Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.
Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.
Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.
- rychlé doručení
- možnost měnit termín doručení
- nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
- občas není dodržen termín pro doručení
Představení dopravce
Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.
Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.
Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.
PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.
Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.
Přehled služeb
Vnitrostátní balíková přeprava
- PPL Parcel Business
- PPL Parcel CZ Private
- PPL Parcel CZ dopolední balík
- Balík Pro Tebe
Mezinárodní balíková přeprava
- PPL Parcel Connect EU
- PPL Parcel Business Europe
Zajímavé odkazy
- Změna dispozic zásilky
- Jak se stát zákazníkem
- Reklamace
- Kontaktní formulář
- Často kladené dotazy
- Seznam ParcelShopů
- Správné označení etiketou
- Správné balení zásilky pro vnitrostátní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro mezinárodní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro přepravu v rámci sítě PPL ParcelShop
- Webová aplikace
- Webová aplikace návod
- ADR – Identifikace typu přepravy
Kontakty
- Zákaznická podpora
- Telefon: 225 331 500
- E-mail: info@ppl.cz
- Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798
Bohužel, ani já nemám kladnou zkušenost. Balík jsem si objednala na konkrétní adresu, nejprve mi přišlo oznámení s očekávaným časem doručení, následně informace, že se jim porouchalo vozidlo (rozumím, to se může stát). A necelých patnáct minut po nejzazší hranici plánovaného doručení (po započítání dvouhodinového zpoždění) informace, že můj balíček čeká kdesi v ParcelBoxu. Nerozumím, proč se mi řidič nepokusil balík doručit, nebo proč ho nevrátil zpět do doručovacího depa. Volala jsem na infolinku, kde se mi tedy telefonista omluvil a slíbil mi opakované doručení balíku. Druhý den mi ale přišel email, že tedy opakovaně doručovat nebudou, protože to nezvládnou. Mezitím mi ale samozřejmě už běžel týdenní limit pro vyzvednutí balíku, protože fakt, že jsem se s telefonistou předtím dohodla jinak, nikoho nezajímá. PPL tedy raději balíček doručí zpět odesílateli a ten ho pošle znovu. Zřejmě je to logisticky jednodušší. Efekt? Kdybych si pro mnou zakoupené zboží dojela sama, měla bych ho dřív, nebyla bych vytočená a stálo by mě to zlomek času, který jsem doposud doručení balíčku věnovala (a balíček STÁLE nemám, mimochodem). PPL opravdu v žádném případě nedoporučuji.
Mezitím (zřejmě v jiném vesmíru) komunikuji s DPD, která mi zvládá balíky doručit bez problému na jejich straně. Vyšli mi vstříc, když jsem omylem vyplnila chybnou adresu – balík mi doručili hned druhý den tam, kam jsem chtěla. Kurýr mi volal s informací, že má pro mě balík a v brzké době mají přijít další, jestli tedy preferuji doručit první balík čím dřív, nebo si počkám raději na doručení najednou…
Bude skutečně těžké si vybrat, kterého dopravce zvolím příště.
Objednavka z Nemecka šla 2 dny, v Česku drželo PPL tyden s priznakem „zasilka v preprave“, nasledne vraceno odesilateli, na tel. lince nebyl nikdo schopen vyresit, či podat jakoukoliv relevantni informaci. Od ted bojkotuju eshopy s dodanim pres PPL.
PPL hodnotím velmi špatně.
Objednal jsem si u dodavatele zboží doručení od PPL do Parcelbox.
Nejprve mi přišla zpráva s kódy pro vyzvednutí z boxu, následovaná druhou zprávou, že Parcelbox je plný a že si mám dodávku vyzvednout v jiném místě, tedy Parcelshop, který mi sami bez možnosti změny určili. Bohužel jeho otevírací doba mi vyzvednutí neumožňuje.
Při komunikace PPL nejprve nabídla možnost převozu na jiné výdejní místo. Napsal jsem jim obratem několik míst, ale zůstaly bez odpovědi. Až necelý den před vypršením úložné doby PPL napsala, že to z kapacitních důvodů není možné. Nezbylo mi nic jiného, než zásilku od dodavatele zboží odmítnout.
Smluvní vztah mám s dodavatelem a zásilku mohu odmítnout, ale vůbec mu to vyjednávání s PPL nezávidím.
Ale třeba je možné rezervovaný box prohlásit za plný a jiné výdejní místo za to správné, když to pomůže …
Otřesná zkušenost s PPL. Operátoři s akademickými dotazy, vizonářské otázky na zasílané množství za rok i další akademické salónní žvanění na místo odeslání zásilky do zahraničí.
Volání a emaily operátorů nenavazují na požadavek odeslání a každý den s nimi začínám znovu zadání, co vlastně potřebuji. Zaslání jejich smlouvy na spolupráci, čímž podmiňují pojištění zásilky na vyšší hodnoty slibují do 3 dnů a skutečnost je každý den opakují za 3 dny.
Balíček nebyl doručen z důvodu nezastižení. Jediné, co řidič udělal, bylo, že mi zavolal a řekl, že nemá čas a končí za půl hodiny. Přitom v SMS je napsáno dodání v určitém časovém rozmezí, které nebylo dodrženo. Tento problém se opakuje, jako by řidič vůbec nechtěl balíček někam doručit, nýbrž jej pouze přivážel na výdejní místo. Několikrát ani nezavolal a místo toho přišel e-mail o nezastižení. Už nikdy nebudu využívat služby PPL.
Balíček mi mal byť doručený včera, v rozmedzí 14.-16. hodiny. Bolo pol 17., keď som kuriérovi volala a ten ma ubezpečoval, že balík doručí ešte v ten deň, že mal problém s autom alebo čosi … Vravím si: „V poriadku, môže sa stať.“ Celý deň som však zbytočne presedela doma, pretože balík neprišiel a už sa nik vôbec neozval. Dnes mi prišla totožná SMS s doručením medzi 14. – 16. hodinou. Kuriérovi som sa po 16. hodine nevedela vôbec dovolať, ihneď hovor spadol do hlasovej schránky. Potom mi telefón nezdvihol. Na chatovej podpore som čakala zhruba 15-20 minút, aby mi povedali, že balík bude pravdepodobne doručený do nejakého boxu, aj napriek tomu, že MAL BYŤ DORUČENÝ NA ADRESU. Je to takmer 10kg balík, ktorý, samozrejme, mi dnes doručený nebol a PPL mi nedala vôbec žiadne informácie, čo s ním je a kde sa nachádza. Dožadovala som sa odpovede, prečo by mi balík, ktorý mi mal byť doručený NA ADRESU už včera, mal byť daný do výdajného miesta Boh vie kde, každopádne chatová podpora na túto správu vôbec nereagovala a písala si svoje … Balík mi mal byť doručený pôvodne DHL-kom, avšak po príchode do Poľska zásielku prebrala PPL. V živote by som si sama od seba túto spoločnosť nezvolila. Som zvedavá, kedy mi prídu ďalšie informácie o zásielke a či sa k nej vôbec dostanem … Nehovoriac o tom, že nestála vôbec málo peňazí a ja ani len netuším, kde je. Dva voľné dni človek zbytočne odsedel doma, čakajúc na kuriéra ….
Dnes mi měl přijít balík z Polska. Vše proběhlo v pořádku, dokud nepřevzal dopravu kurýr v Táboře. Celé dopoledne jsem zbytečně doma. Přišla pouze zpráva ke konci vymezeného času, že na základě domluvy s kurýrem, či z důvodu nezastižení na adrese doručení je balík zanechán ve výdejním místě. Nikdo nevolal ani se se mnou nedomlouval. Co je to za jednání? Zásilka číslo Z 125 7343 513. Čekám, že dostanu aspoň nějakou odpověď od kompetentní osoby Děkuji.
Mně také PPL odvezlo balíček do úplně jiného výdejního místa, než jsem si vybrala. Prý je u nás parcelbox plný. Vesnice, kam balíček odvezli, je ode mne skoro 10km a žádné přímé autobusové ani vlakové spojení tam není. Nechápu, jak si to mohli dovolit.
Dobrý den,
za mě PPL super doručení a domluva s řidičem.:)
Kdo má problém, ať zkusí Českou poštu…tam nemáte dovolání se,mají drzé chování, mají prostě padla,hodí nedoručené balíky na poštu, napíší, že nebylo možno doručit a pokud po balíku nepátráte, s klidným srdcem týden neřeší!!!Takže díky ochotným klukům z PPL!:)
Hodnocení nula.
PPL opakované doručuje na jiná místa, než si objednám. Termín +- týden. Následně společnost odmítá nést odpovědnost a přiznat chybu. Vysvětlení, že byl ParcelBox rozbitý není omluva, já jim ten box nerozbil. Považuji za extrémně nesolidní jednání společnosti, která inkasuje peníze a nedodá objednanou službu, Už nikdy víc PPL, vždy konkurence. Eshopy pouze s PPL již ignoruje, bohužel.