Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.

logo ppl

logo PPL

Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.

Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.

Hodnocení: Evropský dopravce PPL patří mezi hlavní dopravce v ČR. Spadá do sítě dopravce DHL Parcel Europe.
KLADY
  • rychlé doručení
  • možnost měnit termín doručení
  • nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
ZÁPORY
  • občas není dodržen termín pro doručení

Představení dopravce

Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.

Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.

Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.

PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.

Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.

Přehled služeb

Vnitrostátní balíková přeprava

  • PPL Parcel Business
  • PPL Parcel CZ Private
  • PPL Parcel CZ dopolední balík
  • Balík Pro Tebe

Mezinárodní balíková přeprava

  • PPL Parcel Connect EU
  • PPL Parcel Business Europe

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Zákaznická podpora
  • Telefon: 225 331 500
  • E-mail: info@ppl.cz
  • Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Evropský dopravce

Společnost PPL CZ má kvalitně zpracovaný informační systém. Vždy se včas dozvíme, kdy máme čekat svou zásilku, kolik bude dobírka, případně si také můžeme změnit termín doručení nebo se domluvit na uložení balíčku/zásilky v některém z PPL ParcelShopů, tedy na výdejním místě. Samozřejmě, že i u PPL CZ se občas může vyskytnout nějaký problém s doručováním zásilky. Nikdy se však nestane, že by nebyl příjemce o všem včas a podrobně informován. Vždy je sjednána náprava a příjemce svou zásilku nakonec obdrží. Rychlé je i případné vyřízení reklamace v případě, že dojde k poškození zásilky během přepravy od odesílatele k příjemci.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
8.5
3.3Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
4
Jednání se zákazníkem
2.7
Klady
  • Rychlé doručení
  • Možnost měnit termín doručení
  • Nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
Zápory
  • Občas není dodržen termín pro doručení
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

498 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Reply
    Lukas Prochazka 20.4.2021 v 19:06
    0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Dobry den, jsem velice nespokojen s PPL. Dneska jsem od rana volal panu kuryrovi, ktery mi mobil vzal az v 10:00 a poprosil jsem ho o dodání následující den. Na to mi bylo odpovezeno ze v žádném pripade takze muj balik byl doručen do uloženky, takze s PPL jsem dost nespokojený, tisíckrát lepsi jednat s jinými dopravci.

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. Dnes jsme celý den čekala na doručení balíčku. Večer mi dorazila sms zpráva, že balíček jste se pokusili doručit. Žádný nepřijatý hovor, žádné další informace. Podívala jsem se tedy online na stav zásilky. Zde bylo uvedeno, že zásilka nebyla doručena kvůli poruše na vozidle. Kde je tedy ten pokus o doručení? Chápu, že tato situace může nastat, ale měla by na ní nastat adekvátní reakce a zákazníka upozornit včas.

  3. Dnešní Arogantní chování řidiče. Balíček s doručením bez upozornění SMS, e-mailem, když nejsem doma, vyzvednout (někde, proto si platím službu, abych balíček dostala do ruky. Řidič neochotný, arogantní, s dovětkem že se s ním takto bavit nebudu. No mám dost. Co to je?

  4. 2.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    80

    Nejhorší přepravní společnost. Balíky mi pravidelně NEDORUČUJÍ a řidič argumentuje slovy “to je zajížďka”. Nechápu, proč platím za doručení na adresu!
    Kdykoliv to trochu jde, volím jakoukoliv jinou možnost doručení, než je PPL!!

    Klady: Žádné
    Zápory: NEDORUČUJÍ balíky na adresu. Chodí mi maily, že se balík pokusili doručit, přitom mne nepřišla ani informace sms zprávou, že by jej ten den doručovat měli. Řidič ještě arogantní, že se doručení přesouvá kvůli mě!
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. 2.25
    Rychlost doručení
    80
    Jednání se zákazníkem
    10

    Nedoručili to osobne, musel som ísť na parcel shop, bolo by dobré uviesť aké telefónne číslo mám zadať, v Českej republike odmietali volať na slovenské číslo

    Klady: Doručili to o deň neskôr čo je relatívne dobre
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. Vyhnite sa tejto firme pokiaľ môžete.

  7. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Dne 9.4.2021 mi byla posílána zásilka s doručením do druhého pracovního dne na adresu – bohužel společností PPL, takže ji dodnes nemám. Nefunkční systém pro zasílání SMS, nedodržení termínu doručení, plané sliby operátorů, laxnost, neprofesionální přístup, neřešení reklamace. Jedním slovem Katastrofa! . Více přidám po doručení zásilky, jestli tedy vůbec dorazí

    Klady: Co napsat kladného? Nic, poslední zásilka stála za to, dodnes ji nemám.
    Zápory: Nedodržení typu doručení - místo na adresu byla zásilka bez upozornění vyložena na parcelshopu. Opakované nedodržení termínu doručení. Sliby, sliby, sliby a lži. Jeden hází chybu na druhého a systém zasílání sms hold občas nefunguje...
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  8. Ráno mi přišla SMS, že mi bude mezi 12-14 hodinou doručen balíček. Jelikož jsem byla pracovala na zahradě, neslyšela jsem zvonit telefon. Ten jsem chodila ale pravidelně kontrolovat. Když jsem si všimla, že mi volal kurýr, obratem jsem volala zpátky a bylo to po 3 minutách od jeho hovoru. Telefon mi už ale nezvedl ani při dalším pokusu. Následně mi přišla zpráva, že jsem nebyla na adrese k zastižení a že balíček je uložen v Parcel shopu, který je vzdálený 7 km a pro osobu bez auta už je to celkem problém. Nechápu ale jak mohl kurýr vědět, že nejsem na adrese, když se ani neobtěžoval na adresu přijet. Bohužel se toto nestalo poprvé a příště si radši už vyberu jiného a spolehlivějšího dopravce.

    • 1.25
      Rychlost doručení
      50
      Jednání se zákazníkem
      0

      Bohužel je to už po několikáté co jsou s touto službou problémy. Trochu nasněžilo, DPD zásilku v ten samý den doručilo, PPL řidič doručit zásilku odmítl ( pro případ, že by náhodou mohl zapadnout). U posledního doručování řidič volal, ale hovor spadl do schránky a mně přišla po 2 min SMS o nepřijatém hovoru. Volala jsem nazpět řdiči 2x ,ten hovor nepřijmul. Zvláštní, protože volají obvykle v předstihu a přijet na místomohl. Později přišla SMS o uložení zásilky úplně někde jinde. Ať si udělá každý představu sám …

      Zápory: Neochota vyjít vstříc zákazníkovi
      Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  9. Včera měl být balíček doručen 14-16 hodin. Řidič pouze prozvonil krátce, když jsem volala zpět vytipnul hovor!!!! Za pár minut přišla SMS že balíček je uložen!!! A v ten den k nám před barák přijeli dvě dodávky Ppl a přehazovali balíčky z auta do auta!!!!!

  10. 1.25
    Rychlost doručení
    40
    Jednání se zákazníkem
    10

    PPL – mizerné jednání i zacházení se zásilkami

    Klady: Oproti poště nic
    Zápory: Nevhodné chování kurýrů - odmítl byť jen vystoupit z auta, místo aby doručil balíček ke dveřím bytu (7 patrový dům s výtahem), donutil 86 letou dámu jít před dům a za na silnici a dosmýkat si balík do bytu sama (domovní dveře NEJSOU UZAMYKATELNÉ); na slušnou žádost o doručení balíčku vzhledem k věku byl arogantní a telefon prostě zavěsil - zásilky opakovaně doručeny s poškozeným obalem přes označení křehké, - neuvěřitelné obstrukce při reklamaci
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
1 31 32 33 34 35 46

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo