Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.

logo ppl

logo PPL

Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.

Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.

Hodnocení: Evropský dopravce PPL patří mezi hlavní dopravce v ČR. Spadá do sítě dopravce DHL Parcel Europe.
KLADY
  • rychlé doručení
  • možnost měnit termín doručení
  • nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
ZÁPORY
  • občas není dodržen termín pro doručení

Představení dopravce

Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.

Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.

Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.

PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.

Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.

Přehled služeb

Vnitrostátní balíková přeprava

  • PPL Parcel Business
  • PPL Parcel CZ Private
  • PPL Parcel CZ dopolední balík
  • Balík Pro Tebe

Mezinárodní balíková přeprava

  • PPL Parcel Connect EU
  • PPL Parcel Business Europe

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Zákaznická podpora
  • Telefon: 225 331 500
  • E-mail: info@ppl.cz
  • Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Evropský dopravce

Společnost PPL CZ má kvalitně zpracovaný informační systém. Vždy se včas dozvíme, kdy máme čekat svou zásilku, kolik bude dobírka, případně si také můžeme změnit termín doručení nebo se domluvit na uložení balíčku/zásilky v některém z PPL ParcelShopů, tedy na výdejním místě. Samozřejmě, že i u PPL CZ se občas může vyskytnout nějaký problém s doručováním zásilky. Nikdy se však nestane, že by nebyl příjemce o všem včas a podrobně informován. Vždy je sjednána náprava a příjemce svou zásilku nakonec obdrží. Rychlé je i případné vyřízení reklamace v případě, že dojde k poškození zásilky během přepravy od odesílatele k příjemci.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
8.5
3.3Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
4
Jednání se zákazníkem
2.7
Klady
  • Rychlé doručení
  • Možnost měnit termín doručení
  • Nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
Zápory
  • Občas není dodržen termín pro doručení
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

498 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Reply
    Karolína Maturová 29.10.2020 v 15:35

    Pan Černý, mi dnes ohromně pomohl.
    Pán co mi měl balíček přivést, tak ho nepřivezl na moji adresu, raději ho hodil na zásilkovnu, která je jen kousek ode mého místa. Nebyl schopen mi ho přivést kam měl.
    pak nastal problém na zásilkovně u placení, když počítáte s kartou a najednou musíte platit hotovostí, kterou nemáte a nemáte si kde vybrat.
    Naštěstí na této prodejně byl i pan Černý a pomohl mi. Abych mohla platit kartou u něj.

    Je moc šikovný a zlepšil mi nejen náladu ale i den.
    Tímto mu chci ještě jednou poděkovat.

  2. Reply
    Andrea kozlova 16.10.2020 v 11:36

    Nema snahu zasilku dorucit ani podle vlastnich obchodnich podminek a v case, ktery sam oznami v predchozi sms, nekomunikuje s adresatem – neodpovida na hovory ani sms a neochota prepravit zasilku do nejblizsiho Parcelshopu.

  3. Ráda bych zde napsala svůj aktuální poznatek s doručovací službou PPL, pro další případné zákazníky. Nechala jsem si doručit balíček z e-shopu prostřednictvím společnosti PPL. Doposud jsem s ní byla vždy spokojená. Jelikož jsem pravidelně přes týden v zaměstnání, nechala jsem si doručit balíček na adresu do zaměstnání. Byla jsem pomocí SMS informována, že mi bude balíček doručován. V době, kdy mě kurýr kontaktoval telefonicky jsem měla bohužel jednání a nemohla jsem telefon zvednout, nicméně jsem předala instrukce mým kolegům, kteří se na adrese doručení nacházeli v hojném počtu, aby balíček převzali. Kurýr ovšem bohužel po neúspěšném telefonátu balíček ani nezkusil doručit. Obdržela jsem SMS zprávu, že balíček byl uložen do Parcelshopu. Dle instrukcí jsem si vyhledala, kde se tento Parcelshop nachází a zjistila jsem, že je na opačném konci města, velmi špatně dostupný hromadnou dopravou a doba vyzvednutí balíčku je od 9 do 16 hod., což je pro pracujícího člověka dosti nereálný čas. Snažila jsem se požádat přepravce na jeho infolince o přemístění balíčku alespoň do jiného Parcelshopu. Bohužel tato služba mi byla odmítnuta. Musela jsem tedy složitě zajišťovat vyzvednutí balíčku v přepravcem určený čas. Služba PPL tedy pro mě, jako zákazníka, díky tomuto novému postupu přestala být jakkoli výhodná.

    • Mám stejnou zkušenost a je mi z nich blivno…

    • 10:48
      #PPL Neskutečná arogance. Ráno zpráva, že bude balíček doručován v rozmezí 9-11 hod. Kurýr volá v 10:10. Od 10:17 se mu 5x nemohu dovolat, když se mu konečně dovolám, oznámí, že zásilku zanechá kdesi na výdejním místě. Když se ptám, proč nezanechal na podatelně, prý nemůže (tak to je vskutku jediný!), když žádám o opakované doručení v pondělí, odmítá a hovor bez rozloučení pokládá! To snad nemyslíte vážně?

      • A co třeba poslat SMS,to váš nenapadlo? Tak třeba příště.Při tom fofru, jakým doručují asi na zvedání telefonu nebudou mít čas…..

      • Je to řidič nemůže furt volat a čekat na vás až se uráčíte být doma , potřebuje vše rozvést co nejdříve aby mohl být doma a ne čekat na nakou milostpani , jsou to taky jenom lidi to je jak kdybych šel k vám do práce a otravoval bych vás s něčím a místo aby jste šla domů ve 14:00 tak by jste šla v 16:00 bez nároku na proplacení přesčasu taky by se vám to nelíbilo tak se chytnete za rypaky a přestaňte drzkovat.

        • Chci vědět,jak je možné,že pokud objednávám na firmu ( penzion) tak řidič nevolá. To znamená že mám stát celý den venku a čekat až řidič pojede kolem? Nebo jak to jako funguje?
          Ppl mi takto vozí balík už 14dni. Jsem na penzionu, „dnes“ mají doručovat, tak čekám SMS a hovor, ani SMS ani hovor neproběhl. Nikdo se tu nezastavil a večer na sledování zásilky uvedeno že jsem nebyla zastihnuta? Co tohle má za logiku? Ppl tu ani nebylo! Takže co jako,na sledování mi napíši že mi dnes budou doručovat a já mám od rána až do večera stát u silnice a čekat až pojede kolem?? Tohle mi někdo vysvetlete.

        • Přesně tak. Tady pan „PREZIDENT“ dokázal, že je dělnická třída toho nejhrubšího zrna. Alfa a Omega obchodu je jeho uskutečnění a spokojenost zákazníka. A kdo to nechápe, tak by měl jezdit s náklaďákem hnoje a né s doručovacím vozem!

        • Proto má volat z čísla centrály, kam se dovoláte a oni zajistí co je potřeba a změní mu případně instrukce. To, že PPL nezanechává balíčky na podatelně nebo v případě, že to je PPL business odmítne to zanechat na jakémkoliv parcelshopu, to už je prostě maximální úlet.

      • Naprosto stejný případ. Telefonáty, SMS nic. Žádná reakce. Když už se zadaří a doručovatel telefon zvedne dozvídáme se, že nejste jediní lidi na seznamu. Jasně chápu ale alespoň minimální zdvořilostní omluvy se člověku nedostane. Proto pro mě jako potenciálním budoucím zákazníkovi tato doručovací společnost skončila.

      • Stejná zkušenost! Opravdu velmi špatná společnost vůči zákazníkům.

    • Stejná negativní zkušenost.
      PPL se již budu na hony vyhýbat. A jsem teď fakt naštvaná, takže budu velmi apelovat na dodavatele, na změnu dopravce.

    • Mám prakticky stejnou zkušenost z docela nedávné doby. Ani jsem netušila, že to patří mezi běžné taktiky PPL. A všechno jim to prochází. Kéž by s nimi můj oblíbený e-shop přestal spolupracovat, vždyť v dnešní době je více daleko lepších dopravců.

      • Já dělám v dpd a když mi to nikdo nezvedá tak se zeptám jestli to můžu nechat na vrátnici a když ne tak to nechám na druhý den pokud ten člověk je v práci jako dneska jedna paní nebyla v práci v mondi, že má volno jestli ji to můžu doručit v pondělí a říkám není problém jezdí každý den do mondi ve Štětí.

    • Vidím, že tohle je bohužel kurýrů PPL rutina.

      • Rovnez opakovana negativni zkusenost, doruceni jakz takz v poradku, pokud clovek balik ocekava. Pokud ale chcete po ppl cokoliv navic, napr.prodlouzeni ulozeni, vyzvednuti o den pozdeji apod., vse je problem, ohaneji se obchodnimi podminkami, ale tak ty je asi potreba nutne zmenit. Z tohoto duvodu je pro mne daleko vyhodnejsi posta, zasilkovna a vetsina jinych dopravcu, protoze doted se vsemi mimo ppl byla domluva mozna. Pokud nemusim, ppl si zasilky posilat nenechavam.

    • Musím souhlasit. Stejná zkušenost. Balíček měl přebrat soused. Pan se ani neobtěžoval na doručovací adresu ani jet. Krom toho, že PPL není schopna jezdit ve stejný čas.
      Pzn. Máme před domem kamery.

    • Chápu, že přes koronu a zároveň advent mají hodně práce s přepravou. Ale moc mi nevyhovuje, že když jsem nebyla doma, hodili mi balík na parcel shop vzdálený 3 km od bydliště, když je další parcel shop ani ne 500 m od bydliště. Přes den mi nepřišlo nic o tom, že jestli mi čas doručení nevyhovuje, mohu jej změnit. E-mail o změně přišel až ve chvíli, kdy mi ppl volala a hned záhy jsem si z odkazu z e-mailu změnila místo doručení na parcel shop blízko mého bydliště, stejně mi to pak dali na jiný… Za mě je teda lepší dpd…

    • Reply
      Andrea kozlova 16.10.2020 v 11:40

      Pani Evo,
      mam uplne stejnou zkusenost a jsem prekvapena, jak radoby zakaznicky servis PPL tento pristup vysvetluje ci omlouva. Je to neskutecne, jak dnesni firmy funguji a jednaji se zakaznikem! Oni proste nemaji snahu zasilky dorucovat, jen kasirovat za prepravni sluzby.

1 44 45 46

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo