Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.
Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.
Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.
- rychlé doručení
- možnost měnit termín doručení
- nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
- občas není dodržen termín pro doručení
Představení dopravce
Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.
Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.
Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.
PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.
Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.
Přehled služeb
Vnitrostátní balíková přeprava
- PPL Parcel Business
- PPL Parcel CZ Private
- PPL Parcel CZ dopolední balík
- Balík Pro Tebe
Mezinárodní balíková přeprava
- PPL Parcel Connect EU
- PPL Parcel Business Europe
Zajímavé odkazy
- Změna dispozic zásilky
- Jak se stát zákazníkem
- Reklamace
- Kontaktní formulář
- Často kladené dotazy
- Seznam ParcelShopů
- Správné označení etiketou
- Správné balení zásilky pro vnitrostátní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro mezinárodní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro přepravu v rámci sítě PPL ParcelShop
- Webová aplikace
- Webová aplikace návod
- ADR – Identifikace typu přepravy
Kontakty
- Zákaznická podpora
- Telefon: 225 331 500
- E-mail: info@ppl.cz
- Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798
Hodnocení
PPL mi mala doručiť už zaplatený tovar, na domácu adresu. Začiatkom týždňa mi prišlo emailom upozornenie, že nasledujúce dni mi zásielku doručia. Do konca týždňa nič neprišlo, tak som zásielku podľa čísla vyhľadala. Na moje veľké prekvapenie mi vraj bola zásielka doručená. Začala som pátrať ďalej. Telefón mi nedvíhali, tak som písala emaily. Najprv mi odpísali, že budú po zásielke pátrať . Potom mi napísali, že zásielku prebral nejaký pán. Tretíkrát mi napísali, že ju prebral na mojej adrese nejaký Ukrajinec! Na otázku, prečo ju nedoručili osobne mne – som žena, nie pán – a ani si nepýtali kód na doručenie, ktorým disponujem iba ja a prečo ma neupozornili, v ktorý deň mi idú zásielku doručiť, mi vôbec neodpovedali. Zatiaľ zásielku nemám, napísala som odosielateľovi, ďalej uvidíme.
Absolutní katastrofa a pohrdání zákazníkem. Zaplatil jsem si dodání do domu. Avízo o dodání, které slušné přepravní společnosti posílají alespoň jeden den předem, nebylo žádné. V den dodání přišla SMSka v době, kdy jsem byl 100km od domu, a řidič mne tedy nemohl zastihnout doma to natvrdo uložil do výdejny. Přestože jsem si zaplatil dodání do domu. V mailu zásilky tvrdí, že je možné přesměrovat dodání na adresu, při pokusu o to se ukázalo, že to nefunguje – nešlo to. V následovné komunikaci na zákaznické lince se slečna vysloveně drze a dost neurvale odmítla ovšem bavit. Ti lidé si vyberou peníze, neposkytují za ně elementární služby a potom se na všechno vykašlou. Tak tady už nikdy nic.
Z jedné naší prodejny jsme si přesouvali zboží na druhou prodejnu. Zboží v kartonech, přelepené naší páskou. Po doručení na cílovou prodejnu, karton rozříznutý, přelepený PPL páskou a uvnitř samozřejmě chybí 3 nejdražší kousky. Celý den jsme dávali dohromady podklady k tomu, co tam bylo, všechno chtěli doložit, tak jsem jim to poslali. 5 minut na to nám volali, že to náhodou našli na depu. Bohužel moc dobře věděli, co dělají.
Jiný parcelshop než jsem žádala
Končím s PPL. Tohle je vrchol drzosti, neprofesionality a arogance. Řidič, který po minutě odjíždí a řekne, že ho to nezajímá at si klidne stezuji, nebo se mu vubec neda dovolat a automat rekne, ze ma po pracovni dobe. Na lince se ho ještě zastávají a omlouvaji ho. Po dvou dnech zásilka nedorucena a prisla jen SMS, že hude vrácena. Na lince pak jen řeknou to se stává a ještě vás nutí zavolat před 18tou hod. a přesměrovat zásilku. PPL už opravdu nikdy !!
Naprostá neschopnost reagovat na změnu doručovací adresy. V online formuláři bylo vše správně vyplněné a odsouhlasené, přesto kurýr dovezl zásilku na původní místo. Po telefonu slíbil dovoz na nově zadanou adresu, ale vykašlal se na to a zasilky se zbavil na výdejním místě (bez možnosti zákazníka si výdejní místo zvolit!). Toto se opakovalo ve dvou případech.
Potřetí kurýr odmítl před domem čekat, než sejdeme ze schodů!
Nevím co se stalo v poslední době, ale z PPL se stala naprosto tragická společnost. Dvakrát po sobě během dvou týdnů mi měl být doručován balíček, dvakrát byl bez jakéhokoli upozornění uložen na místě, kam jsem se vzhledem k pracovní době mohl dostat až za několik dní. V jednom případě byla v zásilce rostlina.
To je prostě vrchol, solidní společnost by alespoň dala vědět, že není možné doručit a dala na výběr kde má být zásilka uložena, nebo třeba nabídla jiný termín doručení.
Jsem opravdu rozčarovaný a služby PPL jsem využil naposledy. I holubí pošta by byla spolehlivější.
Chválím paní Karáskovou – Chomutov. Je velice vstřícná při změně dodání na jinou adresu.
Dnes dne 18.3.2022 v 19:10
Na ulic Laštůvkova mě byla doručena zásilka z lidlu
A pan řidič byl příjemný, hodně milí, při odevzdání zásilky usměvaví, jsem spokojena že takoví se tam najdou