Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.
Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.
Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.
- rychlé doručení
- možnost měnit termín doručení
- nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
- občas není dodržen termín pro doručení
Představení dopravce
Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.
Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.
Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.
PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.
Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.
Přehled služeb
Vnitrostátní balíková přeprava
- PPL Parcel Business
- PPL Parcel CZ Private
- PPL Parcel CZ dopolední balík
- Balík Pro Tebe
Mezinárodní balíková přeprava
- PPL Parcel Connect EU
- PPL Parcel Business Europe
Zajímavé odkazy
- Změna dispozic zásilky
- Jak se stát zákazníkem
- Reklamace
- Kontaktní formulář
- Často kladené dotazy
- Seznam ParcelShopů
- Správné označení etiketou
- Správné balení zásilky pro vnitrostátní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro mezinárodní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro přepravu v rámci sítě PPL ParcelShop
- Webová aplikace
- Webová aplikace návod
- ADR – Identifikace typu přepravy
Kontakty
- Zákaznická podpora
- Telefon: 225 331 500
- E-mail: info@ppl.cz
- Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798
Povětšinou jsem se službou spokojená, vždy mi balíčky doručovali brzy ráno. Jednou mi ale balíček měl přijít až v odpoledních hodinách, kdy jsem už nebyla doma. Poprosila jsem tedy kurýra, zda by mi balíček nemohl hodit přes bránu, co nejdále, aby nemohl být zcizen.
Když jsem se vrátila večer domů, balíček nikde. Psala jsem tedy na zákaznickou podporu, kde mi po dvou týdnech sdělili, že balíček byl doručen, tedy je všechno v pořádku a více se tím zabývat nebudou. Podle kamerového systému jsem nakonec zjistila, že balíček kurýr podsunul pod dveře, tím způsobem, že se zloděj ani nemusel natahovat :)
Nikdy nenajdu zásilku ve zvoleném Parcel Shopu, pokaždé uložena jinde, nevstřícnost při jednání ze strany vedení PPL, opakovaně nedourčeno ani na adresu s odkazem formou sms na uložení, ačkoli jsme na zásilku čekali, byli doma a dopravce zde vůbec nebyl. Rozhodně doporučuji vybrat jiného dopravce.
Spokojenost a rychlost
,,Vyflákli se,,na na doručení,nechali zásilku 5 km od místa doručení,napsali,atd.(na internetu).Kdyby byli na úrovni,nechali zásilku pár metrů ode mě,zde jezdí velmi často(autoservis Chrysler),soused by mě informoval.Ačkoliv jsem je očekával,byl přítomen!Ostudné projevy…
Absolutní výsměch, neexistuje horší kurýrní služba než PPL. Ještě jsem nezažil aby mi nikdo nedal vědět v jaký den se bude zásilka doručovat (žádná sms, žádný mail, žádné info v jejich úžasném trackingu). Jediné co mi přislo byl mail „Doručení Vaší zásilky se nezdařilo“. To že se nikdo neobtěžoval zavolat či použít zvonek je samozřejmostí.
Neochotná osoba na zákaznické lince. Zásilka nebyla přes reklamaci opakovaně dodána na doručovací adresu. Zásilka byla místo řádného doručení uložena ve výdejním místě PPL ParcelShop vzdáleném 2 km od doručovací adresy…
Celý den jsem doma čekala na doručení, řidič nevolal ani nepsal. Po uplynulé době doručení jsem zavolala na zákaznickou linku, kde jsem se dozvěděla, že tu byl, takže není možné opětovně doručit. Nicméně nemám ani jeden hovor od něj, zprávu nic. Chyba opravdu na mé straně nebyla.Slečna byla opravdu nepřijemná a musím říct, že mě to tak naštvalo, že si příště rozmyslím jaký dovoz si objednám.
Dnes bez oznámení telefon vylezte pred barak ..nejsem doma doructe zitra..ne dame vam to na zasilkovnu ..v zasilkovne nic..durazne nedoporucuju..
Ve středu mi přijde e-mail, že převzali balík. Ve čtvrtek ráno dorazí SMS o doručení mezi 17-21h.Tak čekám na balík. Nikdo nezavolal, balík nedoručen z nedostatku času řidiče. To samé se odehraje v pátek. Večer dorazí email,že zásilku odesílají zpět e-shopu. Svůj balík nemám jediné štěstí,že jsem nezaplatila balíček dopředu.
Chci poděkovat řidiči Michalovi z PPL, který nyní jezdí i přes Dolní Cerekev (kraj Vysočina), že je ukázkou toho, jak jdou tyto služby vykonavat kvalitně, dokonce bych řekla, ze perfektně!