Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.
Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.
Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.
- rychlé doručení
- možnost měnit termín doručení
- nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
- občas není dodržen termín pro doručení
Představení dopravce
Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.
Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.
Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.
PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.
Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.
Přehled služeb
Vnitrostátní balíková přeprava
- PPL Parcel Business
- PPL Parcel CZ Private
- PPL Parcel CZ dopolední balík
- Balík Pro Tebe
Mezinárodní balíková přeprava
- PPL Parcel Connect EU
- PPL Parcel Business Europe
Zajímavé odkazy
- Změna dispozic zásilky
- Jak se stát zákazníkem
- Reklamace
- Kontaktní formulář
- Často kladené dotazy
- Seznam ParcelShopů
- Správné označení etiketou
- Správné balení zásilky pro vnitrostátní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro mezinárodní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro přepravu v rámci sítě PPL ParcelShop
- Webová aplikace
- Webová aplikace návod
- ADR – Identifikace typu přepravy
Kontakty
- Zákaznická podpora
- Telefon: 225 331 500
- E-mail: info@ppl.cz
- Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798
Jsem velice nespokojen. Z aroganci dispečerů,lhářů řidičů kteří říkají ze přijeli na určené místo a ani se tam neobjevily ( a žádná odezva) člověk platí za jejich služby a stojí to za prd. Kdyby se to stalo jednou tak beru stane se ale to je věčně PPL se blíží velice české poště
Dnešním dnem jsem s PPL skončila. Po několika letech, kdy bylo ppl mou nejoblíbenější přepravní službou… Balík jsem ráno přesměrovala na doručení jiný den, vše potvrzeno emailem. 4 hodiny na to mi volal kurýr kterému jsem tuto informaci sdělila. Hodinu na to zpráva o tom, že je balík uloženy v parcelshopu ve vedlejší dedine, kam se mimo MHD nemám jak dostat. Balík váží 12 kilo. Po hovoru s paní na zákaznicke lince jsem zjistila, že vše proběhlo jak mělo a nemám nárok na další doručení, balík byl přesměrován na jiný parcel shop protože další jsou přeplněné… hovor ukončila s tím že pro ni nemá smysl v něm pokračovat. Co dodat, PPL už není co bývalo a vše se svaluje na covid. Pro tento balík si budu muset zajet a další riskovat nebudu, abych pro něj nejela třeba 30 km daleko protože další parcelshopy jsou přeplněné a změna doručení se nepočítá!
Velke sklamanie (podla ocakavania).
Prisla mi sprava, ze balicek mi bude doruceny medzi 10 – 12 a tak cakam doma ma kuriera. Kurier sa v danom case neukazal, ale predpokladam teda, ze len meska… a cakam dalej.
Ake bolo moje prekvapenie, ked sa mi neskor v s chranke objavil email, v ktorom mi PPL oznamuje, ze zasielka mi dorucena nebola z dovodu nezastihnutia prijemcu…
Samozrejme, ziadne zazvonenie na zvoncek alebo telefonicky kontakt (pricom vzhladom na to, ze sms o doruceni mi poslali, moj telefonicky kontakt urcite mali dostupny). Pokus kontaktovat vodica/kuriera telefonicky bol neuspesny. Len pre istotu – nikde v pokynoch nebolo uvedene, ze mam medzi 10 – 12 neustale stat pred domom a cakat na kuriera, alebo si kupit vestecku gulu, ktora mi povie, kedy presne kurier dorazi. V skratke, moja zasielka skoncila presmerovana na parcel shop.
Je neuveritelna drzozst, ked sa vas kurier ani len nepokusi kontaktovat, a potom este tvrdi, ze ste neboli doma.
Preco tato spolocnost ponuka sluzbu, za ktoru si ako zakaznik platim, ak nie je ochotna danu sluzbu vykonat?
Fajn, ak nemozete balicek dorucit, pretoze ste pretazeni, vas kurier jednoducho lenivy a nechce sa mu alebo mate iny dovod, aspon mi to transparentne dajte vediet, nech nemusim na balicek cakat cely den doma. Navyse ak mi potom pride email, ze ma nejakym zazrakom doma nebolo mozne zastihnut.
PPL po negativnych skusenostiach nepouzivam uz roky, nanestastie niektore spolocnosti ich stale vyuzivaju ako prepravcov. Po tejto skusenosti sa nic nemeni a PPL sa priamych objednavok odo mna uz nikcy nedocka.
Opakovaně ne doručili zásilku – např. 25.11. 2020. Celý den čekám doma, odpoledne dojde mail s informací, ať si zásilku vyzvednu v parcel shopu – ani se mě nepokusili zastihnout! Při snaze řešit s operátorem jakási instantní odpověď o tom, že jednali v souladu se smluvními podmínkami (nejednali). V předchozích případech podobný problém, ale alespoň kurýr zavolal a před hrubé jednání k doručení zásilky doslo. V podstatě vyhozené peníze.
Nemožnost trasovat zásilku kvůli nefunkčnímu odkazu
Nemožnost předchozí problém vyřěsit kvůli začarovanému kruhu který vytvořil operátoři
Absolutně nefunkční webovky
Přístup k zákazníkovi jako by měl čas jen na ně – původně uvedli rozmezí dvou dní, pak náhle dali v šanc 2 hodinové časové rozmezí (uprostřed pracovního dne) nebo rovnou parcelshop
Nesrozumitelný jazyk kurýra
Nemožnost platby kartou v parcel shopu (i když to je moderní prodejna, mají terminál a v objednávce původně platba kartou byla)
Jsem plně spokojen s PPL. Za mě mohu říci že jsem lepší doručení balíčků nezažil. Objednávám si odběry od nich již dlouho a jsem plně spokojený. Jasně občas se stane že termín dodání je delší než obvykle ale plně vše chápu. Určitě doporučuji, velice se snaží a toho si moc vážím. Děkuji
Balíček k doručení na provozovnu se ani v pracovní době nenamáhali doručit , rovnou ho šoupli na parcelshop kde se nedá moc zaparkovat – prý nejbližší a proto jsem cestou k němu jel kolem 2 jiných , které mají i velké parkoviště .. Jako důvod uvedli, že se mi řidič nedovolal. Pro krytí řidiče stačí když zastaví poblíž, prozvoní a zase vypadne
jako vždy, dělají si co chtějí a ještě to svádějí na vás, nicméně klasika je to už poněkolikáté , v pondeli meli prevzit zasilku, prijeli az v utery ve ctvrtek je zasilka stale mezi depama a k zákazníkovi se nechysta, jsem proste na……. tohle se mi s dpd nikdy nestalo
ráda bych se přidala k bohužel negativním zkušenostem, dnes mě měli doručovat zásilku mezi 11 – 13 hodinou. Celý den jsem kvůli zásilce doma, a v 16,30 hod. mě přijde sms, že předali balík do parcelshopu??(který je mimochodem na druhém konci města!) Telefon řidiče byl samozřejmě vypnutý, pouze s hlasovou schránkou…chápu, že chce řidič skončit směnu a jít domů, ale slušnost je alespoň třeba zavolat – nestíhám, nezlobte se, nebude vadit, když dám do parcelshopu?? Opravdu jednání na úrovni!!
Chování kurýrů na katastrofické úrovni. Pokud svoji práci nemají rádi, neměli by ji dělat a neodrážet svoji flustraci na zákaznících.