Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.

logo ppl

logo PPL

Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.

Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.

Hodnocení: Evropský dopravce PPL patří mezi hlavní dopravce v ČR. Spadá do sítě dopravce DHL Parcel Europe.
KLADY
  • rychlé doručení
  • možnost měnit termín doručení
  • nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
ZÁPORY
  • občas není dodržen termín pro doručení

Představení dopravce

Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.

Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.

Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.

PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.

Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.

Přehled služeb

Vnitrostátní balíková přeprava

  • PPL Parcel Business
  • PPL Parcel CZ Private
  • PPL Parcel CZ dopolední balík
  • Balík Pro Tebe

Mezinárodní balíková přeprava

  • PPL Parcel Connect EU
  • PPL Parcel Business Europe

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Zákaznická podpora
  • Telefon: 225 331 500
  • E-mail: info@ppl.cz
  • Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Evropský dopravce

Společnost PPL CZ má kvalitně zpracovaný informační systém. Vždy se včas dozvíme, kdy máme čekat svou zásilku, kolik bude dobírka, případně si také můžeme změnit termín doručení nebo se domluvit na uložení balíčku/zásilky v některém z PPL ParcelShopů, tedy na výdejním místě. Samozřejmě, že i u PPL CZ se občas může vyskytnout nějaký problém s doručováním zásilky. Nikdy se však nestane, že by nebyl příjemce o všem včas a podrobně informován. Vždy je sjednána náprava a příjemce svou zásilku nakonec obdrží. Rychlé je i případné vyřízení reklamace v případě, že dojde k poškození zásilky během přepravy od odesílatele k příjemci.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
8.5
3.3Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
4
Jednání se zákazníkem
2.7
Klady
  • Rychlé doručení
  • Možnost měnit termín doručení
  • Nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
Zápory
  • Občas není dodržen termín pro doručení
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

498 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. 0.25
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    10

    Zásilku přepravovali z e-shopu v Praze na adresu v Praze. Zásilku omylem doručili na jinou adresu někomu jinému – Na toto jsem je musel o 4 dny později upozornit já. Podepsaný jako přebírající byl někdo jiný (proč se řidič nepozastavil nad jiným jménem příjemce a toho kdo balík přijal nebo jinou adresou nechápu).

    Několik telefonátů s PPL nakonec ukončí hledání – opravdu doručili úplně někam jinam, omlouvají se a balík prý doručí s týdenním zpožděním. Upozornil jsem dopředu na to, že tento termín se mi nehodí a zda by nebyla možná změna – „Řidič nemůže kvůli jednomu balíku měnit plán“. Upozornil jsem na jejich chybu a 4x slyším frázi „přepravní podmínky nebyly porušeny“. Odmítají jakkoliv chybu napravit, a posílají balík na Parcelshop „protože jsem nebyl dostupný“ – Snažil jsem se to sice i tak vyzvednout, ale řidič ani nedal vědět před příjezdem, takže jsem ho nestihl.

    Výsledek – PPL přiznalo chybu ale odmítlo ji napravit a nakonec si pro balík jedu stejně sám(což jsem asi koneckonců mohl udělat o necelé 2 týdny dříve aniž bych platil za dopravu)

    PPL už nikdy

    Klady: Nejlevnější varianta z některých e-shopů
    Zápory: Zásilku ztratili Nikdy nakonec nedoručili SMS o doručení přišla 15 min před příjezdem
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. 1.75
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    60

    V době, kdy měl být balík doručován, se mi kurýr ani neobtěžoval zavolat. Přišla mi jak zpráva, kdy je doručovací okno, tak zpráva, že byl balík uložen v parcelshopu. Volala jsem na podporu, jak se to mohlo stát, že tam jsem balík poslat nechtěla. Paní si vzala veškeré údaje a tvrdila, že balík doručí na správnou adresu druhý den. Následující den nepřicházela zpráva o doručovacím okně, tak se podívám na jejich stránky se sladováním stavu balíku a poslední aktivita byla VRACÍME ODESÍLATELI, ADRESÁT ODMÍTL PŘEVZÍT; prosím??? Volám jim znovu, prý je to jen automatizované, a že budou doručovat další pracovní den… Jednou mi zásilku naloží do jiného auta a já to zjistím až od zákaznického servisu, že mi přijde další termín doručení na další den! V polovině případů přijedou alespoň o několik hodin pozdě! Když je jiný doručovatel k dispozici, beru jeho, i když je třeba dražší!!

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  3. 0.25
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    10

    S ppl jsem měla vždy dobré zkušenosti (když pominu, že komunikace s kurýry bývá opravdu neprofesionální), ale když mi doručovali balík posledně, nemohla jsem v době, kdy mi kurýr volal, zvednout telefon. Následně mi přišla strohá sms s tím, že balík je u souseda! V případě, že mě kurýr doma nezastihne, sám má automaticky balík uložit na nejbližší parcelshop (dokonce jsem ráno toho dne ihned, prostřednictvím mailu, zadávala, na který parcelshop si přeji zboží uložit). Už se párkrát stalo, že jsme se telefonicky domluvili, že mi balík převezme někdo jiný. Ale opravdu nechápu, jak bez mého souhlasu může dát balík jen tak cizí osobě…

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  4. Reply
    Miloslav Diviš 12.10.2021 v 0:11
    1
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    40

    Naprostá, ale naprostá tragédie. První doručení nezvládli, protože prý byla neúplná adresa – chybělo číslo orientační. Je to jediná budova s daným číslem popisným v Praze, Google ji najde, katastr ji najde, má jeden jediný vchod. Na balíku bylo telefonní číslo, ale žádná SMS, žádný hovor, vráceno odesílateli. Na druhý pokus jsem mimo republiku. Požádal jsem o zanechání v Parcelshopu, který je doslova ve vedlejším vchodu. Ne, neudělají to, protože to je dražší služba PPL Business a ta nezanechává zásilky v Parcelshopu? Přes webchat mi aspoň dovolili změnit adresáta, takže to posílám ke kamarádovi do firmy. První pokus nevyšel, protože to omylem poslali na jiné depo. Long story short, je to už skoro měsíc a stále mou zásilku nemám.

    Klady: Malé plus za to, že nešaškujou z nějakým šíleným ověřováním a nechají vás změnit adresu doručení přes webchat jen na základě čísla zásilky.
    Zápory: Naprostý chaos, neschopnost doručit na jasnou adresu. Špatná komunikace směrem k zákazníkovi. Minimální snaha pomoci (třeba zanechat zásilku na Parcelshopu). Informace na stránkách nevypovídající (vůbec jsem se nedozvěděl, že to poslali na špatný depo).
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. Nespolehlivý dopravce. Opakovaně špatné zkušenosti. Nedoporučuji! Není odvolání. Už nikdy více!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

  6. Reply
    Ivana Sáblíková 7.10.2021 v 21:38

    Od firmy PPL nám vůbec nepřišla žádná zpráva, který den nám budou doručovat balík. Ani nezazvonili, balík nechali ležet před domem a odjeli. Nevím, jak by se to řešilo, kdyby nám balík někdo ukradl. Příště si objednáme jiného dopravce.

  7. 4.5
    Rychlost doručení
    80
    Jednání se zákazníkem
    100

    Řidič tel. 721049521 plusové body fajn člověk po domluvě i počkal byl jsem asi 1km od baráku přijel tak ja bylo psané a drobné nazpět měl možná bych ale volal např aspoň 3minuty předem to platí pro všechny máte přece jenom sms kde je napsáno např doručíme 10-13h tak ono než třeba někdo sejde ze schodů a tak ale to je drobnost

    Klady: Text
    Zápory: Nic
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  8. Řidić v telefonátu dělal vše proto, aby zásilku nedoručil, „jede jiným směrem“, „nemůže dát zásilku jinému řidiči, protože má naskenováno“. PPL je tragickým přístupem známá, dopravu vybral a platil odesílatel, i tak naprosté zoufalství.

  9. 2.5
    Rychlost doručení
    50
    Jednání se zákazníkem
    50

    Z boží objednané v ČR a následné doručení PPL, bez problému. Ovšem zboží zakoupené např. v Německu, Holandsku (z důvodu nedostupnosti v Čr) a doručované již v ČR společností PPL, to je opravdu věc. Stabilně naháním balíky po všech čertech, nepřijde kolikrát ani sms, jen email, že vám bude doručován balík v rozmezí např. 10-12. Mezitím čekáte na potvrzovací sms, mezitím kouknete na email ppl-sledovaní zásilek a zjistite, že balík nebyl doručen z důvodu nezastižení …? Doma zapnutý zvonek ,telefon…nic, pak dojde email, že balík je uložen (v tom lepším případě ) někde na parcel shopu, v tom horším jsem u nich naháněl balík z Německa téměř dva týdny a to nebylo poprvé, ani pořádně nevěděli jestli je balík ve svozu nebo v centrále. Na balících tel. uveden. Tak opravdu nechápu v čem je k**** problém, doručit zásilky ze zahraničí, kde je komplet adresa i s telefonem. Někdy si říkám zlatá Česká Pošta. Bohužel, že nelze u zahraničních balíků si zvolit Českého doručovatele. Služby PPL v poslední době stojí opravdu za h****!

    Klady: Zboží z ČR doručení bez problému
    Zápory: Zboží ze zahraničí -hrůza
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  10. Reply
    Michal Motyka 20.9.2021 v 14:53
    2
    Rychlost doručení
    70
    Jednání se zákazníkem
    10

    Katastrofální přístup k řešení rozbitého balíku jejich vinou.
    Nikdy více.

    Klady: Levné odeslání balíku až domů. Rychlost dodání.
    Zápory: Jednání se zákazníkem když oni něco zaviní - katastrofa Zacházení s balíky ? Katastrofa. Zničili mi zboží, nedodali ani zbytek zboží tam kam jsem potřeboval, reklamaci zamítli, pokud můžou najdou si nějakou výmluvu aby nemuseli nést odpovědnost za h****a zaměstnance , ani poštovné nevrátili. Nikdy víc. To už radši tu Českou poštu a balík do ruky.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
1 24 25 26 27 28 46

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo