DPD je přepravní společnost, která se specializuje na balíkové služby. Je součástí mezinárodní skupiny DPDgroup. Díky tomu můžete její služby využívat i do zahraničí. V České republice má více než 500 kurýrů a 14 dep. Při doručování se spoléhají na moderní technologie a inovace. Snaží se maximálně vycházet vstříc klientům, zakládají si na špičkovém zákaznickém servisu a podpoře.
- rychlost dodání zboží
- rozšířený dopravce u mnoha firem
- možnost změny doručení
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Společnost DPD byla založena v roce 1977. Působí v Evropě, Asii, Jižní Africe a Jižní Americe. Vlastní ji francouzská společnost La Poste, kterou spravuje francouzská státní pošta. La Poste DPD odkoupila v roce 2001.
Přehled služeb
DPD přepravuje především lehčí parcelní zásilky do 31,5 kg. Doba doručení se liší dle vzdálenosti a typu zásilky, zpravidla ale trvá v rozmezí 24 až 72 hodin. Nabízí také služby jako garantované doručení do 24 hodin, expresní doručení apod. Navíc doručují i o víkendech.
Pokud se registrujete na doméně DPD.com a stanete se stálým zákazníkem této společnosti, budete mít přístup ke spoustě výhod – snadnější přístup ke službám, zvýhodněné ceny a rychlejší zpracování požadavků. Vzhledem k celosvětové působení nabízí vnitrostátní i mezinárodní přepravu ve vlastní režii. Pokud potřebujete zaslat do zemí, kde DPD nepůsobí, společnost vám přepravu zprostředkuje s externím přepravcem.
Sledování zásilek
DPD má vlastní aplikaci, se kterou budete mít přehled o vašich zakázkách. I samotné zadávání je mnohem snazší. Výdejní místa DPD neboli Parcel shopy najdete po celé republice. Můžete je využít v případě, že se vám nehodí převzít balíček přímo od kurýra na vaší adrese.
Síť Parcel shopů se neustále rozrůstá stejně jako partnerských výdejních míst. Sledování zásilky je možné přes online tracking, budete k tomu potřebovat referenční číslo. Kurýrům můžete platit v hotovosti i kartou. Na výdejních místech není platba kartou vždy možná, doporučujeme se dopředu informovat.
Zajímavé odkazy
- Často kladené dotazy
- Informace o vnitrostátní přepravě
- Informace o mezinárodní přepravě
- Doplňkové služby
- Sledování zásilky
- Odeslat zásilku
- Vrácení zásilky
- Výdejní místa DPD
- Aplikace DPD Kurýr
Kontakty
- Telefon: +420 225 373 373 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod.)
- Email: info@dpd.cz
- Reklamace
- Kariéra
- Centrála společnosti: Direct Parcel Distribution CZ s. r. o., Modletice 135, 251 01 Říčany u Prahy
- Facebook: DPD.cz
- Instagram: dpd.cz
- Twitter: @DPD_Czech
Zápory: Žádné avizování, že zásilka bude doručena, neúplný tracking, neschopnost uložit objemnější zásilku na nedaleké výdejní místo. Klady: ochotný doručovatel schopný předat balík mimo adresu jinde na jeho trase po dohodě, ovšem jen do 15:00 v tentýž den. Autem jsem musel najet cca 8 km navíc.
Mám pocit, jako by byl dnes Apríl a DPD si ze mě vystřelila. 3 žerty by ale i na Apríla byly příliš.
Dnes mi měly být doručeny 2 zásilky. První zásilka od společnosti Sephora měla být doručena dle sms a mailu mezi 13:46 a 14:46 a druhá od společnosti Douglas dle mailu mezi 17:42 a 18:42.
Celý den jsem byla doma a čekala na zásilky, nikdo se je ale neobtěžoval doručit.
Zásilku od Sephory kurýr odvezl rovnou na výdejní místo. Nezvonil, nevolal, pouze v 15:10 přišla sms, ve které uvádíte, že je zásilka připravena k vyzvednutí, bez vysvětlení. Volala jsem na infolinku a žádala jsem, aby mi byl DPD dodala službu, za kterou si nechala zaplatit a kurýr zásilku doručil tak, jak měl. Slečna na infolince mi sdělila, že to systémově není možné, že jakmile kurýr zásilku předá na výdejní místo, není již možné ji doručit a nikdo s tím nic neudělá. Slečně jsem řekla, že pro zásilku jet nemohu a ona odpověděla, že ji teda po uplynuti úložní doby vrátí zpět a odesílatel mi ji může poslat znovu. Toto mi nepřijde jako vhodné řešení pochybení. Slečnu jsem upozornila, že mi má být odpoledne doručována ještě jedna zásilka, že jsem doma, telefon i zvonek mi fungují a očekávám, že mi bude doručena alespoň ta. Přislíbila, že bude kontaktovat depo.
Ani druhá zásilka od společnosti Douglas nedorazila. Přestože měla být doručována mezi 17:42 a 18:42, již v 17:30 mi přišlo e-mailem oznámení, ve kterém uvedli, že mě nezastihli a na adrese mi zanechali oznámení. Opět nikdo nezvonil, nevolal a ani oznámení ve schránce nemám. Opět jsem volala na infolinku a žádala doručení balíčku a opět jsem se dozvěděla, že to není možné, protože kurýr již vrátil balíček na depo. Nechápu, jak může vrátit balíček, který má teprve doručovat. Žádala jsem alespoň o doručení zítra ráno, ale to prý také není možné. Jediné, co pro mě může slečna udělat, je předat stížnost na depo. Každému uvažujícímu člověku ale musí být jasné, že když stížnost nezafungovala poprvé, není důvod, aby fungovala podruhé.
A do třetice … Na stránkách DPD jsem zaškrtla, že se chci podělit o zkušenost s doručením a vyplnit dotazník spokojenosti. Místo dotazníku mi ale přišlo dokončení registrace k odběru novinek. Já o jejich novinky ale nestojím.
Zkušenost s DPD je otřesná. Chápu, že se někdy něco pokazí. Ale vymlouvat se místo nápravy na systémové nastavení? Neměli by systém změnit, když je nefunkční? I Česká pošta je schopna své chyby napravit. Když došlo k pochybení kurýra, poslala ho pro zásilku zpět na ukládací poštu a nařídila mu doručení, nebo po dohodě doručili zásilku v domluveném čase druhý den. U DPD není možné ani jedno z toho. Zato umí sbírat e-mailové adresy lidí k marketingovým účelům pod záminkou zaslání dotazníku spokojenosti.
Měli by se stydět. Nekazí pověst jen sobě, ale také svým zákazníkům, které připravují o zisk. Je opravdu ostuda, že společnosti jako jsou Sephora a Douglas nespolupracují se spolehlivým dopravcem, který by byl schopen zásilky doručit, nelhal by a pod falešnými záminkami by nezískával data.
Jediné ponaučení, které z toho plyne, je vyhnout se DPD velkým obloukem a v obchodech, které nenabízí jiné způsoby doručení než prostřednictvím DPD, již nenakupovat.
Na infolince s ničím nepomůžou, nikam nepřepojí a neposkytnou ani kontakt na někoho kompetentního.
Strašný. I ta půlhvězdička je moc.
hrozná firma nedoporučuji
Doposud nejhorší zkušenost. Avizované doručení, vyhlížím, jsem na telefonu, nikdo nepřijel. To se opakuje další den. Třetí den nic. Na stránkách zjistím, že mne řidič nezastihl, nechal oznámení, není pravda. Pak, že jsem si změnil termín doručení, taky není pravda. Na napsaný e-maily nikdo neodepíše, formulář na zadání stížnosti nelze odeslat, komunikace nulová. Co slibují, není pravda. Po týdnu zásilku nemám.
Hodnocení
pokud to je možné snažím se a nadále se snažit budu se tomuto dopravci vyhnout, tváří se profesionálně má aplikaci téměř na všechno, která je bohužel nefunkční, nejsou schopni doručit balík z depa do 2 dnu, cely proces trval týden, někomu to možná příjde směšné , ale zlatá česká pošta
DPD byl jediný koho jsem využívala, ale po špatné zkušenosti, raději kohokoliv jiného i třeba Českou poštu jen ne je. A zbytečné je si připlácet štítek Křehké, stejně to bude Vaše chyba, když dojde balík poškozen :)
Nakupuji často přes net, ale to, co předvedli vaši kurýři předčilo veškerou fantazii, včetně informací o cestě zásilky. Zásilku jsem měl na adresu, 8.10. 15:42-16:42 hod.. Nepřišlo nic, nikdo nevolal a na vašich stránkách – „nebylo možno doručit“.
Další den zpráva, že zásilka je do 16.10. uložena v SAZCE – Michal Janďourek. Ta SAZKA má adresu, takhle jsem musel shánět, kde je nějaký Janďourek, protože provozoven SAZKY je u nás více. Na vašich stránkách – „doručeno v 13:01 hod.“
Jaké překvapení – ani v 16:00 hod. tam zásilka nebyla. Po té, co mně pracovnice prodejny řekly, že je to dnes téměř na denním pořádku, jsem si o vašich službách udělal obrázek. Jsem zvědav, zda mně zboží vůbec dojde.
Jedna z nejhorší doručovacích firem,bez možnosti komunikace s řidičem a při zpoždění ani nemluvím.V případě výhrad k jejich doručování Vás po chvíli vypne po vyslechnutí nahraného hovoru.Při změně zboží dva až tři dny před dodáním za jiné doručí oba balíky s podmínkou převzít oba nebo podepsat odmítnutí obou.Naposled co jsem využil jejich služby.Pokud bych takhle měl dělat práci v obchodu,raději nic.
Hov.. da. Telefon na řidiče není, není možná komunikace a domluva. Balík nedoruci, místem jen projedou, na mobil nevolaji_vytoci hovor a hned zavesi, takže Maj v telefonu že volali, zákazník samozřejmě zmeškaný hovor nemá. Znovu nedoruci, buď si mě chytni v dalším městě nebo dojed do depa.. Na netu že můžu změnit doručení čas a termín? Termín jo ale čas je stejný od 8 do 18 hod, žádné menší rozmezí, pro pracujícího člověka nereálné. Žádný prozakaznicky servis, no nic jdu psát stížnost ať se na dpd zabaví. Lidičky prosím nedělejte takovým zmetkum kšefty, takový mají zkrachovat.