Amazon je internetový obchod. Tento obchodní řetězec patří mezi giganty, kteří se specializují na zasílání zboží všude po světě. Kromě zprostředkování prodeje obchodníkům po celém světě Amazon vyrábí smart elektroniku nebo čtečky knih.
Představení e-shopu
Společnost Amazon.com, Inc. byla založena v roce 1994 Jeffem Bezosem. Internetový prodej byl teprve v začátcích a mladý Bezos otevřel internetové knihkupectví Cadabra.com. Posléze ho přejmenoval na Amazon podle brazilské řeky Amazonky. Neustále rozšiřoval sortiment a nabízel další a další druhy zboží od obchodníků nejprve z USA, později i mimo ně. Amazon funguje celosvětově a má tržby v řádu miliard dolarů. Firmy se například nedotkla ani ekonomická krize a Bezos se řadí mezi nejbohatší a nejvlivnější osoby na planetě Zemi.
Přehled sortimentu
V nabídce Amazonu najdete téměř cokoliv. Kromě klasického zboží nabízí také služby. Obdobně jako Alibaba nebo Aliexpress, i zde najdete vše od elektroniky přes módu až po vybavení do domácnosti. Původní portál není lokalizovaný do češtiny, nicméně pro nás přeložili německou verzi Amazonu (Amazon.de), a tak můžete nakupovat i v češtině.
Kromě široké nabídky zboží Amazon nabízí i vlastní produkty a digitální obsah. Například Amazon Prime – stremovací server, který funguje na obdobném principu jako Netflix nebo Disney +. Dále obchod s aplikacemi nebo audioknihami, čtečky Kindle a vybavení pro smart domácnost včetně softwaru (nejznámější je zřejmě Alexa). Přes eshop tak seženete opravdu vše. Při nákupu často narazíte na slevy a výhodné ceny. Lze uplatnit slevový kód. Ty jsou k dostání na slevových portálech.
Služby a ostatní
Doporučujeme objednávat z Amazonu.de. Amazon.com odesílá zboží z USA, a tak se nevyhnete větším nákladům (DPH, clo, vyšší poštovné). Pokud nakupujete u konkrétního prodejce, který má přes Amazon prodej pouze zprostředkovaný, ověřte si, že doručuje do ČR.
Poplatky za dopravu se liší podle rozměrů zboží a typu dopravy – můžete si vybrat mezi standardním, rychlým a jednodenním doručením. Jelikož je zboží odesíláno z ciziny, budete za něj muset zaplatit předem, a to kartou online. Doporučujeme platit v eurech. Pokud zvolíte platbu v korunách, Amazon si částku převede dle vlastního nevýhodného kurzu. Za platbu v eurech navíc banka neúčtuje žádné poplatky navíc.
Slevový kód
- Aktuálně nenabízí slevový kód
Doprava
Obchod využívá tyto dopravce:
- Doručení na adresu
Platební možnosti
- Platební karta
- Bankovní převod
Kariéra
- Aktuálně volná pracovní místa naleznete zde
Kontakt
- Telefon: 0870 744 9979
- Blog
- Sídlo společnosti: Amazon.com, Inc., Seattle, 981 01, USA nebo Amazon Logistic Prague s.r.o., K Amazonu 235, 252 61 Dobrovíz
- Facebook: Amazon.com
Neskutečné martyrium od začátku do konce.
Nejprve problém se založením účtu (pokud máte v iniciálech interpunkční znaménka, pište vše bez nich, Němci to nějak nepoberou). Nezadala jsem napoprvé do svého Amazon účtu číslo platební karty a to se ukázalo být jako primární problém: číslo se musí zadat než vytvoříte objednávku, protože když tak neučiníte, sice vás to objednávku nechá vytvořit, i zaplatit přes platební bránu, ale za chvíli po potvrzení objednávky vám zablokují Amazon účet z důvodů „ověření majitele karty“. No a dál se už nepohnete, chodí emaily vyžadující snad i číslo bot, ale do svého účtu se již nedostanete. Na infolince vesměs nevědí co s tím. Pomohla mi až asi třetí operátorka, která naopak naprosto přesně věděla, co že se to stalo a kde je zakopaný pes a skrz ni jsem účet aktivovala.
Doprava, kterou vybírá Amazon a vy nemáte možnost výběru, jde pouze přes UPS a to je tragédie na samostatnou kapitolu. Za mne už nikdy víc.
Hodnotím zkušenost s Amazonem.de
Je to moje první a také doufám, že poslední zkušenost. Založila jsem si účet a už i s tím jem měla problém,jelikož moje jméno a příjmení obsahuje interpunkční znaménka, které němčina a asi ani angličtina nezná. Takže jsem s tím trochu bojovala, protože Č se muselo napsat jako C, ale Š muselo být Š, nikoliv z logiky věci S. Nakonec jsem se tím prokousala, účet byl založen, objednávka vytvořena a uhrazena kartou. Během hodiny mi přišlo na email potvrzení o objednávce a vzápětí i oznámení o zablokování účtu a pozastavení objednávek z důvodu podezřelé aktivity na účtu. Email mě informoval, že se mám do svého účtu přihlásit a postupovat dle pokynů na obrazovce. Leč do účtu se nešlo dostat, když byl zablokován. Takže jsem zkusila infolinku, řešili jsme to asi 20 minut a stejně nic nevyřešili, protože si vlastně nebyl pán jistý čím že by to mohlo být? Přikláněl se k tomu, že jsem při registraci neuvedla do svého účtu číslo karty kterou jsem následně platila. Prý zadá na bezpečnostní oddělení žádost o odblokování, že mě vlastně identifikoval a prověřil mé údaje. Dva dny uplynuly a mě mezitím přišli další dva totožné emaily s informací o zablokování účtu a nabídkou řešení přes odpovědní email, kam naskenuji svou platební kartu, nebo výpis z účtu, nebo nějakou fakturu z posledních 90 dnů, na které bude uvedeno celé jméno, bydliště, telefon a číslo platební karty… Poslala jsem jednu fakturu, kde bylo vše požadované, kromě čísla platební karty a odpovědí byl druhý den opět ten stejný email o zablokování. Takže jsem dnes podruhé volala na infolinku a požádala o zrušení celého mého účtu. Za mě už nikdy víc.
Dobry den rad bych se podelil o svou zkusenost s nakupem na amazonu.de. Objednal jsem paddleboard druhy den mi prisel email kompletne v nemcine i kdyz jsem mel zvolenou cestinu. Proklikat se jejich zakaznickou podporou je opravdu na dlouho. Moje objednavka byla stornovana kvuli bezpecnosti. Do dnes nechapu proc karta je moje udaje jsou moje. Dobre stornovali mi objednavku s tim ze se omlouvaji at jim vyfotim kartu a bla bla vse jsem udelal a mel jsem objednat znovu ale penize ze mi vrati do deseti dnu. Takze jsem v jednu chvili mel na amazonu zaplaceny dve pomerne drahe zasilky a penize ani zasilka nikde. Abych to zkratil po ctyrech emailech a mesici cekani mi oznamili ze mi to nedoruci a znovu mi vrati penize. Mesic z leta zabity email jim napsat nemuzete musite pres jejich stranku kde je to naprosto neprehledne. V kazdem emailu mi slibovali neco jineho. Penize do dvou dnu balik do tri apod. Jedine co mi dorucili byl hloupy batoh ktery mi kuryr nemohl ani dorucit protoze tam nenapsali ani telefon. Pote byl na jejich strance jen pokus o doruceni ale sms email nicim mi nedali vedet. Na jejich strance sledovani objednavek mi do dnes bezi baliky ze mi je doruci ale sami je stornovali. Dokonce maji neexistuji trackovaci cisla. Verim ze to v usa funguje skvele ale tady Amazon NIKDY VIC!
Naprosto nekorektní a velmi složitá komunikace. Tato neprobíhá přes mail s historií, ale pouze přes web bez historie. Měl jsem štěstí, že čtečka v té domlácené, mizerně zabalené krabičce přežila…Při komunikaci se nic nevyřešilo. Za mne první a definitivně poslední nákup na Amazonu.