Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.
Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.
Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.
- rychlé doručení
- možnost měnit termín doručení
- nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
- občas není dodržen termín pro doručení
Představení dopravce
Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.
Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.
Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.
PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.
Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.
Přehled služeb
Vnitrostátní balíková přeprava
- PPL Parcel Business
- PPL Parcel CZ Private
- PPL Parcel CZ dopolední balík
- Balík Pro Tebe
Mezinárodní balíková přeprava
- PPL Parcel Connect EU
- PPL Parcel Business Europe
Zajímavé odkazy
- Změna dispozic zásilky
- Jak se stát zákazníkem
- Reklamace
- Kontaktní formulář
- Často kladené dotazy
- Seznam ParcelShopů
- Správné označení etiketou
- Správné balení zásilky pro vnitrostátní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro mezinárodní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro přepravu v rámci sítě PPL ParcelShop
- Webová aplikace
- Webová aplikace návod
- ADR – Identifikace typu přepravy
Kontakty
- Zákaznická podpora
- Telefon: 225 331 500
- E-mail: info@ppl.cz
- Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798
Dobry den, jsem velice nespokojen s PPL. Dneska jsem od rana volal panu kuryrovi, ktery mi mobil vzal az v 10:00 a poprosil jsem ho o dodání následující den. Na to mi bylo odpovezeno ze v žádném pripade takze muj balik byl doručen do uloženky, takze s PPL jsem dost nespokojený, tisíckrát lepsi jednat s jinými dopravci.
Dnes jsme celý den čekala na doručení balíčku. Večer mi dorazila sms zpráva, že balíček jste se pokusili doručit. Žádný nepřijatý hovor, žádné další informace. Podívala jsem se tedy online na stav zásilky. Zde bylo uvedeno, že zásilka nebyla doručena kvůli poruše na vozidle. Kde je tedy ten pokus o doručení? Chápu, že tato situace může nastat, ale měla by na ní nastat adekvátní reakce a zákazníka upozornit včas.
Dnešní Arogantní chování řidiče. Balíček s doručením bez upozornění SMS, e-mailem, když nejsem doma, vyzvednout (někde, proto si platím službu, abych balíček dostala do ruky. Řidič neochotný, arogantní, s dovětkem že se s ním takto bavit nebudu. No mám dost. Co to je?
Nejhorší přepravní společnost. Balíky mi pravidelně NEDORUČUJÍ a řidič argumentuje slovy “to je zajížďka”. Nechápu, proč platím za doručení na adresu!
Kdykoliv to trochu jde, volím jakoukoliv jinou možnost doručení, než je PPL!!
Nedoručili to osobne, musel som ísť na parcel shop, bolo by dobré uviesť aké telefónne číslo mám zadať, v Českej republike odmietali volať na slovenské číslo
Vyhnite sa tejto firme pokiaľ môžete.
Dne 9.4.2021 mi byla posílána zásilka s doručením do druhého pracovního dne na adresu – bohužel společností PPL, takže ji dodnes nemám. Nefunkční systém pro zasílání SMS, nedodržení termínu doručení, plané sliby operátorů, laxnost, neprofesionální přístup, neřešení reklamace. Jedním slovem Katastrofa! . Více přidám po doručení zásilky, jestli tedy vůbec dorazí
Ráno mi přišla SMS, že mi bude mezi 12-14 hodinou doručen balíček. Jelikož jsem byla pracovala na zahradě, neslyšela jsem zvonit telefon. Ten jsem chodila ale pravidelně kontrolovat. Když jsem si všimla, že mi volal kurýr, obratem jsem volala zpátky a bylo to po 3 minutách od jeho hovoru. Telefon mi už ale nezvedl ani při dalším pokusu. Následně mi přišla zpráva, že jsem nebyla na adrese k zastižení a že balíček je uložen v Parcel shopu, který je vzdálený 7 km a pro osobu bez auta už je to celkem problém. Nechápu ale jak mohl kurýr vědět, že nejsem na adrese, když se ani neobtěžoval na adresu přijet. Bohužel se toto nestalo poprvé a příště si radši už vyberu jiného a spolehlivějšího dopravce.
Bohužel je to už po několikáté co jsou s touto službou problémy. Trochu nasněžilo, DPD zásilku v ten samý den doručilo, PPL řidič doručit zásilku odmítl ( pro případ, že by náhodou mohl zapadnout). U posledního doručování řidič volal, ale hovor spadl do schránky a mně přišla po 2 min SMS o nepřijatém hovoru. Volala jsem nazpět řdiči 2x ,ten hovor nepřijmul. Zvláštní, protože volají obvykle v předstihu a přijet na místomohl. Později přišla SMS o uložení zásilky úplně někde jinde. Ať si udělá každý představu sám …
Včera měl být balíček doručen 14-16 hodin. Řidič pouze prozvonil krátce, když jsem volala zpět vytipnul hovor!!!! Za pár minut přišla SMS že balíček je uložen!!! A v ten den k nám před barák přijeli dvě dodávky Ppl a přehazovali balíčky z auta do auta!!!!!
PPL – mizerné jednání i zacházení se zásilkami