Balíkovna

Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.

Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.

Balíkovna

Jak funguje služba Balík do Balíkovny?

Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.

Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.

V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.

Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.

Jaké jsou výhody Balíkovny?

  • Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
  • Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
  • Více než 5 500 výdejních míst.
  • Cena již od 65 korun.
  • Balík je možné podat on-line.
  • Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
  • Dodání zásilky již následující den od podání
  • Garance platby kartou.
  • Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.

Co je Balíkovna?

Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.

Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.

Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.

Jak podat balík do Balíkovny?

Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?

  1. Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
  2. Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
  3. Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
  4. Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
  5. Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
  6. Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
  7. Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
  8. Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
  9. Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
  10. Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
  11. Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.

Jak vyzvednout balík z Balívkovny?

Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.

Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.

Ceník

  • Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
  • U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
  • Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
  • Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
  • Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.

Aplikace Balíkovna

Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.

Pobočky Balíkovny

Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?

  • Praha – přes 500 poboček
  • Brno – skoro 300 poboček.
  • Ostrava – přes 200 poboček.
  • Olomouc – více než 100 poboček.
  • Plzeň – téměř 200 poboček.
  • Hradec Králové – skoro 100 poboček.
  • Karlovy Vary – přes 20 poboček.
  • Česká Lípa – skoro 50 poboček.
  • Ústí nad Labem – přes 160 poboček.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 218 218 218
  • Email: pomuzeme@balikovna.cz
  • Facebook: Balíkovna

Hodnocení

8 Celkové hodnocení
Služba českého dopravce

8Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
9
2.5Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.1
Klady
  • mnoho poboček
  • mobilní aplikace
  • výhodná cena
  • velmi rychlá obsluha
Zápory
  • přesměrování zásilek mezi pobočkami
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

398 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Už nikdy nevyužiji služby Balíkovny. Objednala jsem si zboží do výdejního boxu pro mě v docházkové vzdálenosti a nyní mi přišla zprava, že z tech. důvodů byla doručena jinam. Tam, kam musím jet autem, protože v docházkové vzdálenosti nemožné.
    Balikovna uloží zásilku bez možnosti domluvy s klientem zvolit jiné pro něj přijatelnější výdejní místo. Kdybych si objednala balík na adresu, vyšlo by mě to levněji! Katastrofa a nedoporučuji!!!

  2. Naprostá katastrofa!!! Již nikdy služeb nevyužiji. Nechala jsem si poslat balík, léky pro psa do boxu a byl mi zanechán na poště, kam se nemám se svou pracovní dobou pro jejich otevírací dobu jak dostat. Dáma na lince mi hovor típla! A před tím mi sdělila ať mi pro zásilku někdo dojde. Neskutečné!!!!

  3. Reply
    Ivana Jirovská 19.9.2024 v 9:49

    Celkem 5 krat jsem vyuzila sluzbu: dodani do Balikovny. Ani jednou mi nebylo zbozi dodano na mnou vybranou Balikovnu. Je to smutne. Bez dotazu, zda zmena vyhovuje ulozeno jinam.

  4. Neskutečné 😡😡😡necháte si balíček poslat vám nejblíž přístupné a oni si to přesměrují kam se jim to hodí!!! A přitom v nabídce mají že volná kapacita!!!! Balikovnu už nikdy!!!!

  5. 2
    Rychlost doručení
    20
    Jednání se zákazníkem
    60

    Za mě problém s tím, že balík v případě plného boxu automaticky uloží na spádovou poštu, která má na vesnici otvírací dobu vyhovující lidem v důchodu nebo maminkám na mateřské, což je problém. A nelze zvolit jiné místo, které by bylo pro vyzvednutí pro mě vyhovující, třeba poště, která je sice o kousek dál, ale má mnohem delší otvídací dobu. Takže z tohoto důvodu přestávám jejich služby využívat.

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    pozor! Balíkovnu nebrat!! jedná se o službu České Pošty a kvalita služby je tedy stejná jako kvalita služeb České Pošty. Místo doručení do boxu (otevřeného 24 hodin denně) doručí bez varování na místní poštu, která má otevřeno pár hodin denně. Bez možnosti dalšího doručení do jiného boxu, které jsou v okolí. Takže další nepoužitelná služba České Pošty. Až žije nová služba České Pošty „balík k vyzvednutí u odesílatele“.

    Klady: přehledně Vás informují o procesu doručování do místa, kam pak balík nedoručí. (a sami zvolí jiné místo, kam jej doručí)
    Zápory: bez varování změní místo doručení na jiné (místní pobočka pošty), které má výrazně redukované hodiny převzetí. a na reklamacích se nedovoláte nápravy.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  7. 0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    Balíkovna obrovským obloukem!!!! Pro mě, pokud vidím E-shop, který doručuje pouze přes Balíkovnu, tak zboží koupím radši za vyšší cenu jinde.
    Doručení do jiného města vzhledem k nedotatečným kapacitám? Dopis na poštu formátu A6?
    Neprofesionální přístup. Naprostá neochota doporučit jakékoliv řešení ke spokojenosti zákazníka. Jednání typu „co si dovolujete vůbec volat a něco po nás chtít“. Prostě naprostý nezájem a to nebyl ojedinělý případ.

    Klady: cena (ale to je ve finále jedno, když balík nedojde, nebo si pro něj musíte jet 15km daleko)
    Zápory: neochota špatná komunikace nikdy nedoručí na dané místo nemožnost nechat si přesměrovat zásilku
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  8. Jak můžete přesměrovat balík z boxu na pobočku?
    Kdybych chtěl vyzvedáváním balíku strávit půl dne tak si ho asi na tu pobočku objednám sám, ne?
    logicky si objednávám do boxu protože mi vaše otvírací doba nevyhovuje, jak to mám pak asi udělat? Co třeba se zeptat, kam chci balik přesměrovat?

  9. Ztracená zásilka:
    Náhrada obsahu zásilky: 0 Kč
    Náhrada nákladů za přepravu: 0 Kč
    Vynaložený čas na reklamaci: 0 Kč

    Katastrofa!!!
    Nikam se nedá dovolat, na pobočce nikdo nic neví ještě jsou dotčený že za to nemůžou.
    Zásilku pojištěnou mají a škodu neuhradí.

  10. 1.5
    Rychlost doručení
    50
    Jednání se zákazníkem
    10

    Prostě nefunguje…
    Vyzkoušel jsem 3x a ani jednou nebyl balík doručen na mnou určenou výdejnu, ale vždy na poštu v centru města.
    Je lepší si připlatit 10 Kč a využít služeb konkurenčních přepravců, než se trmácet 2 km do centra a pak čekat s lístkem na poště.

    Klady: Žádné. To že balík jsou schopni doručit do 24h je podle mě již standartní služba.
    Zápory: Nikdy mě nedoručili balík na požadovanou výdejnu
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
1 7 8 9 10 11 38

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo