Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.
Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.
Jak funguje služba Balík do Balíkovny?
Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.
Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.
V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.
Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.
Jaké jsou výhody Balíkovny?
- Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
- Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
- Více než 5 500 výdejních míst.
- Cena již od 65 korun.
- Balík je možné podat on-line.
- Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
- Dodání zásilky již následující den od podání
- Garance platby kartou.
- Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.
Co je Balíkovna?
Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.
Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.
Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.
Jak podat balík do Balíkovny?
Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?
- Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
- Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
- Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
- Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
- Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
- Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
- Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
- Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
- Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
- Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
- Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.
Jak vyzvednout balík z Balívkovny?
Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.
Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.
Ceník
- Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
- U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
- Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
- Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
- Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.
Aplikace Balíkovna
Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.
Pobočky Balíkovny
Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?
- Praha – přes 500 poboček
- Brno – skoro 300 poboček.
- Ostrava – přes 200 poboček.
- Olomouc – více než 100 poboček.
- Plzeň – téměř 200 poboček.
- Hradec Králové – skoro 100 poboček.
- Karlovy Vary – přes 20 poboček.
- Česká Lípa – skoro 50 poboček.
- Ústí nad Labem – přes 160 poboček.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 218 218 218
- Email: pomuzeme@balikovna.cz
- Facebook: Balíkovna
Balikovna…. jedna velká katastrofa..Po problémech s vyzvednutím balíku v Alza boxu, jsem se několikrát pokoušela dovolat a spojit se s operátorem Balikovny. Když se mi to konečně podařilo, bylo dohodnuto s následně e mailem potvrzeno dodání na nejbližší pobočku pošty..Po týdnu bez jakékoliv zprávy jsem se dopátrala, že balík odeslali zpět odesílateli? Na lince pomůzeme@balikovna mi napsali, že se s tím nedá nic dělat, mám se spojit s odesílatelem, ať službu reklamuje….tak fajn, nemám balík, peníze a poraď si sám 😤
Dnes odpoledne jsem čekal doma na balík který mi měli doručit na adresu.Místo toho mi přišla sms že mám balík v balíkovně někde v pr….na nejnevhodnějším místě.Děkuji za hrozné služby České Pošty.Měl jsem na odpoledne připravenou práci a k vůli vám jsem ji prošvihnul.
Balíkovna = katastrofa
Během 10 dnů jsem měl u Vás 4 zásilky a u všech jste změnili místo určení za náhradní box, který vůbec není nejbližší původní adrese doručení.
S takovou službou se běžte vycpat.
Je drzost, že nabízíte doručení do boxu, když stejně skončí jinde.Balíkovna už nikdy.
Dnes jsem podávala balíček v pobočce Balíkovny Bohnice, Lodžská, Prádelna. Velice přívětivé jednání. Ráda se tam vrátím.🍀
Ano je to hrůza, zásadně balíky nedodávají do vybraného boxu, nechávají ho na pobočce pošty, na druhém konci města, s omezenou pracovní dobou a nemožností zaparkovat. Nechají si zaplatit službu a pak ji nehorázně ignorují.
Škoda slov, neumí zákaznickou péči, mají nás u prdele
Tak jsem si pročetla komentáře a vidím, že nenapíšu nic nového. Dvakrát zvolena při dodání zboží Balíkovna ( box vedle domu) a dvakrát uloženo na vzdálené poště s omezenou otevírací dobou!! Neuvěřitelné! To je služba – neslužba!
Stejné zkušenosti (nejen jedna) jako většina. Doručeno na místo 1km daleko, nedostupné jak díky otevírací době, tak možnost parkování. Přestože je od BOXu 500m výdejní místo benzinka dostupná bez omezení. Infolinka standard, s tím už nic neuděláme, jinam to nejde.
Doporučuji všem aby udělali to co já, zaslali stížnost na ČTU. Věřím že když bude stížností hodně bude mít odpad Česká pošta se službou problém.
Balíkovnou nikdy více. Pětkrát vyzkoušeno, pětkrát přesměrováno někam jinam (hlavně na poštu, na kterou se mám šanci dostat, jen když si vezmu dovolenou)
Jaké jsou výhody Balíkovny?
ŽÁDNÉ!!!!!!!!!!!!!ŽÁDNÉ!!!!!!!!!!!!!ŽÁDNÉ!!!!!!!!!!!!!ŽÁDNÉ!!!!!!!!!!!!!
Vše jako na poště, jenže s velkým problémem dodání, nikdy ne na vybrané místo, pokud nevyberete přímo Poštu!!!
Tedy proč rovnou nevyužít Poštu?
Příště raději rovnou přes Poštu, která doručí balík až domů v pohodě i v náhradním termínu.
Balíkovna je absolutně nespolehlivá, takže se jen můžu přidat k ostatním nespokojeným klientům, kteří svůj balík museli hledat jinde, než bylo zvoleno v objednávce, a proto Balíkovnu už nikdy nevyužiji!!! Už stačilo.
Velice jsem spokojena se Zásilkovnou, tam je vždy doručeno dle zadání v objednávce a mám ji za rohem u domu.
Takže, jak říká jedna loutka z reklamy, dávám Balíkovně konečné pápá…..