DPD je přepravní společnost, která se specializuje na balíkové služby. Je součástí mezinárodní skupiny DPDgroup. Díky tomu můžete její služby využívat i do zahraničí. V České republice má více než 500 kurýrů a 14 dep. Při doručování se spoléhají na moderní technologie a inovace. Snaží se maximálně vycházet vstříc klientům, zakládají si na špičkovém zákaznickém servisu a podpoře.
- rychlost dodání zboží
- rozšířený dopravce u mnoha firem
- možnost změny doručení
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Společnost DPD byla založena v roce 1977. Působí v Evropě, Asii, Jižní Africe a Jižní Americe. Vlastní ji francouzská společnost La Poste, kterou spravuje francouzská státní pošta. La Poste DPD odkoupila v roce 2001.
Přehled služeb
DPD přepravuje především lehčí parcelní zásilky do 31,5 kg. Doba doručení se liší dle vzdálenosti a typu zásilky, zpravidla ale trvá v rozmezí 24 až 72 hodin. Nabízí také služby jako garantované doručení do 24 hodin, expresní doručení apod. Navíc doručují i o víkendech.
Pokud se registrujete na doméně DPD.com a stanete se stálým zákazníkem této společnosti, budete mít přístup ke spoustě výhod – snadnější přístup ke službám, zvýhodněné ceny a rychlejší zpracování požadavků. Vzhledem k celosvětové působení nabízí vnitrostátní i mezinárodní přepravu ve vlastní režii. Pokud potřebujete zaslat do zemí, kde DPD nepůsobí, společnost vám přepravu zprostředkuje s externím přepravcem.
Sledování zásilek
DPD má vlastní aplikaci, se kterou budete mít přehled o vašich zakázkách. I samotné zadávání je mnohem snazší. Výdejní místa DPD neboli Parcel shopy najdete po celé republice. Můžete je využít v případě, že se vám nehodí převzít balíček přímo od kurýra na vaší adrese.
Síť Parcel shopů se neustále rozrůstá stejně jako partnerských výdejních míst. Sledování zásilky je možné přes online tracking, budete k tomu potřebovat referenční číslo. Kurýrům můžete platit v hotovosti i kartou. Na výdejních místech není platba kartou vždy možná, doporučujeme se dopředu informovat.
Zajímavé odkazy
- Často kladené dotazy
- Informace o vnitrostátní přepravě
- Informace o mezinárodní přepravě
- Doplňkové služby
- Sledování zásilky
- Odeslat zásilku
- Vrácení zásilky
- Výdejní místa DPD
- Aplikace DPD Kurýr
Kontakty
- Telefon: +420 225 373 373 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod.)
- Email: info@dpd.cz
- Reklamace
- Kariéra
- Centrála společnosti: Direct Parcel Distribution CZ s. r. o., Modletice 135, 251 01 Říčany u Prahy
- Facebook: DPD.cz
- Instagram: dpd.cz
- Twitter: @DPD_Czech
DPD je uz skoro horsi nez česká pošta.. U ceske posty si sice zaplatim o nejakou korunu vic a doruci to o den pozdeji, ale aspon DORUCI!! DPD to vrati odesilatelovi s tim, ze je nedostatecne zabalen, nebo pouzito malo kartonu (ikdyz ten karton se neda pouzit .. )
ano, jsou horší než ČP – což bych nevěřil. Problém je, když eshop nenabízí jinou možnost doručení…. Na poštu se aspoň (někdy) dovoláte… resp. jste schopen na webu dohledat funkční telefonní číslo…
Dnes opět další otřesná zkušenost. Přesměrovaný balík kurýr na určenou adresu nedovezl, prý to nevidí v systému. Z centrály přislíbeno rychlé vyřešení, po mnoha hodinách ovšem přišla zpráva, že balík je již na zcela jiném výdejním místě, na druhém konci města. Odesílateli, který již situaci začal s ohledem na hodnotu balíku také řešit, pak DPD tvrdilo, že námi zvolené výdejné místo bylo zaplněné. Tuto skutečnost jsme ověřili – na výdejním místě nám bylo sděleno, že mají rozhodně volno. Je tedy jasné, že kurýr se nechtěl dále s balíkem obtěžovat a hodil ho v tu chvíli tam, kde se mu to nejlépe hodilo. Celé jednání nám přijde jako neskutečně drzé, vzhledem k tomu, zvláště, že se jedná o placenou službu. Číslo balíku: 13855039114553
Selhání DPD :
Nikdo mi nedal předem vědět ( ani na mail, ani na telefon ), že v konkrétní den a hodinu ( 13.4.2023 v 10:00 ) mi bude zásilka doručena.
Kurýr, který mě po prvním zavolání ( které možná provedl až těsně před příjezdem na adresu) zrovna nesehnal – se prostě otočil a s balíčkem odjel.
Když jsem si všiml zmeškaného hovoru, tak jsem mu já sám z vlastní iniciativy volal zpět, ale on se odmítl vrátit nebo mi balíček předat aspoň odpoledne na zpáteční cestě ( tvrdil, že je zrovna v Albrechticích a pokud se vracel do Slezské Ostravy, tak rozhodně projížděl, nebo mohl projíždět, kolem Horní Suché ), ale nechtěl.
Kurýr mi do telefonu slíbil dovoz balíčku druhý den ( tedy 14.4.2023 ) opět kolem 10:00, ale neudělal to. Dokonce jsem ho na dotyčnou adresu viděl přijet, byl to muž kolem 35 let věku, zavalitý brunet s krátkými vlasy a hustým plnovousem. Přijel v bílé neoznačené dodávce, pak cosi předal staršímu muži v modrých montérkách a odjel, aniž by mi volal a předal moji zásilku.
Po jeho odjezdu jsem se podíval do systému sledování zásilky ( https://tracking.dpd.de/status/sk_SK/parcel/06505072850228 ) a s údivem jsem zjistil, že zásilka 14.4.2023 vůbec neopustila depo v Ostravě ( a pořád tam byla poznámka „Adresa príjemcu nie je správna“ i když jsem tento nesmysl písemně vyjasňoval na zákaznické lince, tentýž den, ráno v 7:49 ).
Aby nedošlo k dalším zmatkům, ztrátě nebo vrácení zásilky, poslal jsem známého, aby mi odpoledne zásilku vyzvedl na depu v Ostravě. Což se podařilo.
Po předání zásilky někdo zpětně editoval historii pohybu zásilky a uložil, že dne 14.4. od 9:09 byla zásilka „na rozvoze“, což nebyla pravda, jak se dalo v průběhu dne několikrát ověřit.
Ani včasné kontaktování zákaznické linky ( Anna Kočí na info@dpd.cz ) nemělo na následný zmatek a kurýrovo lhaní žádný vliv. Vše dál probíhalo „samospádem“, a dokonce mimo pravidla DPD, jakobych jim vůbec nepsal…
DPD nikdy více.
Nikdy více si přes Vaši společnost neobjednam. Jste horší než Česká pošta a to je co říct…
Objednala jsem balíček s doručením do Alza boxu. Krmení pro zvířata, které urgentně potřebuji, protože už mi dochází. Objednáno včas u dodavatele. Doručení mělo být na pohodu. Kdyby ovšem nezadal prodávající doručení společnosti DPD !
Balík měl být doručen do Alza boxu, tedy žádné chytání adresáta doma. Může být do boxu doručeno kdykoliv během 24 hodin. Doručení mělo být 13.4.2023. Přišla SMS, že z kapacitních důvodů doručí 14.4.2023. O.K. pohoda. Dnes 14.4.2023 SMS, že nedoručí a ani není sdělen termín jiného doručení. Takže možná v pondělí, možná za týden. A ještě výzva, pokud balík potřebuji, ať si pro to zajedu do Unhoště.
Ano, balík potřebuji. Ne, do Unhoště pro něj nepojedu, protože jedno poštovné už jsem zaplatila u prodejce.
Při doručení zásilky vám přijde sms, že zásilka bude doručena. V den, kdy mi byla tato zpráva doručena, už žádná další zpráva nepřišla, nikdo nepřijel. Další den přišla zpráva, že balíček bude doručen (rozmezí jedné hodiny) mezi 11:55 a 12:55, přestože jsem psala do požadavků doručení po 14h. Na kurýra žádný kontakt nepřišel. Volala jsem proto do depa (číslo jsem musela hledat na internetu). Trvalo poměrně dlouho, než jsem byla přepojena z virtuálního asistenta na skutečného člověka. Tam mně bylo sděleno, že číslo na kurýra mně nadiktovat nemohou, pošlou ho na email. 15 minut poté stále nic nepřišlo. Komplikovanější způsob jsem ještě neviděla. Příště rozhodně volím jinou přepravní společnost.
Při doručení zásilky vám přijde sms, že zásilka bude doručena. V den, kdy mi byla tato zpráva doručena, už žádná další zpráva nepřišla, nikdo nepřijel. Další den přišla zpráva, že balíček bude doručen (rozmezí jedné hodiny) mezi 11:55 a 12:55, přestože jsem psala do požadavků doručení po 14h. Na kurýra žádný kontakt nepřišel. Volala jsem proto do depa (číslo jsem musela hledat na internetu). Trvalo poměrně dlouho, než jsem byla přepojena z virtuálního asistenta na skutečného člověka. Tam mně bylo sděleno, že číslo na kurýra mně nadiktovat nemohou, pošlou ho na email. Je to již 15 minut, číslo nepřišlo. Komplikovanější způsob doručení jsem ještě neviděla. Příště rozhodně volím jinou společnost.
Po minule a této zkušenosti už nikdy DPD Přepravu nejsou schopni doručit na cas
Nás stát se chce rovnat USA ale tam by tito pracovnici s takovým přístupem neuspěli
Po dnešní zkušenosti a přečtení dalších recenzí už nikdy.
Řidič se ani neobtěžuje navštívit bydliště. A to nebydlím na vesnici.