Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.
Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.
Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.
- rychlé doručení
- možnost měnit termín doručení
- nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
- občas není dodržen termín pro doručení
Představení dopravce
Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.
Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.
Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.
PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.
Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.
Přehled služeb
Vnitrostátní balíková přeprava
- PPL Parcel Business
- PPL Parcel CZ Private
- PPL Parcel CZ dopolední balík
- Balík Pro Tebe
Mezinárodní balíková přeprava
- PPL Parcel Connect EU
- PPL Parcel Business Europe
Zajímavé odkazy
- Změna dispozic zásilky
- Jak se stát zákazníkem
- Reklamace
- Kontaktní formulář
- Často kladené dotazy
- Seznam ParcelShopů
- Správné označení etiketou
- Správné balení zásilky pro vnitrostátní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro mezinárodní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro přepravu v rámci sítě PPL ParcelShop
- Webová aplikace
- Webová aplikace návod
- ADR – Identifikace typu přepravy
Kontakty
- Zákaznická podpora
- Telefon: 225 331 500
- E-mail: info@ppl.cz
- Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798
Hrůza! Upřímně, objednávat od teď budu u jiných dodavatelů. Pan řidič není prej placeny za to ze výtahem sjede na 4 patro a balík předá do ruky. Komunikace s nim hrůza, zkazil cely den a náladu. Já mám doma 2 -ou měsíčně dvojčátka,jak podle Vás mám je nechat!?
Dobrý den, mám opakovaně špatnou zkušenost s doručením. Ačkoli je služba dražší, než do zásilkovny, kurýr se ani nenamáhá zazvonit na velmi viditelný zvonek u domu. Vyčlenila jsem si čas, který jsme obdrželi v sms, bylo to pro mne časově náročné, čekala a nic. Nikdo se neobtěžoval zazvonit. Dříve sms nefungovaly a doručování bylo spolehlivé. Kam tato doba spějě? Dana
Chtěla bych pochválit službu PPL, která doručuje v okrese Opava, konkrétně Litultovice. S pány řidiči je vždy super domluva, neměla jsem problém s poškozeným balíkem, vždy jezdí v rozmezí hodin, které uvádí ve zprávě a pokud se zdrží, vždy se omluví.
PPL vozi k nam zasilky velikym autem, kde male baliky se valeji po podlaze, nestabilne ulozene velke baliky padaji na ty male, ridic mezi tim vsim klickuje. Posledni zasilka dosla rozlamana. Reklamace byla uznana. Zbozi bylo oznacene velikym popiskem a symbolem „krehke“, coz na nesetrne zachazeni nemelo zadny vliv – balik se valel po podlaze lozneho prostoru. Zbytecny skluz nekolika dnu pro dodani nahrady, zbytecne naklady pro PPL. PPL volim vzdy pouze kdyz neni jina moznost.
Neodborny a neochotny parcel shop
Za mě suveréně nejhorší přepravní služba
Až dodnes jsem byla jakž takž spokojená se službou PPL,ale to chování dnešního řidiče po tel. byla otresna. Člověk se nemůže dovolat,a pak má drzého řidiče.PROŠKOLTE SI SVÉ ZAMĚSTNANCE!
Je to tu stále dokola a v řadě příspěvků se potkáváme se stejným modelem chování.
Objednáte zboží v e-shopu, zaplatíte a čekáte pár dní na doručení. Ráno vám přijde SMS, že přepravní služba PPL bude doručovat na vaši adresu v době od – do s kontaktem na řidiče. Čekáte doma a ono nic. Následně přijde SMS, že zásilka byla uložena kdesi na ParcelShopu.
Jelikož se to děje opakovaně a dál nehodlám trpět aroganci zaměstnanců přepravce v bydlišti na Praze 6, po poradě s právníkem jsem dostal následující doporučení:
Reklamaci podávejte u objednatele služby tedy u e-shopu. On je zadavatel služby a zodopovídá za jím sjednanou přepravu. On také přepravní společnosti platí za doručení, a pokud nedojde k doručení, nese zodpovědnost za nedodržení smlouvy, tím pádem můžete od kupní smlouvy odstoupit. E-shop má daleko větší páku na přepravce, který zásilku nedoručí, nehledě na to, že pokud vám zasilka není doručena na adresu, vy zakožto zákazník odstoupíte od smlouvy, na což máte plné právo, přepravce zásilku vrátí a e-shopu vzniká škoda nejen ztrátou za neprodané zboží, ale i náklady na zbytečnou přepravu. Jak dlouho si myslíte, že to bude takovému přepravci tolerovat? Nehledě na skutečnost, že máte dál i možnost podat podnět na ČOI jak na nefunční službu e-shopu (který si to sice v řadě případů nezaslouží, ale pokud si na přepravce nedošlápne, tak proč ne), tak i na samotného přepravce, který by v krajním případě mohl vyfasovat žalobu za například náhradu škody (vynaložené náklady za vyzvedávání zásilek mimo jsednanou adresu, ušlý zisk za ztracený čas a řadu dalšího).
Mám nyní spoustu času v době covidové, takže je to výzva. Pokud se mě dopaří přimět PPL k dodržování jejich vlastních přepravních podmínek, nastolení řádného doručování v našem bydlišti na Praze 6 a okolí bude to dobrý výsledek.
Absolutně nejhorší doručovatel ever! Kdy mi bude balíček doručován mi dají vědět až v den doručení, kdy už změna nejde zařídit a přesně, jak tu píší ostatní, ho hodí do nějakého vzdáleného parcelshopu. Za 99, – Kč se to vyplatí ?…
Nevěřil bych tomu že si kdy řeknu zlatá Česká pošta.
Nepřišel mi QR kod,ani na mail,ani v SMS,natož info kdy mi balík bude doručen,nakonec jsem vyžadované zboží vyzískal na OP v uschovně.
Nízké hodnocení u rychlosti doručení je zapřičiněno náročností získání zboží,které mi mělo být dodáno do rukou.