Pojďme si představit celý průběh doručování a sledování zásilek (Track and Trace). Každá zásilka, která projde systémem dopravce získá unikátní kód. Sledovací kód vzniká při vytvoření etikety, která je nalepena na zásilce. Většina e-shopů a firem vám sledovací číslo (Tracking number) pošle e-mailem po zpracování objednávky. Případně jej najdete online v zákaznickém účtu dopravce nebo pomocí aplikace.
Jakmile dopravce převezme zásilku od odesílatele (e-shopu, firmy) a naskenuje ji na prvním depu, tak v ten moment vzniká první stav přepravy. Další stavy zásilka nabývá v průběhu celého doručování např. přepravována na depo, připravena k vyzvednutí na výdejním místě vrací se zpět k odesílateli až po převzetí adresátem.
Sledování zásilek dopravců
Sledování zásilek ze zahraničí
Zásilku lze sledovat i ze zahraničí. Funguje to podobným způsobem jako u vnitrostátní přepravy. Rozdíl je v tom, že zásilku doručuje více dopravců. Uveďme si to na příkladu zásilky z Číny (Aliexpress). Obchodník předá zásilku lokálnímu dopravci, který ji odešle do Evropy. V Evropě ji převezme smluvený dopravce např. Česká pošta. Ta už ji doručí na adresu přímo zákazníkovi. Mezinárodní sledování zásilek lze dohledat také podle Tracking number online nebo v aplikaci.
Podobné články, co by vás mohly zajímat
Zdroje: www.pohary.com, www.ceskaposta.cz
Jak se vám líbí tento článek? Pomohl vám?
Dobry den,znáte někdo dopravní společnost Scarlet Courier?