Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

785 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    S Českou poštou opakovaně řeším dodání balíku na poštu, místo objednaného Alza boxu. S Českou poštou jsem definitivně skončila, radši budu volit jiného přepravce.

    Klady: 0
    Zápory: Objednejte si jakékoliv dodací místo, kde si balík chcete vyzvednout - stejně vám balík nechají na poště. Stížnosti nepomáhají. S Českou poštou jsem skončila.
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. 1
    Rychlost doručení
    20
    Jednání se zákazníkem
    20

    Na balíček čekám půl dne přesněji od 11-14 a řidič mi mezitím nemohl ani na po 6 zvednout telefon je 14:15 a balíček porad nemám a řidič se ani neobtěžuje zavolat zpět

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  3. Neprofesionální chování.
    Neinformovanost klientů.
    Odmítání obsluhy.
    Dlouhý čas doručení.
    Nekomunikace a arogance.
    Nejhorší dopravce
    Ostuda

  4. Česká pošta nezklamala – měli mi doručit pneumatiky ve dvouch balících. Jeden ztratili a nemohli ho najít, následovalo martirium info linka, depo, řidič. Člověk se ničeho nedovolá, umělá inteligence Eliška na info lince je pěknej vopruz. Naposledy, co jsem něco nechal doručit Českou poštou. Příště raději Zasilkovna, PPL nebo DPD.

  5. 1.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    50

    Posledních několik týdnů doručují balíček týden a půl. Momentálně se mi to děje jen u 6 balíčku… Ještě na začátku roku jsem měla balíček do 2-3 dnů max..ale čekat skoro 2 týdny je fakt špatné. Raději se připlatím jinde, abych nemusela čekat a modlit se, aby balíček vůbec přišel…Do nedávna jsem neměla z ČP tolik problémů, ale teď to s ní vzdávám….

    Klady: Aktuálně žádné
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. Připadá mi,že článek je o úplně jiné instituci. Zkušenosti s poštou mám vždy jen negstivní ! Vyhýbám se jejím službám, bohužel někdy nejde jinak. U nás pošta balíky nedoručuje, pouze se provokativně projede bez sebemenšího přibrždění kolem a hlásí zákazník nezastižen. Na žádost o opětovné doručení nereaguje. Balíky nenechává na nejbližší pobočce, ale na té od nás 20 km vzdálené. Na telefonickou stížnost jsem dostala odpověď, že toho mají moc a nestíhají. Proč tedy tyto služby nabízí, když nejsou schopni je plnit ?

  7. 2.5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    0

    Tak to mě dostalo.. dlouho už nic neobjednávám přes Českou poštu..ale ze zahraničí mi to jinak nešlo.. takže balíček v hodnotě 30$ prochází celní kontrolou.cekal jsem asi 20 minut na zákaznické lince kde jsem se nic nedozvěděl… takže mi napaří clo a na konci je dopsáno že si pošta účtuje poplatek za proclení 300 Kč to si dělají p****???

    Klady: Žádné
    Zápory: Nekomunikace.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  8. Po predchadzajucich negativnych skusenostiach som si dal velky pozor na poslednu zasielku. Po aktualizacii stranky pre sledovanie stavu, ktory sa dostal do „Doručování zásilky“, s tym ze bolo uz 12:00 a nikdy mi neposlu SMS, email ani nevolaju tak som cakal vonku 30 minut ako idiot, nasledne pozoroval z okna dalsich 30 minut. Podla postaonline.cz a danej adresy by mali dorucovat do 14:00. Po cca 13:30 som musel odist. Volal som do depa 3x aby mi dali cislo na sofera. Neuspesne. Poslal som email na informacie, bez odpovede. Pomyslel som si, ze je mozne ze ten den to asi nedorucovali ale rano som zistil, ze zasielka nebola dorucena z dovodu nezastihnutia.

    Ironiou je fakt, ze sa jedna o dorucenie pristupovych udajov k datovej schranke, za ktoru zodpoveda tiez Ceska Posta a ako OSVC som povinny ju pouzivat! Vytvorili mi ju so zlymi udajmi a ani na Czech Pointe mi nevedeli pomoct a zaslat pristupove udaje na email, pretoze boli chybne udaje v systeme. Samozrejme na email nereagovali a v ePoradne mi povedali, ze vsetko je ok a poslu mi udaje na adresu a dali mi cislo zasielky. Zvysok uz som napisal hore.

  9. 0.75
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    20

    Dne 8 listopadu byla podána zásilka. Stejný den byla vzata do přepravy. Dne 10 listopadu se zásilka pořád nachází v přepravě. Na spojení s operátorem na infolince čekačka 40 minut. Po nadiktování čísla zásilky sdělaná informace „Zásilka v přepravě“. Na můj dotaz jestli se tedy ona zásilka tři dny válí na podací poště mi bylo sděleno, že zásilka je v přepravě Tudíž ji má řidič na autě. Můj další dotaz zněl jestli mou zásilku řidič vozí tři dny na autě aniž by ji vyložil na depu. Odpověď určitě jí vyložil jen nemají čas pro velké množství zásilek onu zásilku naskenovat. Takže se nám vyložené zásilky nachází na nějaké hromadě ve skladě a všichni kolem chodí a dělají že to nevidí, aby je nemuseli roztřídit a zaslat na doručovací depo. Závěr s Českou poštou nikdy nic a obchodníky co zasílají před Českou poštu budu ignorovat.

    Klady: Nic
    Zápory: Vše
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  10. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Nejhorší zkušenost s Českou poštou:
    V avizovaný den zásilka nedoručena. Celý den jsem byla doma. Ostatně kurýři se hlásí telefonicky, takže jsem ani nemohla „nebýt zastižena“. Pokud se doručení zdrží, může se stát, ale Česká pošta se neobtěžuje adresáta informovat – nedošla ani sms, ani mail.

    Následující den jsem se z vlastní iniciativy(!) podívala do trasování zásilky a zjistila oznámení: „Zásilka uložena NA ŽÁDOST ADRESÁTA.“ Měla jsem věřit svým očím? Naprostá nehoráznost!!!! Neuvěřitelné!!!!

    Naštěstí je v trasování zásilky možnost Změnit způsob doručení. Zadala jsem tedy doručení na domácí adresu a datum a teprve potom mi byla zásilka v mnou stanovený den doručena domů.

    Nemám slov k nehoráznosti České pošty, která zásillku nedoručí a adresát se dozví, že byla uložena na jeho žádost. Nejen že je absurdní, aby zákazník chtěl uložení zásilky, ale pošta si to sama bez jeho vědomí nehorázně napíše do sledování zásilky – navíc zákazník si to musí najít sám! Kdybych to neudělala a jen čekala další dny, balík by putoval zpátky do e-shopu.

    Klady: Není žádný výrazný klad oproti jiným dopravcům.
    Zápory: Ignorování zákazníka, primitivní lhaní a v podstatě podvod na zákazníka.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
1 6 7 8 9 10 73

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo