Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

785 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Nejhorší a nejdražší dopravce v ČR a zásilku ani nedoruči.

  2. 1
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    30

    Já myslela, že to má být objektivní recenze… A ona je to jen reklama. Doufám, že alespoň slušně zaplacená. :-)

    Pro objektivnější náhled na Českou poštu doporučuji spíše komentáře čtenářů, kteří, narozdíl od autora recenze, mají s poštou nějakou zkušenost a nemusí dělat reklamu.

    Klady: Osmý div světa, který najdete ve všech městech a většině vesnic v ČR.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  3. Hrozná neschopnost organizace. Potřeboval jsem něco vyřídit v poště on-line, kterou někdy využívám a jejich virtuální operátorka na to neznala odpověď, takže budu přesměrován na fyzickou osobu. Toto se podařilo asi po 45 min. telefonního spojení, které platí volaný a pořád jsem byl informován během spojení, že operátoři jsou obsazeni atd. Proč nemají zdarma volání začínajícím číslem 800 XXX XXX ? Chudáci !!! Ať si přiberou telefonistky ! Opravdu perfektní a rychlé služby

  4. Úvodní článek je zřejmě psán od stolu podle informací získaných od České pošty… Chybí v něm názor uživatele.

  5. 2
    Rychlost doručení
    40
    Jednání se zákazníkem
    40

    Velmi špatná služba. Přijímám argument, že nemá dost peněz. Proto do naší obce rokycanská pošta dodává už jen 2x týdně a nevybírá vůbec, poštovní schránka je zrušena. Auto s doručovatelkou za volantem projede jen na doručovací adresy, žádný kontakt není možný. Pokud potřebuji poslat dopis, musím poprosit o odeslání sousedy. Neomlouvám ale, že na poštu v Rokycanech se téměř nelze dovolat. Zákaznická linka je jediné uvedené číslo. Je zpoplatněna. Informuje vás česky i anglicky, nabídne volbu 1 a volbu 2 a pak teprve začne znovu vyzvánět někde u přepážek, kde nikdo není povinen sluchátko zvednout. Po dlouhém zvonění to zvedli na balíkové přepážce, na dotaz neuměli odpovědět a přepnuli na Dodejnu, kde to po dlouhém vyzvánění už nikdo nezvedl a s představou účtu za telefon jsem snahu ukončila.
    Druhý uváděný kontakt je mail na pražské Call centrum, tam už poskytnou jen odkazy na internet.

    Klady: Nic výjimečného.
    Zápory: Občas se jim nepovede něco v pořádku dodat či dopis skončí v cizí schránce. Horší je celková organizace a odsunutí nelukrativního uživatele z okruhu zájmu. Jednání se zákazníkem? Snaha je zřejmě Pokud možno žádné.
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. Česká Pošta je jedním z divů České Republiky. Víc tragický dopravce v České Republice neexistuje. Vyvarujte se jim vždy, pokud je to možné a pokud nějaký e-shop má v nabídce odeslání pouze Českou Poštu, tak se jim vyvarujte taky. Všechny ostatní dopravci jako je PPL, DPL, GLS apod. jsou 1000x lepší a mnohdy i levnější, než tahle d******* p*******.

    Všichni tu píšou to samé.

    Přijde Vám SMS o doručení mezi Venuší a Marsem od roku 1450 do roku 2147. To, že je zde také možnost, že Vám to vlastně nedoručí nikdo, už se nikde nepíše. Takže mezitím co stárnete a můžete dělat něco jiného, než čekat na smilování kurýra s doručením, tak se Vám nikdo ani neobtěžuje říct, napsat, zavolat, poslat email (to je super mít tolik možností jak komunikovat se zákazníkem), že se zásilka zpozdila.

    Druhý den je ještě lepší, to Vás dostane na starost oddělení klaunů České Pošty, kdy si z Vás rádi udělají srandu jak jste hluchý, slepý a blbý, že nezvedáte neexistující hovory nebo neotvíráte dveře bez zvonku. To vše zabalené opět do krásné SMS ve tvaru, nikdo nebyl doma, máš to na poště a díky za prachy za doručení.

  7. Chtěl bych poděkovat České poště za doručení našeho nového sporáku za 6500 korun. Chlap přijel, vyložil před dveře třinácti patrového domu zavolal že to tam máme a odjel… Nic sem nemusel podepisovat ani dávat doklad totožnosti a kolemjdoucí bezdomovec mi to zatím spolehlivě hlídal, než jsem sjel výtahem ze 13 patra abych si to převzal.
    Opravdu děkuji za výborné služby, jistě se na vás za ty peníze obrátíme znovu.

  8. 5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    Odesilatel čínský eshop napsal špatně adresu a zásilka bez problému došla moc gratuluji. Správně bylo jen směrovací číslo, ulice a jméno příjemce. Moc děkuji za dobrou práci ,byl to dárek a bylo by škoda kdyby se ztratil.

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  9. Česká pošta naprostá katastrofa!! Služby drahé,nedodržení termínu dodání.sprcialně pobočka jedlova u poličky hrůza.neustle mění otevírací dobu,není aktualizováno na webe,takže pro běžného pracujícího občana totálně nedostupná.!!!

  10. 2.5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    0

    Posílal jsem skrze Expres dodání invalidní vozík přes celou republiku, který byl v držení pošty 24 hodin.. Byl vypolstrovaný a zabalen. Druhý den dorazil invalidovi, který si ho objednal poničený s ohnutým velkým levým kolem, takže je nepoužitelný.. Může mi někdo vysvětlit, jak může někdo u české pošty během 24 hodin zničit zdravotní pomůcku takové hodnoty a ohnout duralovou tyč, která to kolo držela? Je tohle normální? Budu požadovat náhradu škody. Zajímaly by mě myšlenkové pochody toho imbecila, co má tohle na svědomí. Hlavně, že za poštovné zaplatím skoro 400.. A chci toho opravdu moc, aby moje zásilka během jednoho dne přišla v pořádku. A to není jediný případ.

    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
1 2 3 4 73

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo