Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta
Rád bych touto cestou kladně ohodnotil kolektiv zaměstnankyň české pošty-pobočka Ostrava-Zábřeh 704 00. D.Juřica
Velmi neprijemna zkusenost s kuryrem. Jednani reznickeho psa. Zbozi pres postu uz ani omylem.
Velmi neprijemn zkusenost s kuryrem. Jednani reznickeho psa. Zbozi pres postu uz ani omylem.
Nejhorší přepravní společnos co znám. Udivuje mě že ještě existuje. Balík se toulá, nelze dohledat kde se aktuálně nachází. Dnes jsem se utvrdil v tom že tuto společnost už nikdy nevyužiji.
Českou poštu zrušit, horší organizaci neznám, vesnické pobočky si mění otevírací dobu jak se jim zamane. Balík na poštu? Nikdy více.
Pošta bohužel balíky nedoručuje. Jen projede kolem a hlásí, zákazník nezastižen. Na žádost o opětovné doručení nereaguje. Pro balík si musím dojen na 20 km vzdálenou poštu i když je zaplaceno doručení do ruky.
Už se jejím službám vyhýbám a objednávám jiného dopravce. Není-li to možné, objednáku zboží ruším.
Nejenomže si zaměstnanci pokuřují při doporučování balíků (stalo se mi již dvakrát při vyzvedávání balíku, že měl pošťák cigáro v hubě), také jsou příšerně neorganizovaní. Dvakrát jsem letěl ze schodů a nahoru během 5 minut, protože pošťák nemohl balík najít a řekl, že se dostaví později – volal hned, jak jsem se dostal do třetího patra, že to našel a že mám jít dolů.
Z Číny to jde 4 týdny a dojde to ČR. Česká pošta to ztrati na 250km trasy. Toto nejde vymyslet. Dokonce vědí, kterej řidič za to může. Náprava žádná.
A ještě, aby toho nebylo málo, tak na přepážce, kde sem se byl informovat, kde se zásilka „toulá“,mě bylo řečeno, že to dohledat nepůjde, ať me to z Číny pošlou znova. Tak tady balíček někdo ukradne a má za to trpět prodejce?????????
České pošta hrozná komunikace ohledně urgovani zásilky.
Neochota zjistit kde se zásilka nachází.
vždy nezastižen, oznámeno – občas na něj koukám z okna a ani nezazvoní a než vyběhnu, tak je pryč