Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.
Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.
Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.
- rychlé doručení
- možnost měnit termín doručení
- nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
- občas není dodržen termín pro doručení
Představení dopravce
Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.
Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.
Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.
PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.
Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.
Přehled služeb
Vnitrostátní balíková přeprava
- PPL Parcel Business
- PPL Parcel CZ Private
- PPL Parcel CZ dopolední balík
- Balík Pro Tebe
Mezinárodní balíková přeprava
- PPL Parcel Connect EU
- PPL Parcel Business Europe
Zajímavé odkazy
- Změna dispozic zásilky
- Jak se stát zákazníkem
- Reklamace
- Kontaktní formulář
- Často kladené dotazy
- Seznam ParcelShopů
- Správné označení etiketou
- Správné balení zásilky pro vnitrostátní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro mezinárodní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro přepravu v rámci sítě PPL ParcelShop
- Webová aplikace
- Webová aplikace návod
- ADR – Identifikace typu přepravy
Kontakty
- Zákaznická podpora
- Telefon: 225 331 500
- E-mail: info@ppl.cz
- Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798
Už nikdy víc!!! Nedoručit balíček že se mi někdo nedovolal na telefon, když jsem na místě určeném a čekám? Jo, jdi a vyzvedni si ten balíček někde v tramtárii. A paní na lince to samé. Na žádost o opětovné doručení ti pošle někam…. Fakt už nikdy. PPL je to to nejhorší přepravce, fakt že jo.
Včerejší zkušenost úplně stejná jak u paní Jany ze dne 3. 04. 2023. Katastrofa. Kurýrovi jsem se minutu po ztraceném volání zkoušela 8krát dovolat a absolutně bez reakce, tak jsem mu napsala SMS ať mi balík nenechává ve výdejním místě, protože váží 15kg a neunesu ho..A samozřejmě za hodinu zpráva, že je uložený. Při stížnosti na infolince, mi bylo řečeno, jak se na mě chudák kurýr nemohl dovolat a následně dozvonit, že mají fotku mého vchodu a zvonku. Banda lhářů, se tam kryjí navzájem, už nikdy více!
Opravdu příšerné zkušenosti při každé dodávce, proto už píši komentář. Naposledy nedoručili balík v den dodání, žádná omluva, žádné info. Domluvila jsem se nakonec s kurýrem, že mi teda balík doručí druhý den, že nechci, aby ho umisťovali do ParcelShopu. Odsouhlasil mi to. Za hodinu přišla zpráva, že je v ParcelShopu. Tak jsem volala na kontaktní. Nefungovalo. Přes chat jsem se domluvila s kontaktním člověkem, že mi teda balík doručí na adresu za dva dny. Vše odsouhlaseno. Za dvě hodiny mi přišla zpráva, že si mám balík opět vyzvednout v ParcelShopu. Příšerný zákaznický přístup. Dvakrát odsouhlaseno, dvakrát po nějaké době zpráva, že se zachovali přesně obráceně. Už nikdy…
Absolutně nejhorší kurýr. Ne že nedodrží čas, ale nedodrží ani den doručení. Řidiči se nedovoláte, celý den sedíte a čekáte a stejně nic, bez jakékoliv informace. PPL nikdy nevyužívám, jen když eshop nemá na výběr. Měli by to už konečně zrušit.
Již nikdy více. Přišel mi mail, že nadrozměrnou zásilku (malé umyvadlo a baterii) nešlo doručit na určený Parcelshopp (je zajímavé, že to při převzetí zásilky neřešili). Takže jsem musel po komunikaci s neochotným operátorem volit doručení na adresu bydliště. Protože chodím do práce, ze které se nemůžu vzdalovat a ve zbývajících sedmi dnech nemám možnost pověřit někoho jiného, zůstává mi jen malá naděje v podobě domluvy s řidičem na pozdějším převzetí. Ale všichni víme, jak to chodí. Jak to asi dopadne? Zásilka bude s největší pravděpodobností vrácena odesílateli.
Mohli by se aspoň pokusit balíček doručit na zadanou adresu. Třeba i zazvonit, aby bylo jasno že jsou u vás.
Od řidiče pouze jeden nepřijatý hovor. Nepokoušel se ani přijít ke zvonku u branky na soukromém pozemku pod kamerou a zazvonit. Celou dobu jsme byli doma, na kameře nikdo, nikdo na zvonek nezvonil. Porucha zvonku vyloučena. Několikrát pokus volat zpět řidiči, nezvednul to a pak zpráva, že adresát nezastižen a balík je na parcelshopu. Reklamaci odbyli tím, že řidič měl fotku branky a zvonku. To si může vyfotit každý kolemjdoucí, důležité je přijít ke zvonku a zmáčknout ho. Doručení balíčku mne stálo peníze, za kterém jsem domů nedostala nic, jako bych je vyhodila oknem a ještě si musím pro balíček někam jezdit?
Katastrofa..jedina obrana stiznosti na ČTÚ..řidiči nefunguji a reklamace take ne..
Dopravu přes PPL jsem objednávala párkrát a obvykle nebývá problém krom toho, že řidič pokaždé řeší a má problém, že se k nám do kopce špatně vyjíždí.
Tak jsem tentokrát nechala poslat balík přímo do parcel shopu, aby sem řidič zajíždět nemusel. Ve čtvrtek ráno v 8 hodin aktualizace PPL, že balík budou tento den doručovat, do sobotního rána žádná další zpráva, v systému stále info, že zásilka je na cestě. Vyrazila jsem tedy do parcel shopu osobně, balík tam měli už od čtvrtka, ale paní tvrdila, že prý nebyl načtený v systému PPL. Recenzi dávám spíše pro info, že může taková situace nastat a balík může ležet v parcel shopu aniž by přišlo info.
2023. po 3 dňoch balík nebol vyzdvihnuty z ppl boxu kurierom, tak som volala do ppl a tam to zistovali. Nasledne mi zavolali a boli mi povedane dve rozne vyhovorky, preco to tak bolo. 1.kurier to nemohol vyzdvihnúť, ked som povedala, že mi znehodnotili zasielku a budem to musiet posielať este raz ale určite nie cez nich tak
2.ppl box bol pokazeny
? takže nedoporucujem
stalo sa tak v Prahe