Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta
Jak může mít česká pošta donocení více než 1*??? Nedivím se, že krachuje, vedou to košťata. Zákazník nezastižen je jejich firemní moto. A dovolat se na zákaznickou podporu? to je slušnej hardcore.. ta jejich eliška automat vytočí člověka do běla.. a pak to obejít na třetí pokus a čekat na operátora 20minut a více… to je psychooooo!!!! To už je lepší hodit balík ze skály, než poslat českou poštou!!!
Ceska posta ma tak dlouhe a nespolehlive doby doruceni, ze od vhozu pohledu do schranky stihla na Islandu vybuchnout a opet vyhasnout sopka. Vhoz nekolika pohledu ve stejnou chvili do ruznych zemi Evropy ceska posta VZDY o 2 az 5 tydnu prohraje. Nechapu.
Mám zaplacené dodání na adresu, čekám celý den a vtom mi přijde zpráva, zásilku si můžete vyzvednout na poště. Hlavně že si to zaplatím.
Česká pošta nemůže soupeřit s nikým leda tak sama se sebou. Balík, který měl být jako darek pod stromeček, nebyl doručen a odeslána pouze SMS zpráva, že si můžeme balik vyzvednout na pobočce pošty. Byl pátek a v sobotu byla pobocka zavřená. 🙈🙈 Prvni den po svátcích se situace opět opakuje. sedíme doma a v 8.30 přijde opět SMS, zásilku si vyzvedněte na poště???
Pošta je díra na peníze a neschopná. Její zrušení by byl krok správným směrem. Misto schopných manažerů je pošta odkladištěm hlupáků a politických vysloužilců.
Dobrý den,
chci poděkovat České poště za rychlé doručení pohledů i zásilky,jak do Holandska, tak do USA.
Obě strany odesílaly zásilky ve stejný den, v zahraničí dostali zásilky poměrně brzy, jejich poštu odeslanou ve stejný den, jsme stále neobdrželi.
Díky, Sovadinovi
Už nikdy v životě
Bohužel je nutno souhlasit s předchozími komentáři, doručování přes Českou poštu se velmi zhoršilo, servis k zákazníkovi upadl, online systém neaktualizován, info linka s dovoláním za 30-50 minut opakovaně neumí sdělit, kde se zásilka nachází. V současném prosinci 2023 je nejspolehlivější DPD, bohužel DPD nemá nasmlouvané větší množství obchodů, aby je šlo využít. Tím je myšleno doručování po území ČR. K porovnání příklad… objednávka z eshopu z Velké Británie, doručení od UPS za 4 dny nyní v těchto předvánočních týdnech! A ta naše česká poštička nedoručí vnitrostátně balík ani po 9 dnech.
Poučení z toho plynoucí je vyhnout se České poště v prosinci. PS. Ti koncoví kurýři za toho nemohou, ty se sluší pochválit s vlídným slovem, stejně jako třeba pokladní v obchodech.
Česká pošta je nejhorší přepravce současnosti. X krát jsem se zarekla, že už si nenechám nic posílá ČP a pokaždé, když si znovu nechám poslat balík Českou poštou, tak mě o tom znovu přesvědčí. Abych nemusela čekat hodinové fronty na poště, dám si balík do Alzaboxu a Česká pošta se nenamahá do Alzaboxu balík doručit a už po několikáté mi nechá balík na poště. Proč platím za službu, kterou neposkytují? Jak se má člověk dostat na poštu, když mají provozu dobu, kdy nemám šanci se pro 12h směnách na poštu dostat? Soboty zrušeny, takže zaplacený balíček poputuje zpět.
Objednal jsem si zásilku do výdejního boxu (omylem zaškrtl na dobírku)a stejně jsem musel platit kartou on-line.Dobírka je podle mne,že to převezmu fyzicky.
To že Česká pošta nabízí nepřeberné množství služeb, to je jedna věc. Ale to že z těch služeb nefunguje ani jedna, to je věc druhá. A reálná. Dostávám balíčky převážně z ciziny, převážně z Japonska, a velice zajímavé je dodání. Z Japonska dojde standardní balík do sedmi pracovních dní. Celní odbavení si dělám sám přes datovku, a po vyclení to česká pošta doručuje na poštu , (adresa je zcela zbytečná, protože mi nikdo domů nikdy nic nepřiveze, ale rovnou na poštu) většinou do deseti pracovních dní. Ovšem jsou zážitky, kdy chci něco rychle, tak si zaplatím službu EMS, z Japonska to stojí do třech tisíc, ale na celnici v Praze je to do 48 hodin. A pak nastupuje Česká pošta. Od nich k nim na poštu v mé lokalitě to jde sedm až deset dní. O nějakém doručení domů si mohu nechat jen zdát.
Bezkonkurenčně po Rusku nejhorší celosvětový dopravce.