IKEA je celosvětově známá nábytkářská firma, která se zaměřuje na prodej nábytku a bytových doplňků za nízké ceny. Nabízené zboží si IKEA také sama vyrábí.
V Česku IKEU najdete ve čtyřech velkých obchodních domech s restaurace mi IKEA, sedmi externích výdejních místech a také na e-shopu. Pro věrné zákazníky je připraven věrnostní program IKEA Family, se kterým získáte slevy a další drobné dárky.
Představení e-shopu
Tuto globálně úspěšnou firmu, kterou založil v roce 1943 Ingvar Kamprad ve Švédku, najdete v Evropě, Asii, USA i Austrálii. Ročně dosahuje miliardových obratů. V začátcích se IKEA specializovala na prodej drobného a levného zboží, které se snadno prodávalo.
S úspěchy IKEA expandovala i do dalších odvětví, až sortiment získal současnou podobu – dostupný a vkusný designový nábytek a doplňky. Každého návštěvníka IKEI zaujme zvláštní uspořádání obchodu, ocitnete se totiž rovnou ve skladě, ve kterém je zboží vystaveno.
Přehled sortimentu
V obchodě pořídíte postele, kuchyně, komody, skříně, botníky, židle, křesla, stoly, dveře, zrcadla, osvětlení a sušáky na prádlo. Dále textil jako povlečení, prostěradla, žaluzie, závěsy (garnýže), také matrace, koberce, polštáře a dekorace jako rámečky, obrazy a svíčky. Sortiment je opravdu široký a najdete např. (příbory, hrnce, lisy na česnek, tašky na kolečkách, brousky na nože, chytré zásuvky, držáky). Kromě funkčnosti a nízké ceny si IKEA zakládá také na šetrnosti k životnímu prostředí a udržitelném rozvoji.
Zakoupíte zde výrobky, které jsou ekologické a v souladu s touto filozofií. Kromě papírového katalogu si můžete sortiment prohlédnout i na internetových stránkách online. Pokud rádi nakupujete ve slevě, doporučujeme se podívat do oddělení výprodeje, kde seženete poslední kusy za pěkné ceny.
Služby a ostatní
Dopravu pro zákazníky zajišťuje sama IKEA. Ceny se mění dle velikosti zásilky. Zaměstnanci zboží doručí až k vám domů a popřípadě vynesou. Za nadměrné zásilky si připlatíte, pokud ale objednávka překročí hodnotu 150 000 Kč, doprava je zdarma.
Zboží si můžete také vyzvednout osobně na jedné z poboček nebo v obchodních domech v Praze, Brně , Ostravě a dalších městech. Platit lze hotově nebo kartou při převzetí, na dobírku, kartou online, bankovním převodem a na splátky.
Slevový kód
- Aktuálně nenabízí slevový kód
- Získáte dopravu zdarma při nákupu nad 150 000 Kč
Doprava
Obchod využívá tyto dopravce:
- Osobní odběr
- Vlastní doprava
Platební možnosti
- Bankovní převod
- Platební karta
- Dobírka
- Na splátky
Prodejny
- Chlumecká 664/10, 198 00 Praha 9 – Černý Most
- Skandinávská 131/1, 155 00 Praha 13
- Skandinávská 4, 619 00 Brno – Dolní Heršpice
- Rudná 110, 700 30 Ostrava – Zábřeh
Kariéra
Kontakt
- Kontakt a pomoc
- Reklamace
- Fakturační adresa: IKEA s. r. o., Skandinávská 131/1, 155 00 Praha 5 – Zličín
- Facebook: IKEA
- Instagram: ikea_cesko
- YouTube: IKEA Česká republika
Hodnocení
Zdroje: www.heureka.cz, www.ikea.cz, www.emimino.cz, www.mapy.cz, www.firmy.cz
Dodána prasklá bočnice u knihovny. Reklamováno ve středu 18.9. a s operátorkou domluveno, že mi zboží vymění v úterý 24.9.8 -12 hodin. Včera přišel email že přijedou ve čtvrtek 26.9. 11 – 15 hodin. Nikdo mě nekontaktoval a nezeptal se jestli mi tento termín vyhovuje. Na chatu se s tím umělým inteligentem nikdo nedomluví, opakuje stále dokola to samé. Na operátorku se dovoláte tak po 1/2 hodinovém vyzvánění a ta řekne, že kolegyně tam nic nezapsala. Mohla si to najít, vždyť si hovory nahrávají. Z IKEY už nikdy nic. Kdysi fungovalo náš zákazník, náš pán. Dnes to funguje obráceně.
Nakoupila jsem na netu, ale zboží mi nebylo doručeno. A není absolutně žádná možnost komunikace s Vámi.
Nikdo mi předem nedal vědět, že budete zboží doručovat, ale byla jsem doma. Najednou jsem dostala sms a email, nikdo nezvonil nevolal
Dne pátek, 19.července 2024 mezi 8:00 a 18:00 jsme vám měli doručit vaši objednávku xxxxxxx, ale nepodařilo se nám to. Mrzí nás to a rádi bychom to zkusili ještě jednou.
Oproti jiným firmám , i malým, katastrofa. MPodéšťová
V zadnem pripade nedoporucuji platit dopravu.
Zboží objednáno na e-shopu, zaplaceno ihned. Po týdnu přišel mejl, že vrací část peněz, protože zboží už není a odesílají zbytek objednávky…vzhledem k ceně dopravy bych s odesláním takto nekompletní objednávky nesouhlasila.
Nikdo se před odesláním objednávky neozval, jestli souhlasím s odesláním bez chybějící položky…
V obchodním domě IKEA, dále jen OD, jsem zakoupil dvě křesla. První z nich tmavě šedé křeslo Bingsta s vysokou opěrkou bylo zakoupeno dne 17. 8. 2023 za 5790,- Kč; druhé žluté křeslo Strandmon žluté barvy dne 21. 8. 2023 za 4490,- Kč.
Obě křesla byly dodány do místa mého bydliště přepravní službou Hral. Za tuto službu jsem zaplatil 1698,- Kč přímo v OD.
Křeslo Bingsta bylo dodáno dne 18. 8. 2023; křeslo Strandmon dne 25. 8. 2023.
Po několika dnech jsem zjistil, že první z nich, křeslo Bingsta, díky jeho kratšímu sedu nevyhovuje mým požadavkům. Rozhodl jsem se tedy využít služby OD „vrácení zboží do 365 dnů“. Po telefonické domluvě s jedním z operátorů bylo křeslo zabaleno a přepraveno firmou Hral z místa mého bydliště zpět do OD k reklamaci.
Několik dní jsem čekal na nějakou odezvu od OD, avšak bezvýsledně. Díky tomu jsem se rozhodl kontaktovat jednoho z jeho telefonních operátorů, abych zjistil, jaký je výsledek mé reklamace.
Bohužel si již nepamatuji, zda jsem byl tímto operátorem přepojen přímo do kanceláře vedoucího oddělení pana Zdeňka Kameníka anebo mi byl pouze předán jeho kontakt,
Každopádně jsem se během telefonického rozhovoru s panem Zdeňkem Kameníkem dozvěděl, že reklamace nemůže být uznána, protože dané křeslo po rozbalení zapáchalo. Dále mi bylo řečeno, že reklamované křeslo bude zasláno zpět na adresu mého bydliště.
K výše uvedenému mohu uvést pouze to, že dané křeslo bylo díky jeho nepohodlnosti minimálně používáno. Navíc byl přes celý jeho povrch přehozen velký pléd, který ho dokonale chránil před vnějšími vlivy a nemohlo tedy ani zapáchat.
Křeslo mi bylo dovezeno nedbale zabalené; ne-li přímo napůl rozbalené. A jak už bylo uvedeno výše, křeslo mi díky jeho krátkému sedu nevyhovovalo, takže jsem ho, aniž bych ho já nebo kdokoliv jiný používal, opět umístil do rohu jedné z mých místností a přes jeho celý povrch přehodil silný pléd proti případnému znečištění.
Po nějaké době jsem se díky jeho nulovému využití rozhodl pro jeho opětovnou reklamaci. Samozřejmě opět v rámci služby „vracení zboží kupujícím do 365 dnů“.
Po telefonické domluvě s jedním operátorů obchodního domu bylo křeslo opětovně zabaleno a posláno zpět do obchodního domu k jeho opětovné, v pořadí již druhé reklamaci.
Reakce OD na moji žádost o vyřízení reklamace byla opět nulová. Abych zjistil v jakém stádiu reklamace se mnou reklamované křeslo nachází, musel jsem opět kontaktovat vedoucího zaměstnance oddělení pana Zdeňka Kameníka, jenž mi sdělil, že reklamace křesla Bingsta tmavě šedé barvy s vysokou opěrkou nebyla z důvodu jeho údajného znečištění, potažmo používání opět uznána.
Dále mi bylo sděleno, že si mohu vybrat ze dvou možností řešení. První možnost spočívala v jeho ekologické likvidaci; druhá ve vrácení křesla do místa mého bydliště, přičemž bych si musel uhradit náklady spojené s jeho dopravou tam i zpět v ceně pohybující se okolo 1600,- Kč.
Když jsem měl k jeho rozhodnutí připomínku spočívající v upozornění na možné nepřevzetí reklamovaného zboží mou osobou, tak mě pan Zdeněk Kameník upozornil na fakt, že by mi mohly být naúčtovány další poplatky za uskladnění křesla v prostorách OD v částce pohybující se 80,- Kč za jeden den.
V podstatě jsem byl panem Zdeňkem Kameníkem donucen k jeho ekologické likvidaci, neboť jsem již nechtěl platit další poplatky za případnou dopravu z Prahy do Žatce. Celková částka, kterou jsem jako důchodce za uvedené křeslo zaplatil, již převyšovala moje finanční možnosti.
Křeslo bylo obchodním domem zřejmě ekologicky zlikvidováno a já jsem díky neetickému jednání obchodního domu IKEA přišel o značnou finanční hotovost.
Druhé křeslo Strandmon žluté barvy jsem reklamoval z důvodu jeho špatně řešené konstrukce, kdy docházelo a nadále i dochází k tomu, že se křeslo při dosedu tzv. prolamuje.
V praxi to znamená to, že se celá jeho zadní část při dosedu tzv. propadne k zemi, takže se na něm nedá pohodlně sedět. Dané křeslo vlastní pouze jednu vrstvu slabých pružin, která se po každém dosedu prolomí. V podstatě dojde k tomu, že se předchozí řada pružin vklíní pod následující řadu pružin, čímž mezi nimi vznikne prázdný prostor čítající cca 10 centimetrů. Pod křeslem je krom jedné řady pružin vzduchoprázdno. K tomu, aby k něčemu takovému opakovaně nedocházelo, nemůže zabránit ani podsedák umístěný nad jednou vrstvou pružin. Ani ten není nijak kvalitně vyztužen, takže namísto toho, aby zabránili prolamování zadní části křesla, k tomu ještě přispívá.
Výše uvedené je dobře patrné z připojených fotografií křesla Strandmon.
Reklamace tohoto křesla dopadla v podstatě stejně jako reklamace křesla prvního. Do místa mého bydliště se dostavili dva zaměstnanci OD, kteří konstatovali, že křeslo je konstrukčně v pořádku, s čímž nesouhlasím. Reklamace nebyla opět uznána.
Závěr je takový, že jsem díky neetickému jednání OD přišel o finanční hotovost čítající 12 328,- Kč včetně dopravy a zabalení zboží. Dále jsem nucen používat stávající křeslo Strandmon, protože díky koupi dvou nevyhovujících křesel jsem se vydal z peněz.
Nekvalitni zbozi.
Dovezli mi křeslo ušák,kde byla špatná jedna noha, všechno jsem nafotila a už se vyřizuje reklamace, už je to měsíc a něco a už se semnou přes email nikdo nebaví a nemůžu najít žádný telefonní kontakt, číslo je zrušené, takže mám na ušaku 3 nohy 12 cm a jednu 14 cm,jsem zklamaná
Chtěla jsem si objednat poličky.Bohužel se mi platba po zadání Smart klíče vracela zpět k zadání karty opakovaně .(s kartou problémy nejsou, běžně s ní na internetu platím).Přes chat mi paní vytvořila novou objednávku a poslala na mail.Stejný problém.Dalši den se s Ikeou přes chat spojila znovu,kde mi nebylo odpovídání na otázky a až na poslední otázku,že platit jinak nejde.
Konverzace přes chat strašně zdlouhavá a bez výsledku.Na dotaz,zda se dá spojit telefonicky,kde si člověk hned vše vyjasní,neodpovězeno.
Nákupu z IKEA přes schop se do budoucna budu vyhýbat obloukem,raději objednám jinde,kde je komunikace rychlejší a konkrétnější.
Arogantni a nepratelske chovani vychovatelek v detskem koutku nas odradilo od dalsiho nakupu.Vychovatelka misto ,aby dohlizela na bezpecnost deti hlida u vchodu jestli nahodou nejaky rodic neopusti budovu.Hned jak jsme vysli pred vchod s tim ,ze si zakourime a a za 10 minut se vratime a vyzvedneme dceru jseme byli telefonicky kontaktovani ,ze jsme porusili pravidla s tim ze si okamzite mame vyzvednout dite a dale tuto sluzbu nevyuzivat, takove chovani zamestancu vuci zakaznikum je neslucitelne s nakupni politikou zamerenou na rodiny s detmy .V pripade potreby dalsiho nakupu rozhodne vynechame navstevu pobocky na Zlicine.
Nechápu, jak toto může být renomovaná nadnárodní firma – produkty v porovnání s Německem a Polskem jsou prakticky 2x dražší, zákaznický servis limitně se blížící nule, jakýkoliv problém vznikne, prostě se nikoho nedovoláte, reklamace se nevyřizují…
Když potřebujete koupit něco v obchodě, sám si to odvézt a smontovat, věřím že je prakticky vše ok, jen nechoďte do kontaktu s nikým, kdo zde jakkoliv pracuje, jelikož v této firmě neví pravá ruka co dělá levá. Montáž kuchyně bych za ty nervy které s tím byly spojené, nedoporučoval ani svému největšímu nepříteli.
Tady pomůže jediné, a sice podávat masivně podněty na ČOIku, aby se nekalými praktikami, které tato firma provozuje, začalo řádně zabývat. Je hodně smutné co si v dnešní době i přes pokročilou ochranu spotřebitelů stále dokáže dovolit…