Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.
Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.
Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.
- rychlé doručení
- možnost měnit termín doručení
- nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
- občas není dodržen termín pro doručení
Představení dopravce
Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.
Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.
Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.
PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.
Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.
Přehled služeb
Vnitrostátní balíková přeprava
- PPL Parcel Business
- PPL Parcel CZ Private
- PPL Parcel CZ dopolední balík
- Balík Pro Tebe
Mezinárodní balíková přeprava
- PPL Parcel Connect EU
- PPL Parcel Business Europe
Zajímavé odkazy
- Změna dispozic zásilky
- Jak se stát zákazníkem
- Reklamace
- Kontaktní formulář
- Často kladené dotazy
- Seznam ParcelShopů
- Správné označení etiketou
- Správné balení zásilky pro vnitrostátní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro mezinárodní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro přepravu v rámci sítě PPL ParcelShop
- Webová aplikace
- Webová aplikace návod
- ADR – Identifikace typu přepravy
Kontakty
- Zákaznická podpora
- Telefon: 225 331 500
- E-mail: info@ppl.cz
- Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798
Zásilku přepravovali z e-shopu v Praze na adresu v Praze. Zásilku omylem doručili na jinou adresu někomu jinému – Na toto jsem je musel o 4 dny později upozornit já. Podepsaný jako přebírající byl někdo jiný (proč se řidič nepozastavil nad jiným jménem příjemce a toho kdo balík přijal nebo jinou adresou nechápu).
Několik telefonátů s PPL nakonec ukončí hledání – opravdu doručili úplně někam jinam, omlouvají se a balík prý doručí s týdenním zpožděním. Upozornil jsem dopředu na to, že tento termín se mi nehodí a zda by nebyla možná změna – „Řidič nemůže kvůli jednomu balíku měnit plán“. Upozornil jsem na jejich chybu a 4x slyším frázi „přepravní podmínky nebyly porušeny“. Odmítají jakkoliv chybu napravit, a posílají balík na Parcelshop „protože jsem nebyl dostupný“ – Snažil jsem se to sice i tak vyzvednout, ale řidič ani nedal vědět před příjezdem, takže jsem ho nestihl.
Výsledek – PPL přiznalo chybu ale odmítlo ji napravit a nakonec si pro balík jedu stejně sám(což jsem asi koneckonců mohl udělat o necelé 2 týdny dříve aniž bych platil za dopravu)
PPL už nikdy
V době, kdy měl být balík doručován, se mi kurýr ani neobtěžoval zavolat. Přišla mi jak zpráva, kdy je doručovací okno, tak zpráva, že byl balík uložen v parcelshopu. Volala jsem na podporu, jak se to mohlo stát, že tam jsem balík poslat nechtěla. Paní si vzala veškeré údaje a tvrdila, že balík doručí na správnou adresu druhý den. Následující den nepřicházela zpráva o doručovacím okně, tak se podívám na jejich stránky se sladováním stavu balíku a poslední aktivita byla VRACÍME ODESÍLATELI, ADRESÁT ODMÍTL PŘEVZÍT; prosím??? Volám jim znovu, prý je to jen automatizované, a že budou doručovat další pracovní den… Jednou mi zásilku naloží do jiného auta a já to zjistím až od zákaznického servisu, že mi přijde další termín doručení na další den! V polovině případů přijedou alespoň o několik hodin pozdě! Když je jiný doručovatel k dispozici, beru jeho, i když je třeba dražší!!
S ppl jsem měla vždy dobré zkušenosti (když pominu, že komunikace s kurýry bývá opravdu neprofesionální), ale když mi doručovali balík posledně, nemohla jsem v době, kdy mi kurýr volal, zvednout telefon. Následně mi přišla strohá sms s tím, že balík je u souseda! V případě, že mě kurýr doma nezastihne, sám má automaticky balík uložit na nejbližší parcelshop (dokonce jsem ráno toho dne ihned, prostřednictvím mailu, zadávala, na který parcelshop si přeji zboží uložit). Už se párkrát stalo, že jsme se telefonicky domluvili, že mi balík převezme někdo jiný. Ale opravdu nechápu, jak bez mého souhlasu může dát balík jen tak cizí osobě…
Naprostá, ale naprostá tragédie. První doručení nezvládli, protože prý byla neúplná adresa – chybělo číslo orientační. Je to jediná budova s daným číslem popisným v Praze, Google ji najde, katastr ji najde, má jeden jediný vchod. Na balíku bylo telefonní číslo, ale žádná SMS, žádný hovor, vráceno odesílateli. Na druhý pokus jsem mimo republiku. Požádal jsem o zanechání v Parcelshopu, který je doslova ve vedlejším vchodu. Ne, neudělají to, protože to je dražší služba PPL Business a ta nezanechává zásilky v Parcelshopu? Přes webchat mi aspoň dovolili změnit adresáta, takže to posílám ke kamarádovi do firmy. První pokus nevyšel, protože to omylem poslali na jiné depo. Long story short, je to už skoro měsíc a stále mou zásilku nemám.
Nespolehlivý dopravce. Opakovaně špatné zkušenosti. Nedoporučuji! Není odvolání. Už nikdy více!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(
Od firmy PPL nám vůbec nepřišla žádná zpráva, který den nám budou doručovat balík. Ani nezazvonili, balík nechali ležet před domem a odjeli. Nevím, jak by se to řešilo, kdyby nám balík někdo ukradl. Příště si objednáme jiného dopravce.
Řidič tel. 721049521 plusové body fajn člověk po domluvě i počkal byl jsem asi 1km od baráku přijel tak ja bylo psané a drobné nazpět měl možná bych ale volal např aspoň 3minuty předem to platí pro všechny máte přece jenom sms kde je napsáno např doručíme 10-13h tak ono než třeba někdo sejde ze schodů a tak ale to je drobnost
Řidić v telefonátu dělal vše proto, aby zásilku nedoručil, „jede jiným směrem“, „nemůže dát zásilku jinému řidiči, protože má naskenováno“. PPL je tragickým přístupem známá, dopravu vybral a platil odesílatel, i tak naprosté zoufalství.
Z boží objednané v ČR a následné doručení PPL, bez problému. Ovšem zboží zakoupené např. v Německu, Holandsku (z důvodu nedostupnosti v Čr) a doručované již v ČR společností PPL, to je opravdu věc. Stabilně naháním balíky po všech čertech, nepřijde kolikrát ani sms, jen email, že vám bude doručován balík v rozmezí např. 10-12. Mezitím čekáte na potvrzovací sms, mezitím kouknete na email ppl-sledovaní zásilek a zjistite, že balík nebyl doručen z důvodu nezastižení …? Doma zapnutý zvonek ,telefon…nic, pak dojde email, že balík je uložen (v tom lepším případě ) někde na parcel shopu, v tom horším jsem u nich naháněl balík z Německa téměř dva týdny a to nebylo poprvé, ani pořádně nevěděli jestli je balík ve svozu nebo v centrále. Na balících tel. uveden. Tak opravdu nechápu v čem je k**** problém, doručit zásilky ze zahraničí, kde je komplet adresa i s telefonem. Někdy si říkám zlatá Česká Pošta. Bohužel, že nelze u zahraničních balíků si zvolit Českého doručovatele. Služby PPL v poslední době stojí opravdu za h****!
Katastrofální přístup k řešení rozbitého balíku jejich vinou.
Nikdy více.