraji zhroucení. Upřímně řečeno už si tuhle službu nikdy neobjednám a všem tuto službu budu rozmlouvat.
Mám s balíkovnou dobrou zkušenost.Doručí mě balík na pobočku,kterou si vyberu,nic nerozbijí.Využívám je často.Zásilkovnu jsem přestala využívat,protože jsou to podvodníci,kteří zničí krabici i zboží v ní,balík pak přebalí a vy zjistíte až doma,že máte zničené zboží.
Balíkovna by mohla být dobrá služba, ale není! Proč si vybírám pro balíček výdejní místo nebo box, když mi ho skoro vždycky dají na poštu ?? Je to jednoduššî a na zákazníka kašlou.
Přidávám se s negativní zkušeností. Příště raději využiju o pár korun dražší Zásilkovnu…
Ne jen že na balík čekám jednou tak dlouho, než ze Zásilkovny, ale ještě mi balík přesměrujete na jinou pobočku ( ještě ke všemu na Poště,které se vyhýbám jako čert kříži), která mi naprosto nevyhovuje otevírací dobou a bud tak muset obtěžovat někoho z rodiny, abych se k balíku vůbec dostala. Děkuji , příště už opravdu ne …
Píšete jaké skvělé výhody má služba Balíkovna. Škoda jen, že to nepozná zákazník. Vybrala jsem si nejbližší pobočku Balíkovny. A ejhle, Vy se rozhodnete, že mi zásilku „z provozních“ důvodů uložíte jinde.
Bez předchozí informace, či dohody. To je naprosto neseriózní jednání.
Čtu si tady komentáře a vidím, že nejsem zdaleka jediná. Hlavně, že máte v Praze přes 500 poboček, tak byste je také měli využívat.
Toto je jen další v řadě špatných zkušeností z Českou poštou.
Takže Balíkovna už nikdy více.
Objednán balík do Alza boxu, ale jelikož mi přišel špatný kód, tak to nešlo vyzvednout. Po zavolání na balíkovnu se paní omluvila, že udělali chybu a nechá balík poslat do balikovny. Doporučila mi sledovat zásilku na stránkách a max do dvou dnů si balík můžu vyzvednout na poště. To se ale bohužel nestalo, místo toho jsem dostal email, že balík byl vracen. Opět jsem volal na balíkovnu a opět mi bylo řečeno, že udělali chybu a poslali to zpět. Už mi tedy dál nemůžou pomoci a mám tak vše řešit s online obchodem. Děkuji už nikdy, to radši pošlu holuba.