DHL je německá dopravní společnost, která se zabývá mezinárodní poštovní, spěšnou, kurýrní, logistickou a finanční službou. V současné době jejich služby využívá čím dál tím víc zákazníků pro komerční i nekomerční záležitosti. DHL se na českém trhu stalo spolehlivou alternativou k České poště. Jelikož operuje celosvětově, zákazníci se na ně často obrací i se zásilkami do zahraničí.
Představení dopravce
Přepravní služba DHL Express vznikla ve Spojených státech v roce 1969. DHL je akronym, který vznikl z počátečních písmen příjmení zakladatelů – Dalsey, Hillblom a Lynn.
Společnost se původně zaměřovala na oblast Spojených států a Havaje. Na konci devadesátých let ale začala akcie společnosti skupovat Deutsche Post World Net, která nakonec skoupila jejich většinu a DHL v současnosti vlastní. Pod DHL od roku 2006 patří i přepravní společnost PPL.
Přehled služeb
DHL zajišťuje nákladní silniční přepravu, nákladní železniční přepravu, vnitrostátní paletovou přepravu, balíkové a listovní služby. Zákazníci se na společnost mohou obrátit i kvůli celnímu řízení a službám s ním spojeným – DHL vás v tomto může za poplatek zastoupit a vy se nebudete muset o nic starat.
Poskytuje také poradenské služby týkající se nejen celního řízení. Společnost nabízí různé balíčky pojištění ať už jde o důležité listovní nebo velké mezinárodní zásilky. Běžné objednávky doručí DHL až k vám domů, nebo si je můžete vyzvednout na ParcelShopech, které najdete po celé republice.
Sledování zásilek
Pokud vám není lhostejné, kudy vaše zásilka putuje a chcete mít o všem přehled, můžete využít online sledování. Tracking zásilek je jednoduchý, stačí vám k němu jen referenční číslo a status zásilky můžete kdykoliv zkontrolovat.
Pro ještě komfortnější sledování zásilek doporučujeme stáhnout aplikaci DHL Express Mobile. Obchodníkům a podnikatelům, kteří chtějí DHL svěřit přepravu obchodních zásilek, se vyplatí využít službu eCommerce, která se vztahuje na mezinárodní i domácí komerční přepravu.
Zajímavé odkazy
- Zákaznické portály
- Kde nalézt pobočky DHL
- Často kladené dotazy
- Nástroje pro expresní sledování pro všechny potřeby
- Zasilatelské poradenství od odborníků v oblasti expresního doručování
- Objednat obalové materiály od DHL
- Přihlásit se do MyDHL+
- Přepravní podmínky: přeprava společností DHL Express
Kontakty
- Zákaznický servis
- Telefon: +420 220 300 111
- E-mail: infolinka@dhl.com
- Sídlo společnosti: DHL Express (Czech Republic) s.r.o. Nádražní 2967/93, 702 00 Ostrava
Neskutečná neschopnosti zaměstnanců,během necelého týdne mi poškodili 2 lednice!!!První objednávku jsem zrušila a druhý den objednala v jiném eshopu,a co se nestalo lednice nedoručena a po tel.do eshopu mi bylo oznámeno, že lednice je OPĚT poškozená, málem mě trefilo.Chápu,že se někdy stane chyba,ale tohle mi příjde dost přes čáru!!!DHL NIKDY VÍCE
Absolutně nespolehliví .Doteď zásilku nemám .Když jsem volal na ůstředí Tak zakázku nemohli najít. Poslali ji zBrna místo do Zlína do Prahy a dál neví
Kdybych mohla jít s hodnotícími hvězdičkami do záporných hodnot, neváhám ani na vteřinu. Kdykoliv jsem se dovolala na servis, všichni byli příjemní, až do doby, kdy jsem měla nějaký požadavek. Od požadavků jsem se pak dostala i k prosbám. Jediná moje prosba bylo doručení zboží v 15.hodin. Příjemnost a především ochota (VŠECH, opravdu všech) zaměstnanců šla stranou. Nejdřív mi zavolal přímo řidič 3 hodiny před doručením, když jsem řekla, že v daný čas není nikdo doma doručování “utichlo” a dále nás nikdo nekontaktoval. Sama jsem volala kvůli doručení hned po víkendu a byla mi nabídnuta pomoc. Když se 4 dny nikdo neozval, znovu jsem kontaktovala zákaznické centrum a můj problém se začal řešit. Ale stále neúspěšně. Službu DHL jsem si sama nezvolila a k mé velké smůle ji využil obchodník, u kterého jsem si zboží objednala. Bylo mi řečeno, že na trase, kam mělo být zboží doručeno je možný čas doručení pouze od 11 do 13 hodin – pro člověka, který chodí do práce prakticky nemožné být doma a na dnešní dobu mi přišly časové možnosti doručení přímo tristní. Vzhledem k hodnotě zásilky jsme si zásilku chtěli přebrat sami a navíc nemáme nikoho, kdo by za nás zásilku přebral. Doručení na jiné místo rovněž nebylo možné vzhledem k velikosti zásilky a osobní odběr na DEPU opět, vzhledem k velikosti zásilky, možný nebyl.
Vzhledem k tomu, že mělo být zboží doručeno na hlavním tahu z Prahy do Strakonic mi časy a možnosti doručení přišly opravdu žalostné a taktéž si u mě stojí i ochota zaměstnanců pomoct zákazníkům. Radost z objednaného zboží již dávno pominula a společnost DHL je pro mě jedno velké zklamání.
Zásilku ztratili, stížnost přeposílají na PPL, kde po mě chtějí jedenáctimístné číslo zásilky, které jsem nikdy nedostal. Odpad!
Extrémní nespolehlivost, změny adres, času, lítají mi zásilky které rozdělují na více částí po celem Česku :D neustálá komunikace, a stejně nechápou volají že jsou na místě a jsou úplně v jiném městě :D
Jednu objednávku rozdělí na x balíku, některé vezme ppl některé DHL, ppl víceméně bez problémů, DHL bez šance
14dni po doručení od PPL, DHL furt bloudí Českem
Četla jsem tady recenze, a strašně jsme se bala. Potřebovala jsem DHL express do Kazakhstánu, takže jsem se bala více. Nakonec dopadlo to skvělé. Objednala jsem kurýra, aby vyzvednul zasílku. Klikla jsem, že chci bálení DHL. Přijel v objednaný čas s balením. Štítek, který jsem vyteskla, kurýr přidal do kapsy na balení. Webová stránka ukazovala, že delivery bude za 8 dnů po vyzvednutí. Zasílka dorozila dnes – na 4 den. Možna DHL už polepšíly ve službách. Takže po teto zkušeností, doporučují.
Asi nejdražší a zároveň nejhorší mezinárodní doručovací služba. Rozhodně nedoporučuju objednávat nic ze zemí mimo EU od obchodníků, kteří využívají DHL.
Ještě než zásilku vůbec doručí do cílové země, předem předpokládají, že bude zadržena k celnímu řízení. Mailem vám přijde upozornění, že je třeba vyplnit formulář ke zmocnění DHL k zastupování v celním řízení. Cena min. 484 Kč (počítaná jako procento z ceny zásilky vč. cla a daně).
Ve formuláři se píše, že je navíc zpoplatněno uložení na celním skladě (počínaje 4. dnem). Pokud ale nevyplníte formulář nejpozději v den příjezdu na místní sklad, okamžitě zásilku otočí a označí ke vrácení odesílateli, čili nikde ji vlastně asi neskladují.
V den doručení se vám pokusí zavolat, pokud nečekáte zrovna na DHL jako na spasení a telefon okamžitě nezvednete, tak pokud voláte zpět, nedovoláte se řidiči, ale na infolinku a robota. Dozvíte se, že zásilku se nepodařilo doručit, žádné další info proč a co dál, musíte se proklikat na operátora.
Ve sledovací aplikaci pak máte v sekci „další krok“ jen informaci, že čekají na dokumentaci od odesílatele. Říkáte si, ok, musím počkat, až získají nějaké papíry od odesílatele kvůli clení. Není tomu tak. Musíte vyplnit formulář a buď si celní řízení zajistit sami nebo zmocnit DHL za zmíněnou sumu. Čili nečeká se na info od odesílatele, jak tvrdí aplikace.
Kontakt s operátorkou naprostá katastrofa. Arogantní jednání, místo uklidnění a nabídnutí řešení nejprve obviňování a recitace data, kdy mi přišla avizace, že možná proběhne celní řízení (před 7 dny, kdy zásilka teprve vyrážela z UK, čili ještě ani nebylo jisté, že dorazí a už máte vyplňovat zplnomocnění k celnímu řízení). Navíc lži. Tvrzení, že každá zásilka z UK podléhá celnímu řízení, není pravda. Možná u DHL, ale ve skutečnosti zastavují tak každou 100. zásilku. Logicky. Náklady státu na celní řízení jsou u většiny zásilek vyšší, než je jejich hodnota a rozhodně vyšší, než slo a daň, kterou by řízením stát získal. Navíc mám zkušenost, že jiná zásilka, u které mi taky přišla avizace o celním řízení, normálně přišla a nic se clít nemuselo. Celé to páchne preventivním pokusem DHL napakovat se na poplatku za zplnomocnění na lidech, kteří s tím nemají zkušenost. Takové milé predátorské chování glorifikovaných pošťáků.
U žádné jiné doručovací služby jsem nezažil, že by se balík den po nedoručení posílal zpět odesílateli. Konkurence vám dá možnost vyzvednout si balík na pobočce později, lépe komunikuje a nejedná arogantně. I ta proklínaná Česká pošta je lepší než toto.
Pokud máte možnost, volte pro zásilky ze zahraničí UPS.
Nejhorší zkušenost s kurýrní službou v mém životě. Rozhodně nedoporučuji.
Strašná doručovania služba! Viackrát som objednávala cez internet s doručením od DHL (častokrát nie je iná možnosť) a ešte som asi nebola spokojná. Asi 3x sa mi stalo že mi nikto nevolal, ani ma predom nikto nekontaktoval, len prišiel mail o nezastihnutí. Keď som kuriéra raz dobehla na ulici pri ďalšom dome arogantne sa na mňa oboril že on v ČR nie je povinný telefonovať na slovenské tel.č. (o tom sa nikde nepíše!). Ďalší krát sa mi stalo že zásielka nebola doručená lebo v objednávke vraj nebolo zadané tel.č. Keď balík konečne prišiel telefón bol napísaný cez celú krabicu na faktúre od odosielateľa! Čerešnička na torte je už len to, že ak si dáte balík na dobierku, kuriér nikdy nemá vydať. Niekoľkokrát sme mu nechali dýško s tým že nabudúce nám to vráti. Keď už sme na to naposledy nemali nervy, povedali sme mu že presne nemáme, nech si tých pár korún dopočíta z tých predošlých razov. Záver: KATASTROFA! Najsutnejsie je, že mnohé zahraničné eshopy túto spoločnosť ponúkajú ako jedinú možnosť…
DHL očekává že zákazník sedí doma a čeká na zásilku. Jejich zásilky jsou přece to nejdůležitější na světě, a když už si přes ně necháte něco doručit tak si samozřejmě vezmete měsíc dovolenou.
Naprosto nevhodná služba pro doručování do domácností, jsou zvyklí pracovat jen s firmami kde je vždy někdo celou pracovní dobu. Pokud si dáte jakoukoliv podmínku nebo poznámku k doručení bude ignorována.
Byl mi napsán email v pátek, že dopravce vyzvedl moji objednávku a v den doruceni mě budou kontaktovat a upřesni čas doručení. V pondělí ráno jsem jel do práce a čekal jsem na SMS nebo telefonát.
Neměl bych problém se na určité časove rozmezí dostavit domu k vyzvednutí. Ovšem kolem 11 h. dopoledne mi volal řidič s tím že za 10 minut bude na mé adrese. Nikdo nebyl doma a já sem neměl šanci za dostat domů do 10 minut.
Když jsem se ho ptal jestli pojede ještě okolo nebo pojede znovu zítra, odpověděl mi že tentýž den určitě ne, což pochopím, ale že mi řekne že zítra tam on nepojede a neví kdy mi zas objednávku někdo poveze, sem nečekal.. Naštěstí měl náhodou dalšího zákazníka mého souseda, s kterým jsem se přes jeho telefon domluvil aby mi to tedy přebral a zaplatil..
Příště už si u této společnosti žádný balík neobjednam.