Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.

logo ppl

logo PPL

Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.

Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.

Hodnocení: Evropský dopravce PPL patří mezi hlavní dopravce v ČR. Spadá do sítě dopravce DHL Parcel Europe.
KLADY
  • rychlé doručení
  • možnost měnit termín doručení
  • nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
ZÁPORY
  • občas není dodržen termín pro doručení

Představení dopravce

Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.

Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.

Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.

PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.

Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.

Přehled služeb

Vnitrostátní balíková přeprava

  • PPL Parcel Business
  • PPL Parcel CZ Private
  • PPL Parcel CZ dopolední balík
  • Balík Pro Tebe

Mezinárodní balíková přeprava

  • PPL Parcel Connect EU
  • PPL Parcel Business Europe

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Zákaznická podpora
  • Telefon: 225 331 500
  • E-mail: info@ppl.cz
  • Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Evropský dopravce

Společnost PPL CZ má kvalitně zpracovaný informační systém. Vždy se včas dozvíme, kdy máme čekat svou zásilku, kolik bude dobírka, případně si také můžeme změnit termín doručení nebo se domluvit na uložení balíčku/zásilky v některém z PPL ParcelShopů, tedy na výdejním místě. Samozřejmě, že i u PPL CZ se občas může vyskytnout nějaký problém s doručováním zásilky. Nikdy se však nestane, že by nebyl příjemce o všem včas a podrobně informován. Vždy je sjednána náprava a příjemce svou zásilku nakonec obdrží. Rychlé je i případné vyřízení reklamace v případě, že dojde k poškození zásilky během přepravy od odesílatele k příjemci.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
8.5
3.3Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
4
Jednání se zákazníkem
2.7
Klady
  • Rychlé doručení
  • Možnost měnit termín doručení
  • Nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
Zápory
  • Občas není dodržen termín pro doručení
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

518 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Už dva týždne čakám na balík s doručením 2-5 dní. Neviem sa dostať k žiadnemu zákazníckemu servisu. chatbot na stránke opakovane nadobúda aby aom proste čakal. Dostal som sa k formuláru na sťažnosť na ktorý bola odpoveď po dvoch dňoch e-mail či je to ešte relevantné (balík sa nepohol zo skladu).

    Klady: Nič
    Zápory: Zákaznícky servis je bez ľudí
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. Reply
    Veronika Procházková 27.3.2025 v 12:39

    doručují si jak chtějí a kam chtějí, což je nejhorší. není možné zadat jinou adresu protože zásilku mají již v přepravě, ale vy to nevíte protože obdržíte zprávu až je to v přepravě. Když se náhodou dovoláte, jsou velmi arogantní. Bohužel jako zákazník e-shopu jsem odkázaná koho oni mají navoleného a bohužel i když mají jiného pro mě spolehlivějšího dopravce není možnost si vybrat. Nezbývá nic jiného než tlačit na prodejce z e shopu, aby dal možnost zákazník volby.

  3. 0.25
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    10

    Dnes trapný pokus o doručení,bez jakéhokoliv avíza zásika pohozena v okolí domu,v apk jsem zadal jsem na adrese

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  4. 1
    Rychlost doručení
    40
    Jednání se zákazníkem
    0

    Jediná jistota u PPL je ta, že nikdy nedoručí balík na určené místo. U mě 3/3.

    Klady: Žádné
    Zápory: Nikdy nedoručí balík tam kam si objednáte.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. Reply
    KATEŘINA NĚMCOVÁ 22.1.2025 v 13:19
    5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    Jako firma volíme přepravu PPL. Chtěla bych moc pochválit řidiče Michala Cinu, který jezdí v Mělníku. Ochotný a vždy vstřícný řidič.

    Klady: RYCHLÉ DORUČENÍ A SKVĚLÉ JEDNÁNÍ
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. Dnes jednání řidiče jedna velká katastrofa. Balík měl být doručen ráno, je jedna hodina a balík stále nemám a není ani uložen na výdejním místě. Řidič telefon nezvedá nebo mi pokládá při hovoru. Doufám, že už nikdy nebudu muset využít.

  7. Řidič mě kontaktoval,že je před domem, když jsem sešla dolů nebyl tam na telefon nereagoval a následně mi přišla sms,že mám balík na parcel boxu. Na zákaznickém servisu mě informovali,že jsem nebyl k zastižení tak neměli jinou možnost než balík umístit do boxu.

  8. Nedoručují na adresu a rovnou uloží někde do boxu

  9. 0.25
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    10

    Objednáno do parcelshopu ve Františkových Lázních, zásilka doručena do Aše – 20 km daleko. Na e-mail dorazila automatická odpověď. S chatovým robotem je to ztráta času. Tuto společnost už nikdy více k přepravě nevyužiji.

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  10. 5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    S PPL mám jen ty nejlepší zkušenosti,velice ochotní a příjemní řidiči. PPL,nejlepší dopravce v ČR.

    Klady: Po všech stránkách *****
    Zápory: Zápory 0
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
1 2 3 48

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo