Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.

logo ppl

logo PPL

Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.

Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.

Hodnocení: Evropský dopravce PPL patří mezi hlavní dopravce v ČR. Spadá do sítě dopravce DHL Parcel Europe.
KLADY
  • rychlé doručení
  • možnost měnit termín doručení
  • nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
ZÁPORY
  • občas není dodržen termín pro doručení

Představení dopravce

Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.

Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.

Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.

PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.

Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.

Přehled služeb

Vnitrostátní balíková přeprava

  • PPL Parcel Business
  • PPL Parcel CZ Private
  • PPL Parcel CZ dopolední balík
  • Balík Pro Tebe

Mezinárodní balíková přeprava

  • PPL Parcel Connect EU
  • PPL Parcel Business Europe

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Zákaznická podpora
  • Telefon: 225 331 500
  • E-mail: info@ppl.cz
  • Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Evropský dopravce

Společnost PPL CZ má kvalitně zpracovaný informační systém. Vždy se včas dozvíme, kdy máme čekat svou zásilku, kolik bude dobírka, případně si také můžeme změnit termín doručení nebo se domluvit na uložení balíčku/zásilky v některém z PPL ParcelShopů, tedy na výdejním místě. Samozřejmě, že i u PPL CZ se občas může vyskytnout nějaký problém s doručováním zásilky. Nikdy se však nestane, že by nebyl příjemce o všem včas a podrobně informován. Vždy je sjednána náprava a příjemce svou zásilku nakonec obdrží. Rychlé je i případné vyřízení reklamace v případě, že dojde k poškození zásilky během přepravy od odesílatele k příjemci.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
8.5
3.3Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
4
Jednání se zákazníkem
2.7
Klady
  • Rychlé doručení
  • Možnost měnit termín doručení
  • Nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
Zápory
  • Občas není dodržen termín pro doručení
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

498 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Rád bych se dnes podělil o velmi špatnou zkušenost s PPL. Přes IKEA jsme měli objednáno večerní doručení zásilky. Zde chyba na straně IKEA, že zásilku rozdělila a menší věci poslala přes PPL, což jsem se v e-mailu nedozvěděl pouze až posléze při sledování stavu zásilky na stránkách IKEA. Každopádně z PPL informace, že přijde zásilka v e-mailu nebyla, jen že ji převzali. Jelikož je to zásilka do nového bytu, tak jsme se na místě doručení nenacházeli, proto jsme zvolili večerní doručení. Druhý den ráno v 7:45 přišla sms, že se bude doručovat mezi 8-10 hodinou ranní. Nechápal jsem co se děje a volal jsem řidičovi. Tak strašné jednání jsem ještě nezažil. Ptal jsem se jestli je to myšleno mezi 8-10 večer, ale prý ráno. No už to mě vyvedlo z míry, ale dostat se na místo doručení by mi trvalo 40 minut. Ptám se, kdy teda přijede ? Odpověď: Za 10 minut. Říkám tedy, že to nestíhám, tak že to prý nechá na parcel shopu. Každopádně celou dobu mluvil arogantně, způsobem, že jsem asi úplnej de**l, zkratkovitě odsekával, že informace chodí mailem- to jsem kontroloval a v mailu, že mi to přivezou hned takhle z rána nebyla informace, že to ten den budou doručovat, jen že zásilku převzali. Pak, že chodí sms :D SMS, která přišla 20 minut před tímto hovorem, že za 10 minut tam budou. Rozčílil jsem se, říkám, že tohle jednání je pěkně na „ho***“, za službu v IKEA s možností večerního doručení jsme platili 1300,- Kč. To není málo a pak takovéhle nervy s PPL, protože malé věci poslali přes PPL. Potom co jsem za arogantní chování poslal řidiče do „pr***e“ a típnul jsem to, se uražený řidič rozhodl zásilku ani nedoručit na parcel shop, což mi ještě volal, že na mě se** mi řekl do telefonu. Jako chápete to, co si to v té firmě vůbec dovolují? Samozřejmě na řidiče jsem napsal stížnost a na IKEA teprve jdu volat, že takovou službu už nevyužiju, protože rozdělili zásilku a předali část službě, která ostatně podle komentářů tady, stojí pěkně za „h***o“.

  2. 0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    Katastrofa.
    Neochotní a nepříjemní zaměstnanci.
    Když jim nezvednete mobil, tak k vám ani nejedou. Nedá se s nimi nijak domluvit. Když nedojdete k autu, tak vám ten balík snad ani nedají a někdy dokonce i když jste doma celý den a čekáte na doručení, tak vám přijde zpráva, že jste nebyli doma k zastižení a balík máte v parcel shopu.
    Pár balíků přišlo i poničených..

    Klady: Můžete být rádi, že ještě někdo chce přes vás něco dovézt. :)
    Zápory: Všechno.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  3. Telefon 722 950 528 velice neochotný, nepříjemný a arogantní řidič, Bučovice 24.5.2021.

  4. Nehorázné,
    řidič přijede a pokud nejste připraveni u vchodových dveří okamžitě odjíždí.
    Nemáte ani šanci si zásilku převzít.
    Dopředu Vám nedá vědět.
    Nečeká ani když s ním telefonem domluvíte, že již jdete.
    Otočí se na podpatku a odjede, bez počkání.
    Nechápu proč ten dotyčný vůbec jezdí, nebo proč volá. To že přibrzdí před vchodem, není ani náznak, že by Vám chtěl zásilku předat.
    A zákaznický servis ho ještě omlouvá, že má na doručení čas 2- 3 min.
    Takže pokud jste ve druhém patře, nemáte šanci od této firmy dostat cokoli dostat.
    Podle recenzí, špatné zkušenosti jsou celkem běžné, sama firma s tím evidentně nic nehodlá dělat, hlavně jak jsem četla mají ocenění za rok 2020, kde ho vzali? Hanba pro dopravce!! To by mě zajímalo kolik mají skutečně doručených zásilek a kolik lidí si musí zajet na parcel shop , protože domů Vám to tedy rozhodně nedovezou.

  5. 0.25
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    10

    PPL nikdy víc. Zaplatila jsem si doručení na adresu. První kontakt, který dopravce zaslal, byla ráno v den doručení sms, že balík budou doručovat mezi 13-15h. V tomto čase jsem bohužel u lékaře, kterého nelze odložit. Na dispečinku mi sdělili, že mají jen jeden pokus na doručení a ten už nejde přesunout na další den. Takže stejné jako Česká pošta – zaplatíte službu, kterou nedodrží.

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. Všem co tady mají plnou pusu keců jak jsou nespokojeni bych doporučoval si vyzkoušet práci kurýra aspoň na dva dny – (úterý + středa). Pochopte, že řidiči nejezdí jenom pro Vás, ale musí za den rozvést i 200 balíku, což je nějakých 160 – 170 adres. Pokud by měl řidič mít na každou adresu 2 minuty (což určitě v realitě není možné splnit) tak je doba rozvozu 5,3 hodin a při takových počtech se z depa vyjíždí kolem desáté, půl jedenácté dopoledne… I kurýr chce končit v práci normálně, při takovém počtu maká od 6:00 ráno i do 6, 7 hodin odpoledne za docela bídný peníz, tak se prosím zamyslete a už se konečně proberte. Dík.

    P. S. nemluvě o tom, že většina z Vás za ochotu řidiče i přes komplikace které si tím kolikrát způsobí (a ne, není jeho povinnost Vám vyjít vstříc) není schopná ani dát nějaké to dýško (čest výjimkám).

    • Strašné. Zaplatila jsem si službu, aby mi balík byl doručen domů, protože má kolem 10 kg. Byla jsem u zubaře a volala jsem hned zpátky, že bohužel v danou hodinu nebudu doma a jestli je možný jiný termín. Byla jsme odmítnuta s tím, že budu mít zboží v parcelshopu bůhví kde. Takže děkuji moc. Opět jsem zaplatila za službu zbytečně. Přitom píší, že v případě nezastižení, bude k dispozici další termín. Nikdy víc.

  7. 2.75
    Rychlost doručení
    90
    Jednání se zákazníkem
    20

    Znám lepší přepravce (DPD)

    Klady: Rychlost doručení
    Zápory: SMS o čase doručování v ten samý den(v 9.30sms o doručení mezi 10-12hodinou tzn.nemožnot to stihnout, kurýr buď nebere telefon nebo není ochoten přijet později). Takže zásilka končí v parcelshopu při platbě dodání do vlastních rukou.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  8. Reply
    Stromšiková 19.5.2021 v 10:51
    0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    Naprosto příšerné chování kurýra .. s něčím podobným jsem se doposud ještě nesetkala.. Odmítla mi vytáhnout zásilku z auta ,s tím ať si ji vyzvednu sama. Přijela o hodinu později než měla a na můj dotaz, kdy přijede..odpověď, až přijedu, tak tam budu , Odjela a zásilku mi vůbec ne předala
    Po podání mé stížnosti se naprosto nic nedělo

    Klady: Žádné
    Zápory: Samé
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  9. PPL doporučujeme, k nám do firmy jezdí pan Srp Václav 01638. Vždy rychlé dodání i když potřebujeme něco vrátit nikdy není problém. Pán je vždy mile naladěný a vždy nám zlepší náladu. Víc takových řidičů.

  10. 2.5
    Rychlost doručení
    90
    Jednání se zákazníkem
    10

    V sobotu dopoledne jsem si byl vyzvednout balík na výdejní místo, ale bohužel jsem neuspěl. Bylo mi řečeno, že PPL má mezi 6-12hodinou plánovanou odstávku systému. Proč o tom PPL neinformuje své zákazníky předem? Proč dělají odstávku v době, kdy si většina lidí co nemají v týdnu čas, vyzvedávání své zásilky?
    PPL srovnává krok s poštou.

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
1 29 30 31 32 33 46

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo