Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.
Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.
Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.
- rychlé doručení
- možnost měnit termín doručení
- nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
- občas není dodržen termín pro doručení
Představení dopravce
Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.
Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.
Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.
PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.
Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.
Přehled služeb
Vnitrostátní balíková přeprava
- PPL Parcel Business
- PPL Parcel CZ Private
- PPL Parcel CZ dopolední balík
- Balík Pro Tebe
Mezinárodní balíková přeprava
- PPL Parcel Connect EU
- PPL Parcel Business Europe
Zajímavé odkazy
- Změna dispozic zásilky
- Jak se stát zákazníkem
- Reklamace
- Kontaktní formulář
- Často kladené dotazy
- Seznam ParcelShopů
- Správné označení etiketou
- Správné balení zásilky pro vnitrostátní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro mezinárodní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro přepravu v rámci sítě PPL ParcelShop
- Webová aplikace
- Webová aplikace návod
- ADR – Identifikace typu přepravy
Kontakty
- Zákaznická podpora
- Telefon: 225 331 500
- E-mail: info@ppl.cz
- Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798
Jako vždy PPL „nezklamalo“, nemám s ním žádnou dobrou zkušenost. Každá objednávka přes PPL je peklo. Poprvé m vytočili, když jsem jasně zaškrtla, že si přeji doručení v odpoledních hodinách, ráno v sedm mi volá řidič, že mi bude dopoledne doručovat balíček. Tak slušně povídám, že jsem si zaškrtla odpolední doručování a on, že to tam nevidí a mám smůlu a položil mi telefon. Takže jsem musela zazdít školu, protože jsem fakt neměla čas ještě po škole hledat jejích parcelshop. Chlap přijel vysmátej „Haha, pak jsem si všiml, že jste tam měla zaškrtnutý odpolední hodinu.“ No pááááni diky, to mi fakt moc pomohlo. Okey stane se, všichni jsme jen lidi. Ale, že mi někdo třískne s telefonem a pak si myslí, že když si takhle nakráčí a všechno bude nejvíc v pohodě, to mi hlava fakt nebere. Zážítek dnes, volám řidiči a slušně prosím, jestli by nešel balíček doručit až odpoledne (pardon, ale můžete mi říct, jaký normální studující a pracující člověk je dopoledne ve všední den doma?!). Opět řidič arogantní b**** (pardon). Kdybych popravdě věděla, že doručení je přes PPL (obchod to neuváděl), tak tam radši ani nenakoupím a pořídím ty samé věci někde jinde, kde doručuje česká pošta (pardon, ale i když jim to občas trvá, jednání s nimi aspoň za mě na jedničku s hvězdičkou – vždycky se ptají, jestli jsem doma, jestli to chci na poštu nebo doručit znovu). PPL nikdy, nechápu, že ještě nezkrachovali tímhle stylem, nikdo v mým okolí jim nemůže přijít na jméno.
Odesílatel: Zalando SE
Číslo zásilky: 45181708461
PIN pro převzetí zásilky: 950042 – Absolutně arogantní přístup doručovatele – neochota se domluvit není ochoten vyčkat 20 sekund na vyřízení a okamžitě odváží balík někam do úschovny kde ho zákazník musí problematicky vyzvedávat. Takže služba doručení absolutně neorientována prozákaznicky. Pokud budou pro PPL pracovat takovíto “ pracovníci“ tak lze službu PPL hodnotit pouze NEGATIVNĚ . Příště pokud budu moci volit dodavatele tak samozřejmě NE PPL
Odesílatel: Zalando SE
Číslo zásilky: 45181708461
PIN pro převzetí zásilky: 950042
Dnes v čase 9-11 měla jsem dostat zásilku. Řidič mi volal již před 9 (volal pouze 1), než jsem doběhla tak měla nepřijatý hovor. Hned jsem mu volala zpět, kde mi to tipnul. Volala zpětně ještě několik krát ani žádná reakce nebyla. Mezí tím mi přišel mail s tím že zásilku se nedařilo doručit. Psala jsem zprávu také, na kterou odpověď dostala až za hodinu že čas je pouze orientační a že mi volaly víc než jednou. Prosím vás, jak kurýr si může dovolit zavolat si jednou, ještě ne v čas doručení, ignorovat veškerou reakci, lhát ohledně volání a ještě k tomu napsat mail ze se nedařilo doručit zásilku?? K tomu kurýr dodal, že není schopen zvednout telefon, pokud probíhá placení kartou. Volala jsem na zpět hned po nepřijatém hovoru od něj. Tím kurýr chce říct, že během minuty stihnul zavolat dalšímu zákazníku, dojet na místo a provádět placení?? Během minuty? Nemyslím si to. Tohle chování mi nepřijde OK. V telefonu mám veškeré záznamy. Obzvlášť v této covidové době, kde není vhodný pohybovat ve městě bez akutnosti. Teď já musím jet a vyzvedávat zásilku sama přes totální neschopnost a nezájem kurýra. Podle mě, takové lidí vůbec neměly by pracovat v této službě.
Já jsem s PPL a naším kurýrem naprosto spokojená. Vždy se s ním dá na čemkoli domluvit, když je potřeba balík nechá i v depu na doručení až v jiný den, nebo při nepřítomnosti přenechá kolegům v kanceláři. Vím kudy jezdí, takže když vím, že během dne ho zastihnu jinde, balík předá kdekoli po trase. Všechno je to jen o lidech a díky tomuto já na PPL nedám dopustit :-)
Poslední dobou nespokojenost. Objednán balík, nedodano na adresu, nevolaji a nechají na vydejnim místě, platím de facto za nic.
Dnes tj.26.11.2021 mi byl doručen balík, přeprava PPL. Zároveň jsem byla emailem upozorněna na dodržování hygienických předpisů /nouzový stav/, kurýr patrně respirátor neviděl ani z rychlíku. Ano, s respirátorem jsem si vyndala zásilku z vozu, zaplatila včetně „diška“ a pan řidič je vysmátý.
Nehoráznost. S upozorněním, vážení, začněte u sebe.!!!
Nechápu když zaplatím PPL 140 Kč, nezavalolají nedají vědět že balík už mají. Nechali ho na DHL odběr na Depu, na Jáchymovské ul. 96 . Doručovateli jsem to oznámila a ten to poslal normálně. Jsem z toho zklamaná, rovnou to mohli nechat na zásilkovně a za poloviční cenu. Hlavně že tam ti mlaďí byli samý smích, když jsem vyzvedla balík. Hrozný už nebudu vybírat tuto variantu dopravy!!!!!
Pan řidič je milý, ochotný, s doručením nikdy nebyl žádný problém. Jsem spokojená a chválím! Takových lidí by mělo být v dnešní době daleko více :-)
Bohužel nedoporučuji.