Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.
Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.
Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.
- rychlé doručení
- možnost měnit termín doručení
- nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
- občas není dodržen termín pro doručení
Představení dopravce
Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.
Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.
Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.
PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.
Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.
Přehled služeb
Vnitrostátní balíková přeprava
- PPL Parcel Business
- PPL Parcel CZ Private
- PPL Parcel CZ dopolední balík
- Balík Pro Tebe
Mezinárodní balíková přeprava
- PPL Parcel Connect EU
- PPL Parcel Business Europe
Zajímavé odkazy
- Změna dispozic zásilky
- Jak se stát zákazníkem
- Reklamace
- Kontaktní formulář
- Často kladené dotazy
- Seznam ParcelShopů
- Správné označení etiketou
- Správné balení zásilky pro vnitrostátní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro mezinárodní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro přepravu v rámci sítě PPL ParcelShop
- Webová aplikace
- Webová aplikace návod
- ADR – Identifikace typu přepravy
Kontakty
- Zákaznická podpora
- Telefon: 225 331 500
- E-mail: info@ppl.cz
- Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798
Ráda bych pochválila řidiče PPL Pavla, který doručuje na Náchodsku, konkrétně ve Velkém Poříčí.
Je velmi příjemný, ochotný a navíc vždy usměvavý. Doufám, že si takových zaměstnanců firma váží a náležitě je za to oceňuje.
Tak moje zkušenost je letos před vánoci otřesná. Při nákupu jsem vybrala výdejní místo s delší pracovní dobou. Řidič však zásilku složil na jiné výdejně s krátkou výdejní dobou, kterou nestíhám kvůli své prac.době. Mnou vybraná pobočka prý nemá dostatečnou kapacitu, což při objednání nebylo nikde uvedeno. Převoz zásilky v PPL odmítli, změna doručení už nebyla možná. Na mail odpověděli až za dva dny a na telefonu byla navíc ještě slečna arogantní. Prý ať si někoho pošlu… Zaplatila jsem dopravu, změnili bez upozornění a mého souhlasu pobočku a ani se neomluvili. PPL si už nikdy nevyberu.
Ja jsem s PPL bcelku spokojena. Pokud si objednavam balik a chodim do prace, necham si jej dovezt tam. Mame vratnici, kde balik prevezmou a ja si jej pak vyzvednu. Minuly tyden, tedy pred Vanoci, jsem rano dala balik do Parcelshopu a druhy den mi adresatka psala, ze jej obdrzela, takze rychlost OK. Rozhodne jsem spokojenejsi s PPL nez treba se Zasilkovnou ci Ceskou postou. A co se tyka „chovani k balikum“ – proste neobjednavam elektroniku ani krehke veci a mam klid ?
Mám stejné zkušenosti s těmi šmejdy jako Vy. Já jsem 4.1.poslal tři zakázky a oni přehodili adresy a poslali všechny tři zásilky tedy na jiné adresy. A teď tvrdí, že to je moje chyba a jsou arogantní a ještě navíc lžou.
Bohužel několikrát zaslání nepravdivé sms či e=mailu, že jste nebyla doma či podobně lživé informace proč nebylo doručeno. Na info lince velice nepříjemná paní, ktera neposkytne informace s odůvodněním, že není řidič a následně ukončuje hovor,aniž by počkala co dále klient chce. Asi ji práce nebaví,tak by ji pravděpodobně neměla zastávat.
Naprosto otřesná služba, už NIKDY. Řidič v Benešově neomalený a drzý, balík doručí klidně do jiného města – několikrát. Pokud má eshop na výběr dopravce jen PPL, tak si tam neobjednám.
Jak již někdo psal výše – absolutní drzost – napíší že zásilku doručili na výdejní místo, avšak někam zcela jinam a v sms to ani nenapíšou – pouze zmíní osmimístný kód výdejny (zřejmě si ho mám zapamatovat). V mailu už to zmíněno bylo. Nechápu tohle uvažování, místo je evidentně zvolené kvůli lokaci a otvíracímu času, ne náhodně. Kdyby se alespoň zeptali, jestli můžu na doručení do vybraného místa den či dva počkat, ale to ne. Bohužel je to dárek na Vánoce a placený, takže ho vyzvednout budu muset. Zajímalo by mě, jak by se jim líbilo, kdybych za jejich služby zaplatil obdobným způsobem – tedy částku tak nějak přibližnou jejich požadavku.
Dobrý den, balík který jsem si objednala a zaplatila dopravu na určité místo mi PPL klidně dalo na jiné místo. Ne o ulice vedle, ale rovnou do jiného města!!!!!!Myslím si, že pokud si zákazník vybere určité místo, má to asi nějaký důvod. Komunikace s PPL o náprávě nulová.
Tato společnost která má dodavat balíky je neschopná vůbec nedodržují termín dodání
Jako obvykle – kurýr se neozval, nedoručil balík v danou hodinu a den, kdy měl přijít. Volal mu manžel, dohodl se s ním na další den, že přijede. Nejenže nedošel, ale ani nezvedl telefon.
Na zákaznické lince absolutne neschopní – žáden projev vstřícnosti, když je to ještě jejich chyba. Nevěděly kde je kurýr, jenom to, že naši zásilku má u sebe a žádné řešení neposkytli (napr. umístění do ppl parcelshopu). Na stránkách se nedá absolutně nic změnit – nemůžeme dělat se zásilkou NIC.
Je další týden. Zásilka stále není doručena. Vymluvili se na špatné počasí – jenomže se nacházejí přímo v Brně, kde taky bydlíme a když jsme schopní jezdit autem my, nevím jaký problém mají oni, ještě když je venku úplně normálně. Stále žádní projev vstřícnosti ze zákaznické podpory. Žádné rychlé řešení. Vůbec si ani nemůžeme po zásilku přijít osobně – jak říkám, je to nedaleko nás.
Ono by nám to bylo jedno, kdyby jsem ten balík nutně nepotřebovali (seno pro zvířata) a nebáli se jestli přijde vůbec kvalitně v pořádku (nevíme v jakých podmínkách je uskladňují v ppl). Pokud přijde ve zlém stavu, jsme velice zvědaví jak to budou řešit.
A jsme taky zvědaví, kdy vůbec zásilka přijede.
To co mají na stránce napsaný – že zasilky poslané 22. přijdou do druhýho dne, nenechte se zmýlit, pravda to určitě nebude.
Do teďka lituji toho, že jsem zvolila doručení přes ppl.
A to nám mají přivézt ještě jeden balík…možná do Vánoc nebo po Novým roce se ho dočkáme s takovým přístupem ?
Do Chodové Plané PPL-naprostá spokojenost. Milý a ochotný přístup.
Bez mého souhlasu složili balík na úplně jiné výdejně, kde je tak krátká pracovní doba, že si ho nestihnu vyzvednout. Navíc se tam ani nedá pořádně parkovat.
Zaplatím si za dopravu a oni klidně nedodrží to nejdůležitější, aniž by se zeptali.
Považuji to za drzost.