Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta
S Českou poštou opakovaně řeším dodání balíku na poštu, místo objednaného Alza boxu. S Českou poštou jsem definitivně skončila, radši budu volit jiného přepravce.
Na balíček čekám půl dne přesněji od 11-14 a řidič mi mezitím nemohl ani na po 6 zvednout telefon je 14:15 a balíček porad nemám a řidič se ani neobtěžuje zavolat zpět
Neprofesionální chování.
Neinformovanost klientů.
Odmítání obsluhy.
Dlouhý čas doručení.
Nekomunikace a arogance.
Nejhorší dopravce
Ostuda
Česká pošta nezklamala – měli mi doručit pneumatiky ve dvouch balících. Jeden ztratili a nemohli ho najít, následovalo martirium info linka, depo, řidič. Člověk se ničeho nedovolá, umělá inteligence Eliška na info lince je pěknej vopruz. Naposledy, co jsem něco nechal doručit Českou poštou. Příště raději Zasilkovna, PPL nebo DPD.
Posledních několik týdnů doručují balíček týden a půl. Momentálně se mi to děje jen u 6 balíčku… Ještě na začátku roku jsem měla balíček do 2-3 dnů max..ale čekat skoro 2 týdny je fakt špatné. Raději se připlatím jinde, abych nemusela čekat a modlit se, aby balíček vůbec přišel…Do nedávna jsem neměla z ČP tolik problémů, ale teď to s ní vzdávám….
Připadá mi,že článek je o úplně jiné instituci. Zkušenosti s poštou mám vždy jen negstivní ! Vyhýbám se jejím službám, bohužel někdy nejde jinak. U nás pošta balíky nedoručuje, pouze se provokativně projede bez sebemenšího přibrždění kolem a hlásí zákazník nezastižen. Na žádost o opětovné doručení nereaguje. Balíky nenechává na nejbližší pobočce, ale na té od nás 20 km vzdálené. Na telefonickou stížnost jsem dostala odpověď, že toho mají moc a nestíhají. Proč tedy tyto služby nabízí, když nejsou schopni je plnit ?
Tak to mě dostalo.. dlouho už nic neobjednávám přes Českou poštu..ale ze zahraničí mi to jinak nešlo.. takže balíček v hodnotě 30$ prochází celní kontrolou.cekal jsem asi 20 minut na zákaznické lince kde jsem se nic nedozvěděl… takže mi napaří clo a na konci je dopsáno že si pošta účtuje poplatek za proclení 300 Kč to si dělají p****???
Po predchadzajucich negativnych skusenostiach som si dal velky pozor na poslednu zasielku. Po aktualizacii stranky pre sledovanie stavu, ktory sa dostal do „Doručování zásilky“, s tym ze bolo uz 12:00 a nikdy mi neposlu SMS, email ani nevolaju tak som cakal vonku 30 minut ako idiot, nasledne pozoroval z okna dalsich 30 minut. Podla postaonline.cz a danej adresy by mali dorucovat do 14:00. Po cca 13:30 som musel odist. Volal som do depa 3x aby mi dali cislo na sofera. Neuspesne. Poslal som email na informacie, bez odpovede. Pomyslel som si, ze je mozne ze ten den to asi nedorucovali ale rano som zistil, ze zasielka nebola dorucena z dovodu nezastihnutia.
Ironiou je fakt, ze sa jedna o dorucenie pristupovych udajov k datovej schranke, za ktoru zodpoveda tiez Ceska Posta a ako OSVC som povinny ju pouzivat! Vytvorili mi ju so zlymi udajmi a ani na Czech Pointe mi nevedeli pomoct a zaslat pristupove udaje na email, pretoze boli chybne udaje v systeme. Samozrejme na email nereagovali a v ePoradne mi povedali, ze vsetko je ok a poslu mi udaje na adresu a dali mi cislo zasielky. Zvysok uz som napisal hore.
Dne 8 listopadu byla podána zásilka. Stejný den byla vzata do přepravy. Dne 10 listopadu se zásilka pořád nachází v přepravě. Na spojení s operátorem na infolince čekačka 40 minut. Po nadiktování čísla zásilky sdělaná informace „Zásilka v přepravě“. Na můj dotaz jestli se tedy ona zásilka tři dny válí na podací poště mi bylo sděleno, že zásilka je v přepravě Tudíž ji má řidič na autě. Můj další dotaz zněl jestli mou zásilku řidič vozí tři dny na autě aniž by ji vyložil na depu. Odpověď určitě jí vyložil jen nemají čas pro velké množství zásilek onu zásilku naskenovat. Takže se nám vyložené zásilky nachází na nějaké hromadě ve skladě a všichni kolem chodí a dělají že to nevidí, aby je nemuseli roztřídit a zaslat na doručovací depo. Závěr s Českou poštou nikdy nic a obchodníky co zasílají před Českou poštu budu ignorovat.
Nejhorší zkušenost s Českou poštou:
V avizovaný den zásilka nedoručena. Celý den jsem byla doma. Ostatně kurýři se hlásí telefonicky, takže jsem ani nemohla „nebýt zastižena“. Pokud se doručení zdrží, může se stát, ale Česká pošta se neobtěžuje adresáta informovat – nedošla ani sms, ani mail.
Následující den jsem se z vlastní iniciativy(!) podívala do trasování zásilky a zjistila oznámení: „Zásilka uložena NA ŽÁDOST ADRESÁTA.“ Měla jsem věřit svým očím? Naprostá nehoráznost!!!! Neuvěřitelné!!!!
Naštěstí je v trasování zásilky možnost Změnit způsob doručení. Zadala jsem tedy doručení na domácí adresu a datum a teprve potom mi byla zásilka v mnou stanovený den doručena domů.
Nemám slov k nehoráznosti České pošty, která zásillku nedoručí a adresát se dozví, že byla uložena na jeho žádost. Nejen že je absurdní, aby zákazník chtěl uložení zásilky, ale pošta si to sama bez jeho vědomí nehorázně napíše do sledování zásilky – navíc zákazník si to musí najít sám! Kdybych to neudělala a jen čekala další dny, balík by putoval zpátky do e-shopu.