Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.
Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.
Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.
- rychlé doručení
- možnost měnit termín doručení
- nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
- občas není dodržen termín pro doručení
Představení dopravce
Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.
Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.
Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.
PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.
Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.
Přehled služeb
Vnitrostátní balíková přeprava
- PPL Parcel Business
- PPL Parcel CZ Private
- PPL Parcel CZ dopolední balík
- Balík Pro Tebe
Mezinárodní balíková přeprava
- PPL Parcel Connect EU
- PPL Parcel Business Europe
Zajímavé odkazy
- Změna dispozic zásilky
- Jak se stát zákazníkem
- Reklamace
- Kontaktní formulář
- Často kladené dotazy
- Seznam ParcelShopů
- Správné označení etiketou
- Správné balení zásilky pro vnitrostátní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro mezinárodní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro přepravu v rámci sítě PPL ParcelShop
- Webová aplikace
- Webová aplikace návod
- ADR – Identifikace typu přepravy
Kontakty
- Zákaznická podpora
- Telefon: 225 331 500
- E-mail: info@ppl.cz
- Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798
Nespolehlivost. Byl mi odvezen balík i po dohodě s řidičem kde řidiš sliboval že přiveze balík následují den na adresu. Tak ho odvezl na PArcelSHop 70km od domu. Podal sem reklamaci a DEPO vyhodnotilo že ho přivezou následují den. To se nestalo následují dne mi ve 12h bylo řečeno že ho někdy výhledově dopraví. Pak infolinka a nevysvětlení proč tak jednají i navzdor vyřešení reklamace. PPL už nikdy
PPL rozhodně nebrat. Arogance, neochota. V den doručení jsem nebyl doma a zásilku odeslali zpět do eshopu, přestože jsem po telefonu s řidičem požadoval uložení na výdejním místě.
PPL v současné době nedává možnost změnit čas ani místo doručení. Ráno vám přijde SMSka s oznámením času a kontakt na řidiče. Voláte tedy řidiči a ten Vám oznámí že balík nesmí dovézt zpět, takže jej vyloží na nejbližším PPLpointu.
Konkrétně: balík objednán do zaměstnání, onemocněl jsem, balík složen 2km od zaměstnání, ale 30km od domova.
Pověst nemá firma vůbec dobrou, dnes jsem se přesvědčila osobně. Myslím, že by měla lépe vybírat zaměstnance, řidiče. SMS přišla chvíli před stanoveným termínem, řidiči se nedalo dovolat a když už jsme si zařídili, že bude mít kdo zásilku převzít, řidič nemohl 4 minuty na tuto osobu počkat. Příště raději s jinou společností.
Říčka je na vás bezdůvodné n****** a říká vám mladý pane a každá věta od ní je jako kdyby vám říkala, že jste totální i****.
Zdravím, jsem opravdu naštvaný. Dnes balík co měl být doručen odpoledne a byl jsem informován jak zprávou tak e-mailem, přijel už dopoledne a hrozně se diví že nejsem doma. Řidič nekomunikuje, info mi paní řekla že to řešit nebude. Tak co jste za firmu!!
Pouzivam pro prijimani i odesilani. Prehledny servis. Moznost dorucit do parcel shopu-i na posledni chvili po domluve primo s kuryrem. Mam urcite stesti na kuryra-fakt zatim vesmes prijemni a ochotni. Email den-dva dopredu, sms rano s casem doruceni a to vetsinou sedi.
Já tedy nemůžu na PPL napsat nic špatného. Je to hlavně o řidiči a na něho já nemůžu říct ani slovo. Pro náš okres jezdí pořád stejný řidič a já jsem maximálně spokojená. Často je to semnou složité, protože ne vždy bývám doma a přesto se s mladým pánem vždy domluvíme. Hodně mi vychází vstříc a i přesto, jak je to semnou často komplikované, snaží se vyjít vstříc a je opravdu trpělivý.
Je omluvitelné, když se občas do doručovacího času nevejdou. Všichni známe různé dopravní zácpy, čekání na zákazníka, atd atd.
Tak pokud by to pánovi mohlo nějak pomoci – jezdí okres Semily – konkrétně Lomnici nad Popelkou – mladý, vysoký, sympaťák a milý.
Takže za mě vše v pořádku :-)
Kdyz mi meli balík doručit nedali mi ani vedet, tudíž nikdo na adrese nebyl, ale e-mail o tom, ze se nepodařilo doručit dorazil. Další den jsem schválně na adrese a cekam, kdyz dorazi pan, nefunguje terminál. Kdyby člověk kvůli doručení nezabil den prosim, ale problém s placením u ppl nemam poprve
Proboha, lidi, už to PPL těma zakázkám neobtěžujte. Mají málo řidičů, málo z těch co mají umí Česky a ještě míň z nich umí zvednout telefon.
Nejlepší způsob jak se dostat k zakázce kterou neopatrný prodejce svěřil těmhle diletantům je, najmout si někoho jiného (třeba GLS), nechat kurýra PPL unést i s balíčkem a vše pak doručovat na požadovanou adresu.